Gå til innhold
Hundesonen.no

Westminster Dogshow

Papillon

Recommended Posts

Skrevet

Caroline: Ja, de er ikke mye fine.. Hva er det med de hodene?? Uff, jeg får litt vondt i meg når jeg ser borderne og.. De hadde sikkert ikke gjenkjent en sau om de så den.

Guest Dratini
Skrevet

Kan vel kanskje si at jeg egentlig er ganske fornøyd med at "min" rase ikke er representert der... Den er en "rare breed" i statene, så da er mulighetene små for at "vi" kommer med *hihi*

Skrevet
Kan vel kanskje si at jeg egentlig er ganske fornøyd med at "min" rase ikke er representert der... Den er en "rare breed" i statene, så da er mulighetene små for at "vi" kommer med *hihi*

Hvorfor er det bra at den ikke er representert der? (Ikke det at jeg syns det er så innmari viktig å se min rase der heller.)

Skrevet

Så ingen Leon der heller gitt.

Synes alle hundene der var så fryktelig rene og glatte.

Aldri vært på utstilling før. Er hundene like stylet på utstilling i Norge?

Skjønner jo at de må stelles men de her var jo som lekebamser.

Skrevet

Se på setterne - de er jo så langhåret at de hadde pinadø ikke klart å komme seg 100 m opp i brakebuskene her hjemme engang... å jakte fugl i den habitten der er jo klin kramp umulig :D . Det er rene showdogs og ubrukelige i marka. Synd - for rasen blir helt ødelagt. Pelsen kan såklart klippes, men bein og poter er ikke skapt til å løping og utholdenhet.

Typisk amerikansk vil jeg si; de er så opptatt av det ytre at det er til å spy av.

Heldigvis er ikke min rase heller representert der ;)

Skrevet

Springerne er ikke mye fine gitt... Altfor lang og upraktisk pels, og helt rene farger (det vil si uten prikkene som faktisk er karakteristisk for rasen). Hurra for ekstremavl <_<

Guest Dratini
Skrevet
Hvorfor er det bra at den ikke er representert der? (Ikke det at jeg syns det er så innmari viktig å se min rase der heller.)

Fordi (som flere her skriver) så avler amerikanerne veldig ekstremt på utseende og "hjelpe meg" hvordan ville da en hovawart blitt seende ut? Lang hals lik mange av fugelhundrasene og enda lengre pels enn det den har fra før (og kanskje lengre der den ikke skal være lang?)

Skrevet

De Portugisiske vannhundene er ikke så ulike de som er her i Europa tror jeg. Mange av dem har faktisk bedre benstamme enn mange av de hundene man ser på utstilling her. Men jeg synes jammen meg de er store! Og mange av dem er hasetrange og noen av dem er overvinklet (sånn ut i fra slik jeg liker rasen). Sånn bortsett fra det varierer utseendet en del der, blant annet stiller de hunder som etter standarden regnes som feilfargede. Ellers er det ikke så lett å se så mye på en sånn video.

Forøvrig er det herlig å se at de er vannhunder, tross alt. :) Den barnslige oppførselen og lekenheten er å se også på store hundeutstillinger, gitt. De aller fleste av hundene som ble stilt hoppet og tullet på kjent postisvis.. :)

Skrevet
Ikke buhunden heller :lol:

Elghunden derimot, de har fått akitapels jo! Om noen skjønner hva jeg mener med det? Akitapels ala. american akita.

Mange av de elghundene der var veldig identiske med de som stortsett vinner på utstilling i Norge :P

Men i Norge ser vi ofte de "mindre pene" med røytepels og diverse utstillingsfeil, som gud og hvermann har og bruker på jakt. Pelsen på hundene var bedre enn mange av de i Norge, har sett flere utstillingsvinnere med lignende pels før.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...