Gå til innhold
Hundesonen.no

Westminster Dogshow


Papillon

Recommended Posts

Guest Dratini

Kan vel kanskje si at jeg egentlig er ganske fornøyd med at "min" rase ikke er representert der... Den er en "rare breed" i statene, så da er mulighetene små for at "vi" kommer med *hihi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel kanskje si at jeg egentlig er ganske fornøyd med at "min" rase ikke er representert der... Den er en "rare breed" i statene, så da er mulighetene små for at "vi" kommer med *hihi*

Hvorfor er det bra at den ikke er representert der? (Ikke det at jeg syns det er så innmari viktig å se min rase der heller.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ingen Leon der heller gitt.

Synes alle hundene der var så fryktelig rene og glatte.

Aldri vært på utstilling før. Er hundene like stylet på utstilling i Norge?

Skjønner jo at de må stelles men de her var jo som lekebamser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på setterne - de er jo så langhåret at de hadde pinadø ikke klart å komme seg 100 m opp i brakebuskene her hjemme engang... å jakte fugl i den habitten der er jo klin kramp umulig :D . Det er rene showdogs og ubrukelige i marka. Synd - for rasen blir helt ødelagt. Pelsen kan såklart klippes, men bein og poter er ikke skapt til å løping og utholdenhet.

Typisk amerikansk vil jeg si; de er så opptatt av det ytre at det er til å spy av.

Heldigvis er ikke min rase heller representert der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Hvorfor er det bra at den ikke er representert der? (Ikke det at jeg syns det er så innmari viktig å se min rase der heller.)

Fordi (som flere her skriver) så avler amerikanerne veldig ekstremt på utseende og "hjelpe meg" hvordan ville da en hovawart blitt seende ut? Lang hals lik mange av fugelhundrasene og enda lengre pels enn det den har fra før (og kanskje lengre der den ikke skal være lang?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Portugisiske vannhundene er ikke så ulike de som er her i Europa tror jeg. Mange av dem har faktisk bedre benstamme enn mange av de hundene man ser på utstilling her. Men jeg synes jammen meg de er store! Og mange av dem er hasetrange og noen av dem er overvinklet (sånn ut i fra slik jeg liker rasen). Sånn bortsett fra det varierer utseendet en del der, blant annet stiller de hunder som etter standarden regnes som feilfargede. Ellers er det ikke så lett å se så mye på en sånn video.

Forøvrig er det herlig å se at de er vannhunder, tross alt. :) Den barnslige oppførselen og lekenheten er å se også på store hundeutstillinger, gitt. De aller fleste av hundene som ble stilt hoppet og tullet på kjent postisvis.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke buhunden heller :lol:

Elghunden derimot, de har fått akitapels jo! Om noen skjønner hva jeg mener med det? Akitapels ala. american akita.

Mange av de elghundene der var veldig identiske med de som stortsett vinner på utstilling i Norge :P

Men i Norge ser vi ofte de "mindre pene" med røytepels og diverse utstillingsfeil, som gud og hvermann har og bruker på jakt. Pelsen på hundene var bedre enn mange av de i Norge, har sett flere utstillingsvinnere med lignende pels før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tusen takk, alle, for deling av erfaringer. Nå er det slik at hunden har fôrallergi, og går på et Specific-fôr. Så jeg tør ikke skifte fôr uten videre, til for eksempel Hills. Men ringte dyreklinikken i dag, og fikk time i morgen, siden det nå har pågått i to uker. Vet ikke hvor lenge mage-/tarm-infeksjoner kan vare? Kjenner jeg er veldig spent, håper på en relativt "grei" diagnose. Men takk igjen for innspill! 
    • Personlig er jeg fortsatt litt skeptisk til miniaussie. Selv om det er blitt en mer etablert og godkjent rase så har det vært mye rusk på dem (dårlig mentalitet, og jeg aner ikke hvordan det er med leddproblematikken), og jeg aner ikke hvordan de er bruksmessig. Jeg ville ikke hengt meg så veldig opp i det med førstegangshund, så lenge dere er innstilte på å sette dere inn i hundehold og trening, og prioritere det hunden trenger. Om lydighet og agility er målet ville jeg valgt sheltie av de alternativene du nevner. De kan bjeffe en del, og krever litt pelsstell (børsting regelmessig), men er fine familiehunder, aktive og som oftest ganske lette å trene. Selv er jeg ganske svak for kooikeren, men den er litt særere og mer krevende å trene. Anbefaler dere å lese rasestandarden og RAS-dokumentet på NKK eller raseklubb-sidene, og dra gjerne på noen treff eller arrangement der dere møter flere hunder av rasen og får se hvordan de er. Snakk med eiere og oppdrettere og få ulike erfaringer, så blir det kanskje litt lettere å velge.
    • jeg har lyst på en førstegangangs hund(og agility eller lydighet hund)vi er 4 i familien (vi har katt) men alle vil ha forskjellige hunderaser  det er:kooiker, sheltie , og mini aussie men hvem av de rasene er best førstegangangs hund?    
    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...