Gå til innhold
Hundesonen.no

Sosialt samvær i Lillestrøm?

LeneG

Recommended Posts

Skrevet
Vi er kjempeglad i langbeinte fartsfriker :P (svarte for alle jeg)

Ser for meg treeege kraftige Bessie ved siden av ett lanbeint fartsmonster :P

Tusen takk :rolleyes: Da skal jeg følge med i tråden om hvor og når.

Finnes jo et flott sted bak Åråsen på Lillestrøm. Kjøre bort Rolf Olsensvei, litt borti der går en stikkvei inn til høyre over jernbanen. Der er masse jorder og sånn hvor mange går tur og slipper.

• Svar 102
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Tusen takk :rolleyes: Da skal jeg følge med i tråden om hvor og når.

Finnes jo et flott sted bak Åråsen på Lillestrøm. Kjøre bort Rolf Olsensvei, litt borti der går en stikkvei inn til høyre over jernbanen. Der er masse jorder og sånn hvor mange går tur og slipper.

Å så fint :P Hvordan ser det ut der når det er bløtt da?

Er dette stedet?

kartlillestrom-1.gif

Skrevet
Å så fint :P Hvordan ser det ut der når det er bløtt da?

Er dette stedet?

Japp, helt rett :rolleyes: *klippet vekk kart*

Man må kanskje regne med en liten hunde-spylings etterpå. Men tenk så gøy de har det da :P

Vi hadde LC-prøve der en høst og da regnet det i bøtter og spann, helt fra tidlig morgen til sent kveld. Og det endte med at vi måtte avlyse annen omgang fordi trinsene ikke fikk feste i bakken. Men hundene, de løp med liv og lyst og har nok aldri hatt det så morro når de faktisk fikk lov å springe i søla :P

Men det var omtrent x-trem regn altså, hvilke mengder som kom ned på kort tid!

Og sååå mye vann har vel ikke kommet ned ennå så da går det vel bra :rolleyes:

Har ikke vært der siden ifjor, bare kom på det når jeg så det andre forslaget som jo noen nevnte var litt nærme veien.

Skrevet

Jeg kan kun på lørdag, men da kan jeg heeele dagen :P Tror jeg bare tar med en hund da. Oscar kan fort bli litt småstressa med mange hunder, og da er han slitsom og masete.

Hva var det stedet het?

Skrevet
Jeg kan kun på lørdag, men da kan jeg heeele dagen :P Tror jeg bare tar med en hund da. Oscar kan fort bli litt småstressa med mange hunder, og da er han slitsom og masete.

Hva var det stedet het?

Lørdag er igrunn en fin dag ja.

For søndag er det jo valpeshow i NMK og det har jeg jo lyst å se da.... Deilige små "lukis" valper og andre søtnoser.

Pluss at det er LC-trening, seff like langt unna Oslo bare på andre kanten enn valpeshowet, og det har jeg også lyst til.

Men ikke så veldig tidlig da, skal på skuddårs-bursda' fredag kveld, hehe.

Skrevet

Jeg kan og lørdag, men snakker dere tur her nå?

Jeg har en hund som trenger litt omgang med andre, sånn for aktiviseringens skyld.. Hun stikker ikke av, og er veldig mammadalt, og ganske sær.. :P Men vi blir absolutt med om jeg har muligheten til å være med.. om dere skjønner. Eventuelt får jeg vente en stund (4,5 uker) før jeg blir med og går tur.. :P

Skrevet
Men hvor blir det? Som sagt så er jeg avhengig av kollektivtrafikk...

Se på kartet lenger opp på siden. Går sikkert buss fra Lillestrøm stasjon og opp.

Skrevet
Hvor bor du?

Omtrent mellom Skøyen og Bygdøy i Oslo. Jeg kan enkelt ta toget til Lillestrøm, men aner ikke hvordan jeg kommer meg videre derfra.

Skrevet
Omtrent mellom Skøyen og Bygdøy i Oslo. Jeg kan enkelt ta toget til Lillestrøm, men aner ikke hvordan jeg kommer meg videre derfra.

