Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikkere

Recommended Posts

Noen som vet om en nettbutikk hvor man kan handle inn flere klikkere til en billig pris? Jeg tenker ca. 20stk.. Nå har jeg bare EN og jeg får litt noia :) Enten vanlige "metall" klikkere ala de canis har eller sånne gule og blå i-clickere med en sånn rund knapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer. Hvis man har flere hunder som klikkertrenes må man da trene i et annet rom da? Sånn at de andre hundene ikke hører klikkeren og den vannes ut. Eller lærer de forskjell? Må da være litt frustrerende å høre klikkeren, men ikke få noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer. Hvis man har flere hunder som klikkertrenes må man da trene i et annet rom da? Sånn at de andre hundene ikke hører klikkeren og den vannes ut. Eller lærer de forskjell? Må da være litt frustrerende å høre klikkeren, men ikke få noe..

Jeg har også lurt på det. Om andre bruker klikker så blir aron helt forrvirret. Venter at han skal få noe, så jeg prøver værtfall å trekke meg unna når folk klikker :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det varierer fra hund til hund. Jeg trener mine hunder i samme rom. En må ligge i hundesenga eller sofaen mens den andre trener. Og de er begge klar over når de blir jobba med og ikke jobba med, og når klikket gjelder for de, og ikke. Det eneste jeg har sett at de har tatt "skade" av, er at Vida tilbyr atferder Nirm kan, selv om jeg aldri har jobbet med de tingene på henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et annet spørsmål, sorry at jeg kupper tråden litt.

Jeg fikk høre av en bekjent at man MÅ bruke samme type klikker for at det skal fungere. Altså at det er en anelse forskjell i klikkelyden på de ulike typene, og at hunden derfor ikke forstår sammenhengen. Stemmer dette, eller er det bare tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre av en bekjent at man MÅ bruke samme type klikker for at det skal fungere. Altså at det er en anelse forskjell i klikkelyden på de ulike typene, og at hunden derfor ikke forstår sammenhengen. Stemmer dette, eller er det bare tull?

Det er bare tull. Mulig det kommer litt an på hunden, men jeg har slett ikke den erfaringen, og har heller ikke hørt om/sett noe lignende hos andre hunder. Selv har jeg to typer klikkere, en klikker som jeg kan justere lyden på, noe som betyr at den lager forskjellig lyd på de forskjellige nivåene. I tillegg bruker jeg en smattelyd med tunga, og hun skjønner utmerket godt at det også betyr klikk. De få gangene jeg har prøvd en annen klikker, så har hun kanskje ikke reagert såå mye på det første klikket som hun vanligvis gjør, men etter noen klikk er det nye klikket det samme som alle andre klikk. Skjønte du hva jeg mente, eller skrev jeg veldig rotete nå? :)

Forrige hunden skjønte forresten også forskjellige klikkere - uansett klikkelyd var det et klikk liksom. Men han skjønte derimot IKKE at smattelyd kunne bety det samme, uansett hvor mye jeg prøvde å lære det inn, så funket ikke den.. Merkelig i grunn, for han var en lynende smart hund.. :wub: Så derfor vil jeg tro det er litt individforskjeller ute og går. Men sånn generelt sett - klikk fra ulike klikkere pleier ikke være noe problem, de er så like i utgangspunktet uansett (tunga mi er ikke såå mekanisk, haha!)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull!

Jeg har hatt mange forskjellige klikkere og alle har laget litt forskjellig lyd. Det kommer jo ann på hvordan den er laget osv, hvordan lyden blir. Når klikkere har blitt brukt lenge bruker de også å bli mindre kraftige og mindre "metalliske" i klikket på en måte. Har ingenting å si her i huset!

Jeg hadde en klikker som lagde veldig lav, behagelig lyd. Når jeg brukte den så virket det som om Emma konsentrerte seg litt ekstra! Merkelig, men jeg tror det kan være noe i det. Klikkere som lager høye, skarpe lyder bruker jeg når jeg skal være et stykke unna (utendørs) og belønne henne hvis jeg ikke syns stemme blir nøyaktig nok.

