Gå til innhold
Hundesonen.no

Einstein & Charlie


Einstein&Charlie

Recommended Posts

Nu er det vist på tide at je laver en tråd om Einstein & Charlie :)

Begge hunde har jeg haft med fra Danmark.

Einstein er 7 år og er en blanding mellem Leonberger og Broholmer og vejer 55 kg, ud af 4 hvalpe var han den eneste der var langhåret, alle de andre var korthåret som broholmeren.

Han er lydighedstrænet og kan ca 95% af øvelserne til de første 3 trin i LP og broncemærket, men har aldrig fået taget mig sammen til at starte med ham, pga. for mange bolde i luften da jeg var yngre.

IMG_0271.jpg

Afslapning efter en hård dag

IMG_0235.jpg

Charlie er 3 år og er en cocker spaniel af jagt linjer, dog er mange jagt cockere i Danmark begyndt at ligne udstillingslinjerne mere, end i andre lande(ofte ligner de mini settere).

Han blev påbegyndt træning til jagt, allerede da han var 4 måneder, med søgning og spor, desværre blev han så ensporet på fuglejagt og specielt due jagt, at jeg endte med afslutte træningen.

Håber på at kunne begynde med lidt agility træning med ham på et tidspunkt, da han nu lydighedsmæssigt er ved at være parat til det.

IMG_0381.jpg

Charlie følger med på dyresonen

IMG_0157.jpg

2 gode venner

IMG_0237.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at de trengte en egen tråd. Fineste hundene.

Ja de trængte til en tråd, og tænkte at nu var Charlie nyvasket, børstet og trimmet, så en god anledning til at stille ham op og tage et billede af ham, selvom han ikke helt ville samarbejde.

Einstein den sårede ridder får først et bad om et par uger og så billeder af ham på det tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige hunder! :P Har lurt litt på hva slags rase Einstein var, og endelig fikk jeg svaret på det. Han ser så bamsete og god ut! Er han like bedagelig som leonbergere flest er?

Han er ligeså bedagelig ja, men han har mere hjerne end leonbergerne, da han har arvet broholmerens mentalitet, hvilket er godt, da jeg har en "tænkende" hund.

Efter min mening har broholmerne den bedste mentalitet, der er eftertænksomme, og overvejer ting, og er gode til at tage de rigtige beslutninger, ikke fordi leonbergere ikke er dejlige hunde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er nogle flere billeder af mine 2 drenge :P

Har desværre ikke så mange af Einstein på pc'en da jeg ikke er god til at tage kameraet med mig :lol:

En meget fræk Charlie 8 måneder gammel, der raserer hele huset

IMG_0207.jpg

Charlie på tur i Holland

IMG_0127.jpg

Einstein endelig på tur alene uden en pubertets Charlie

IMG_0212.jpg

At strække sig på sofaen er godt

http://i271.photobucket.com/albums/jj152/E...ie/IMG_0199.jpg

frække, frække Charlie

IMG_0200.jpg

Charlie og lege venninde Sika i forhaven ca. 1½ år gamle

IMG_0178.jpg

Tager en lille lur på sofaen

IMG_0180.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene og jeg var på en dejlig forårstur på 3 timer i solen idag, og for engangs skyld huskede jeg at tage kameraet med :blink:

Einstein & Charlie nyder solen sammen på en fjell kant

IMG_0397.jpg

Frække Charlie der vil lege med pind

IMG_0396.jpg

Einstein fandt sig en lille pind, desværre blev billedet lidt dårligt i forhold til lyset

IMG_0395.jpg

Fine Einstein nyder solen fra en bakketop

IMG_0393.jpg

Frække Charlie der vil lege

IMG_0392.jpg

Einstein er blevet træt af at gnave i pind og nyder solen istedetfor

IMG_0388.jpg

Einstein kommet hjem fra tur, "har du noget guf"

IMG_0386.jpg

En træt Charlie

IMG_0384.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Ååååh, fine bilder! Visste ikke at det kunne være sol i Bergen, engang! :)

Blaaah fin sol og dejligt forårsvejr, igår sad jeg på en bænk og hyggede med hundene i 45 minutter, blev hel varm i eftermiddagssolen, selv om klokken var 19.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...