Jump to content
Hundesonen.no

Westminster Dogshow

Papillon

Recommended Posts

Caroline: Ja, de er ikke mye fine.. Hva er det med de hodene?? Uff, jeg får litt vondt i meg når jeg ser borderne og.. De hadde sikkert ikke gjenkjent en sau om de så den.

Guest Dratini

Kan vel kanskje si at jeg egentlig er ganske fornøyd med at "min" rase ikke er representert der... Den er en "rare breed" i statene, så da er mulighetene små for at "vi" kommer med *hihi*

Kan vel kanskje si at jeg egentlig er ganske fornøyd med at "min" rase ikke er representert der... Den er en "rare breed" i statene, så da er mulighetene små for at "vi" kommer med *hihi*

Hvorfor er det bra at den ikke er representert der? (Ikke det at jeg syns det er så innmari viktig å se min rase der heller.)

Så ingen Leon der heller gitt.

Synes alle hundene der var så fryktelig rene og glatte.

Aldri vært på utstilling før. Er hundene like stylet på utstilling i Norge?

Skjønner jo at de må stelles men de her var jo som lekebamser.

Se på setterne - de er jo så langhåret at de hadde pinadø ikke klart å komme seg 100 m opp i brakebuskene her hjemme engang... å jakte fugl i den habitten der er jo klin kramp umulig :D . Det er rene showdogs og ubrukelige i marka. Synd - for rasen blir helt ødelagt. Pelsen kan såklart klippes, men bein og poter er ikke skapt til å løping og utholdenhet.

Typisk amerikansk vil jeg si; de er så opptatt av det ytre at det er til å spy av.

Heldigvis er ikke min rase heller representert der ;)

Guest Dratini
Hvorfor er det bra at den ikke er representert der? (Ikke det at jeg syns det er så innmari viktig å se min rase der heller.)

Fordi (som flere her skriver) så avler amerikanerne veldig ekstremt på utseende og "hjelpe meg" hvordan ville da en hovawart blitt seende ut? Lang hals lik mange av fugelhundrasene og enda lengre pels enn det den har fra før (og kanskje lengre der den ikke skal være lang?)

De Portugisiske vannhundene er ikke så ulike de som er her i Europa tror jeg. Mange av dem har faktisk bedre benstamme enn mange av de hundene man ser på utstilling her. Men jeg synes jammen meg de er store! Og mange av dem er hasetrange og noen av dem er overvinklet (sånn ut i fra slik jeg liker rasen). Sånn bortsett fra det varierer utseendet en del der, blant annet stiller de hunder som etter standarden regnes som feilfargede. Ellers er det ikke så lett å se så mye på en sånn video.

Forøvrig er det herlig å se at de er vannhunder, tross alt. :) Den barnslige oppførselen og lekenheten er å se også på store hundeutstillinger, gitt. De aller fleste av hundene som ble stilt hoppet og tullet på kjent postisvis.. :)

Ikke buhunden heller :lol:

Elghunden derimot, de har fått akitapels jo! Om noen skjønner hva jeg mener med det? Akitapels ala. american akita.

Mange av de elghundene der var veldig identiske med de som stortsett vinner på utstilling i Norge :P

Men i Norge ser vi ofte de "mindre pene" med røytepels og diverse utstillingsfeil, som gud og hvermann har og bruker på jakt. Pelsen på hundene var bedre enn mange av de i Norge, har sett flere utstillingsvinnere med lignende pels før.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Synes jo det med en ny hund var en god ide, hvertfall med at de kan også være med.  Min har ingen hemninger her heller, så jeg må sette begrensninger- det driter ho hardt i.. Vi driver med nosework, men er ikke det beste miljøet her nede.. Synes også det er rart å ha gammel hund, det er mange begrensninger- men mye herlig også..
    • Ja, og stresser. Det er jo så mye som ikke er klart....
    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
  • Nylig opprettede emner

• Create New...