Likte de klikkerne Nirm linket til, slike skal garantert prøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull. Mulig det kommer litt an på hunden, men jeg har slett ikke den erfaringen, og har heller ikke hørt om/sett noe lignende hos andre hunder. Selv har jeg to typer klikkere, en klikker som jeg kan justere lyden på, noe som betyr at den lager forskjellig lyd på de forskjellige nivåene. I tillegg bruker jeg en smattelyd med tunga, og hun skjønner utmerket godt at det også betyr klikk. De få gangene jeg har prøvd en annen klikker, så har hun kanskje ikke reagert såå mye på det første klikket som hun vanligvis gjør, men etter noen klikk er det nye klikket det samme som alle andre klikk. Skjønte du hva jeg mente, eller skrev jeg veldig rotete nå? :)

Forrige hunden skjønte forresten også forskjellige klikkere - uansett klikkelyd var det et klikk liksom. Men han skjønte derimot IKKE at smattelyd kunne bety det samme, uansett hvor mye jeg prøvde å lære det inn, så funket ikke den.. Merkelig i grunn, for han var en lynende smart hund.. :wub: Så derfor vil jeg tro det er litt individforskjeller ute og går. Men sånn generelt sett - klikk fra ulike klikkere pleier ikke være noe problem, de er så like i utgangspunktet uansett (tunga mi er ikke såå mekanisk, haha!)..

Tull!

Jeg har hatt mange forskjellige klikkere og alle har laget litt forskjellig lyd. Det kommer jo ann på hvordan den er laget osv, hvordan lyden blir. Når klikkere har blitt brukt lenge bruker de også å bli mindre kraftige og mindre "metalliske" i klikket på en måte. Har ingenting å si her i huset!

Jeg hadde en klikker som lagde veldig lav, behagelig lyd. Når jeg brukte den så virket det som om Emma konsentrerte seg litt ekstra! Merkelig, men jeg tror det kan være noe i det. Klikkere som lager høye, skarpe lyder bruker jeg når jeg skal være et stykke unna (utendørs) og belønne henne hvis jeg ikke syns stemme blir nøyaktig nok.

Likte de klikkerne Nirm linket til, slike skal garantert prøves.

Takk for svar! Da vet jeg at jeg ikke er nødt til å være "avhengig" av Canis sine. Jeg er ikke helt inne i klikkertrening ennå, så stusset derfor når jeg fikk høre dette. Igjen, takk for oppklaringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Handler selger disse "triple crown" klikkerne. Finnes her, pris 29,- per stykk.

Etter å ha prøvd ut flere stykker, så har jeg falt for disse.

Hvordan er disse vs i-clicker? Tenkte på i lyd.. Vil gjerne ha den litt lavere lyden, synes den er mye mer behagelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er disse vs i-clicker? Tenkte på i lyd.. Vil gjerne ha den litt lavere lyden, synes den er mye mer behagelig..

i-clicker har jeg ikke testa ut. Men det er en bedre lyd på de triple crow klikkerne med lukket boks kontra de som har åpne "spalter" på toppen. K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra Postet I dag - 15:42

QUOTE(BB:) @ 18:15 - 12.03.2008)

Finnes det noen butikker, ikke på nettet, som selger i clicker? På Østlandet?

Garantert! Har du sett i noen dyrebutikker i det siste?

Nå har jeg ringt Buster Zoo og Tropehagen Zoo, ingen av de kjedene hadde i clicker.. Ikke engang hørt om den. I hvilken dyrebutikk hadde du sett den? Sier man forresten "i" på engelsk eller norsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ringt Buster Zoo og Tropehagen Zoo, ingen av de kjedene hadde i clicker.. Ikke engang hørt om den. I hvilken dyrebutikk hadde du sett den? Sier man forresten "i" på engelsk eller norsk?

Ååå! :lol: Er det en spesiell TYPE klikker du skal ha? Jeg trodde du bare var på utkikk etter helt vanlige klikkere, jeg.. :ahappy: Trodde det var en skrivefeil, eller en ny måte å skrive klikker på - altså clicker, og at i'en var en tastefeil..

Beklager, da kan jeg nok ikke svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...