Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikkere


Recommended Posts

Noen som vet om en nettbutikk hvor man kan handle inn flere klikkere til en billig pris? Jeg tenker ca. 20stk.. Nå har jeg bare EN og jeg får litt noia :) Enten vanlige "metall" klikkere ala de canis har eller sånne gule og blå i-clickere med en sånn rund knapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer. Hvis man har flere hunder som klikkertrenes må man da trene i et annet rom da? Sånn at de andre hundene ikke hører klikkeren og den vannes ut. Eller lærer de forskjell? Må da være litt frustrerende å høre klikkeren, men ikke få noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer. Hvis man har flere hunder som klikkertrenes må man da trene i et annet rom da? Sånn at de andre hundene ikke hører klikkeren og den vannes ut. Eller lærer de forskjell? Må da være litt frustrerende å høre klikkeren, men ikke få noe..

Jeg har også lurt på det. Om andre bruker klikker så blir aron helt forrvirret. Venter at han skal få noe, så jeg prøver værtfall å trekke meg unna når folk klikker :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer. Hvis man har flere hunder som klikkertrenes må man da trene i et annet rom da? Sånn at de andre hundene ikke hører klikkeren og den vannes ut. Eller lærer de forskjell? Må da være litt frustrerende å høre klikkeren, men ikke få noe..

Trur det varierer fra hund til hund. Jeg trener mine hunder i samme rom. En må ligge i hundesenga eller sofaen mens den andre trener. Og de er begge klar over når de blir jobba med og ikke jobba med, og når klikket gjelder for de, og ikke. Det eneste jeg har sett at de har tatt "skade" av, er at Vida tilbyr atferder Nirm kan, selv om jeg aldri har jobbet med de tingene på henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et annet spørsmål, sorry at jeg kupper tråden litt.

Jeg fikk høre av en bekjent at man MÅ bruke samme type klikker for at det skal fungere. Altså at det er en anelse forskjell i klikkelyden på de ulike typene, og at hunden derfor ikke forstår sammenhengen. Stemmer dette, eller er det bare tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et annet spørsmål, sorry at jeg kupper tråden litt.

Jeg fikk høre av en bekjent at man MÅ bruke samme type klikker for at det skal fungere. Altså at det er en anelse forskjell i klikkelyden på de ulike typene, og at hunden derfor ikke forstår sammenhengen. Stemmer dette, eller er det bare tull?

Det er bare tull. Mulig det kommer litt an på hunden, men jeg har slett ikke den erfaringen, og har heller ikke hørt om/sett noe lignende hos andre hunder. Selv har jeg to typer klikkere, en klikker som jeg kan justere lyden på, noe som betyr at den lager forskjellig lyd på de forskjellige nivåene. I tillegg bruker jeg en smattelyd med tunga, og hun skjønner utmerket godt at det også betyr klikk. De få gangene jeg har prøvd en annen klikker, så har hun kanskje ikke reagert såå mye på det første klikket som hun vanligvis gjør, men etter noen klikk er det nye klikket det samme som alle andre klikk. Skjønte du hva jeg mente, eller skrev jeg veldig rotete nå? :)

Forrige hunden skjønte forresten også forskjellige klikkere - uansett klikkelyd var det et klikk liksom. Men han skjønte derimot IKKE at smattelyd kunne bety det samme, uansett hvor mye jeg prøvde å lære det inn, så funket ikke den.. Merkelig i grunn, for han var en lynende smart hund.. :wub: Så derfor vil jeg tro det er litt individforskjeller ute og går. Men sånn generelt sett - klikk fra ulike klikkere pleier ikke være noe problem, de er så like i utgangspunktet uansett (tunga mi er ikke såå mekanisk, haha!)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et annet spørsmål, sorry at jeg kupper tråden litt.

Jeg fikk høre av en bekjent at man MÅ bruke samme type klikker for at det skal fungere. Altså at det er en anelse forskjell i klikkelyden på de ulike typene, og at hunden derfor ikke forstår sammenhengen. Stemmer dette, eller er det bare tull?

Tull!

Jeg har hatt mange forskjellige klikkere og alle har laget litt forskjellig lyd. Det kommer jo ann på hvordan den er laget osv, hvordan lyden blir. Når klikkere har blitt brukt lenge bruker de også å bli mindre kraftige og mindre "metalliske" i klikket på en måte. Har ingenting å si her i huset!