Jeg bor i Oslo og kjører og har plass til et menneske og en hund (to hvis de ikke er større enn saluki). Så jeg kan enten plukke deg opp på togstasjonen i Lillestrøm eller evt en annen stasjon fra ca Storo, Bryn e.l. (vet ikke hvor toget ditt går?)

Men har noen idè på tid hvis det blir lørdag? Gjerne ikke veeeldig tidlig, skal som sagt på skuddårs-bursdag fredag :P

Skrevet
Jeg bor i Oslo og kjører og har plass til et menneske og en hund (to hvis de ikke er større enn saluki). Så jeg kan enten plukke deg opp på togstasjonen i Lillestrøm eller evt en annen stasjon fra ca Storo, Bryn e.l. (vet ikke hvor toget ditt går?)

Men har noen idè på tid hvis det blir lørdag? Gjerne ikke veeeldig tidlig, skal som sagt på skuddårs-bursdag fredag :P

Oi, det hadde jo vært supert! Jeg kan hoppe av på Bryn, Alna og alle de stasjonene den veien i hvert fall. Jeg har to springere, han eldste er ca 55 cm høy, mens den lille er noe mindre. Vet ikke om du har plass til begge? Eventuelt tar jeg bare med minstefrøken, hun er mest sosial uansett ;) Supert om vi kan få skyss litt av veien med dere!

Jeg stemmer forresten også for at det ikke blir kjempetidlig, det er på en måte påbudt å sove litt lenge i helgene :P

Skrevet
Oi, det hadde jo vært supert! Jeg kan hoppe av på Bryn, Alna og alle de stasjonene den veien i hvert fall. Jeg har to springere, han eldste er ca 55 cm høy, mens den lille er noe mindre. Vet ikke om du har plass til begge? Eventuelt tar jeg bare med minstefrøken, hun er mest sosial uansett :P Supert om vi kan få skyss litt av veien med dere!

Jeg stemmer forresten også for at det ikke blir kjempetidlig, det er på en måte påbudt å sove litt lenge i helgene ;)

Har et bilbur jeg putter to "lukiser" i, det går for en kort kjøretur. Jeg tar bare med en nemlig, for å slippe "flokk-mentaliteten" og ha kul med andre uten å måtte "passe" på damene sine :P

Når tid er bestemt kan vi finne ut av hvor og når "bil hente på tog" :rolleyes:

Må løpe...begravelse...bækk later..

Skrevet
Har et bilbur jeg putter to "lukiser" i, det går for en kort kjøretur. Jeg tar bare med en nemlig, for å slippe "flokk-mentaliteten" og ha kul med andre uten å måtte "passe" på damene sine :P

Når tid er bestemt kan vi finne ut av hvor og når "bil hente på tog" :rolleyes:

Må løpe...begravelse...bækk later..

Flott, da snakkes vi ;)

Skrevet

Jeg håper pappa kan kjøre meg, eller så tar jeg tog. Hvilken stasjon skal jeg av på da? *mumle noe om teskje og sånt*

EDIT: Trenger ikke hjelp med stasjon. Blir kjørt av snille pappa :P Klokka?

Skrevet
Så gøy at det blir noe av.

Blir mitt første sonetreff :-)

Er kl 12 /13 for tidlig ?

12 jaaaa.... -_-

13 :lol: Da rekker jeg både sove leeenge, stå opp, spise frokost OG lufte de stakkarne som ikke får være med......

Skrevet
Så gøy at det blir noe av.

Blir mitt første sonetreff :-)

Er kl 12 /13 for tidlig ?

Mitt første også :lol:

Kl: 13.00 høres fint ut for meg.

Er det noen som trenger mer søvn enn det?

Skrevet
13.00 passer fint for oss også :P Men nå er det lørdag det er snakk om, ikke sant?

Ja, det er da lørdag?

Kan ikke du sende meg et PM om tog-tider på diverse stasjoner?

Er sikkert ikke så intr for de andre å lese en tog-tabell :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...