Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem er dere på Hundesonen?

Cloudberry

Recommended Posts

Skrevet

Er litt nysgjerrig på dere som bruker forumet :ahappy:

Alder, bosted, yrke osv.. Ikke noe tvang, jeg vil bare bli litt bedre kjent med dere puppeh.gif

Kan begynne jeg da; er en 23 år gammel student som bor i Trondheim.

• Svar 129
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

30 år

bor i bergen

hjemmegående i øjeblikket

tidligere yrker i Danmark er:

Maskinoperatør, maskinkonsulent, maskinvalidatør og jobinstruktør i medicinalhjælpemiddel fabrik

veterinærassistent(heste)

Staldarbejder

Skrevet

Eg er 16 år, (17 år i okt.)

Går på Vgs. Skal ta realfag til hausten.

Driver med både hest og hund, har to katter og mange sauer.

Jobber som ekstrahjelp på Norges Vidauget.

Og bur i vakre Sogn og Fjordane! :ahappy:

Skrevet

Eg heiter Sølvi, er 45 år og bor i Hordaland med mann, tre gutter (har og to voksne gutter som er flytta for seg sjøl) en hund og en katt.

Skal til å pare tispa vår, og kjem til å beholde en valp sjøl. :ahappy:

Jobber i dagligvare.

Skrevet

Jeg er en (snart) 17 år gammel jente med navnet Marita.

Går det første året mitt på sauda vgs, studiespesialisering.

Har fått meg leilighet i stavanger (min hjemby :lol: ) og skal ta 2. og 3. vgs der :)

Til høsten skal jeg ha rettslære, politikk - individ og samfunn og samf.økonOmi som valgfag. Gleder meg :(

Etter vgs har jeg planer om å studere Jus eller Psykologi.

Har en papillon hann på 1 år, og vurderer hund nr 2 etter vidergående er fullført. (Da blir det også en helt annen rase en papillon selv om jeg er super fornøyd med Aron :ahappy: )

Skrevet

13, snart 14 år gammel jente som heter Hilde.

Bor i Geiranger, Møre og Romsdal, og går 8. klasse på Geiranger Skule.

Skrevet

22 år gammel student (ferdig utdannet i mai i år, hurra :lol: ) som bor i en koffert .. Det vil si at jeg pendler mellom plassen jeg kaller hjemmet mitt og studentbyen. Jeg studerer i Bodø, men jeg bor egentlig på Inderøy i Nord-Trøndelag. Men jeg er opprinnelig ikke trønder da :ahappy:

Skrevet

Jeg er snart 23, og er fra Trondheim. Holder på med siste semester i bacheloren min på kulturminneforvaltning, håper på å komme inn på master til høsten :lol: Har tatt psykologi grunnfag i tillegg. Jobber på kontor/resepsjon på trafikkskole i tillegg.

Har ei Shetland Sheepdogtispe på 16. måneder og en hest på 24 år :)

Edit: Venter også en Collievalp i hus i løpet av sommeren :ahappy:

Skrevet

Heter Tina

Er snart 18 år gammel

Bor i Stavanger

Går 2 året på Sola vgs, realfag

Planen er å studere i Budapest, for å bli veterinær

Jeg har hatt kaniner i 10 år, og hund (shetland sheepdog) i 1.5 år.

Jobber på gård. (soma gård- besøksgård/park)

Hyggelig å lese litt om alle :ahappy:

Skrevet

Jeg heter Karina og er 19 år gammel. Jeg bor i Oslo og går siste året på videregående, allmennfaglig påbygning. Jeg har lyst til å jobbe med mennesker, særlig å kunne hjelpe barn, og tenker derfor på å studere barnevernspedagog, logoped eller sykepleier. Jeg jobber nå på et sykehjem ved siden av skolen og trives veldig godt der:) Hunden min er en sjarmerende liten tibbefrøken med navn Chica:)

Skrevet

Jeg heter Espen, er 22 år gammel. Bor i Bærum - jobber med IT hos Aker Kværner. Ellers er jeg administrator her på Dyresonen.no. Var faktisk med og starte Dyresonen.no i sin tid !

Har ikke dyr nå, men har en skilsmissehund - schæfer.

Klem til alle :ahappy:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...