Jeg hadde en klikker som lagde veldig lav, behagelig lyd. Når jeg brukte den så virket det som om Emma konsentrerte seg litt ekstra! Merkelig, men jeg tror det kan være noe i det. Klikkere som lager høye, skarpe lyder bruker jeg når jeg skal være et stykke unna (utendørs) og belønne henne hvis jeg ikke syns stemme blir nøyaktig nok.

Likte de klikkerne Nirm linket til, slike skal garantert prøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull. Mulig det kommer litt an på hunden, men jeg har slett ikke den erfaringen, og har heller ikke hørt om/sett noe lignende hos andre hunder. Selv har jeg to typer klikkere, en klikker som jeg kan justere lyden på, noe som betyr at den lager forskjellig lyd på de forskjellige nivåene. I tillegg bruker jeg en smattelyd med tunga, og hun skjønner utmerket godt at det også betyr klikk. De få gangene jeg har prøvd en annen klikker, så har hun kanskje ikke reagert såå mye på det første klikket som hun vanligvis gjør, men etter noen klikk er det nye klikket det samme som alle andre klikk. Skjønte du hva jeg mente, eller skrev jeg veldig rotete nå? :)

Forrige hunden skjønte forresten også forskjellige klikkere - uansett klikkelyd var det et klikk liksom. Men han skjønte derimot IKKE at smattelyd kunne bety det samme, uansett hvor mye jeg prøvde å lære det inn, så funket ikke den.. Merkelig i grunn, for han var en lynende smart hund.. :wub: Så derfor vil jeg tro det er litt individforskjeller ute og går. Men sånn generelt sett - klikk fra ulike klikkere pleier ikke være noe problem, de er så like i utgangspunktet uansett (tunga mi er ikke såå mekanisk, haha!)..

Tull!

Jeg har hatt mange forskjellige klikkere og alle har laget litt forskjellig lyd. Det kommer jo ann på hvordan den er laget osv, hvordan lyden blir. Når klikkere har blitt brukt lenge bruker de også å bli mindre kraftige og mindre "metalliske" i klikket på en måte. Har ingenting å si her i huset!

Jeg hadde en klikker som lagde veldig lav, behagelig lyd. Når jeg brukte den så virket det som om Emma konsentrerte seg litt ekstra! Merkelig, men jeg tror det kan være noe i det. Klikkere som lager høye, skarpe lyder bruker jeg når jeg skal være et stykke unna (utendørs) og belønne henne hvis jeg ikke syns stemme blir nøyaktig nok.

Likte de klikkerne Nirm linket til, slike skal garantert prøves.

Takk for svar! Da vet jeg at jeg ikke er nødt til å være "avhengig" av Canis sine. Jeg er ikke helt inne i klikkertrening ennå, så stusset derfor når jeg fikk høre dette. Igjen, takk for oppklaringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Handler selger disse "triple crown" klikkerne. Finnes her, pris 29,- per stykk.

Etter å ha prøvd ut flere stykker, så har jeg falt for disse.

Hvordan er disse vs i-clicker? Tenkte på i lyd.. Vil gjerne ha den litt lavere lyden, synes den er mye mer behagelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er disse vs i-clicker? Tenkte på i lyd.. Vil gjerne ha den litt lavere lyden, synes den er mye mer behagelig..

i-clicker har jeg ikke testa ut. Men det er en bedre lyd på de triple crow klikkerne med lukket boks kontra de som har åpne "spalter" på toppen. K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra Postet I dag - 15:42

QUOTE(BB:) @ 18:15 - 12.03.2008)

Finnes det noen butikker, ikke på nettet, som selger i clicker? På Østlandet?

Garantert! Har du sett i noen dyrebutikker i det siste?

Nå har jeg ringt Buster Zoo og Tropehagen Zoo, ingen av de kjedene hadde i clicker.. Ikke engang hørt om den. I hvilken dyrebutikk hadde du sett den? Sier man forresten "i" på engelsk eller norsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ringt Buster Zoo og Tropehagen Zoo, ingen av de kjedene hadde i clicker.. Ikke engang hørt om den. I hvilken dyrebutikk hadde du sett den? Sier man forresten "i" på engelsk eller norsk?

Ååå! :lol: Er det en spesiell TYPE klikker du skal ha? Jeg trodde du bare var på utkikk etter helt vanlige klikkere, jeg.. :ahappy: Trodde det var en skrivefeil, eller en ny måte å skrive klikker på - altså clicker, og at i'en var en tastefeil..

Beklager, da kan jeg nok ikke svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...