Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikkere

Recommended Posts

Noen som vet om en nettbutikk hvor man kan handle inn flere klikkere til en billig pris? Jeg tenker ca. 20stk.. Nå har jeg bare EN og jeg får litt noia :) Enten vanlige "metall" klikkere ala de canis har eller sånne gule og blå i-clickere med en sånn rund knapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer. Hvis man har flere hunder som klikkertrenes må man da trene i et annet rom da? Sånn at de andre hundene ikke hører klikkeren og den vannes ut. Eller lærer de forskjell? Må da være litt frustrerende å høre klikkeren, men ikke få noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer. Hvis man har flere hunder som klikkertrenes må man da trene i et annet rom da? Sånn at de andre hundene ikke hører klikkeren og den vannes ut. Eller lærer de forskjell? Må da være litt frustrerende å høre klikkeren, men ikke få noe..

Jeg har også lurt på det. Om andre bruker klikker så blir aron helt forrvirret. Venter at han skal få noe, så jeg prøver værtfall å trekke meg unna når folk klikker :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det varierer fra hund til hund. Jeg trener mine hunder i samme rom. En må ligge i hundesenga eller sofaen mens den andre trener. Og de er begge klar over når de blir jobba med og ikke jobba med, og når klikket gjelder for de, og ikke. Det eneste jeg har sett at de har tatt "skade" av, er at Vida tilbyr atferder Nirm kan, selv om jeg aldri har jobbet med de tingene på henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et annet spørsmål, sorry at jeg kupper tråden litt.

Jeg fikk høre av en bekjent at man MÅ bruke samme type klikker for at det skal fungere. Altså at det er en anelse forskjell i klikkelyden på de ulike typene, og at hunden derfor ikke forstår sammenhengen. Stemmer dette, eller er det bare tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre av en bekjent at man MÅ bruke samme type klikker for at det skal fungere. Altså at det er en anelse forskjell i klikkelyden på de ulike typene, og at hunden derfor ikke forstår sammenhengen. Stemmer dette, eller er det bare tull?

Det er bare tull. Mulig det kommer litt an på hunden, men jeg har slett ikke den erfaringen, og har heller ikke hørt om/sett noe lignende hos andre hunder. Selv har jeg to typer klikkere, en klikker som jeg kan justere lyden på, noe som betyr at den lager forskjellig lyd på de forskjellige nivåene. I tillegg bruker jeg en smattelyd med tunga, og hun skjønner utmerket godt at det også betyr klikk. De få gangene jeg har prøvd en annen klikker, så har hun kanskje ikke reagert såå mye på det første klikket som hun vanligvis gjør, men etter noen klikk er det nye klikket det samme som alle andre klikk. Skjønte du hva jeg mente, eller skrev jeg veldig rotete nå? :)

Forrige hunden skjønte forresten også forskjellige klikkere - uansett klikkelyd var det et klikk liksom. Men han skjønte derimot IKKE at smattelyd kunne bety det samme, uansett hvor mye jeg prøvde å lære det inn, så funket ikke den.. Merkelig i grunn, for han var en lynende smart hund.. :wub: Så derfor vil jeg tro det er litt individforskjeller ute og går. Men sånn generelt sett - klikk fra ulike klikkere pleier ikke være noe problem, de er så like i utgangspunktet uansett (tunga mi er ikke såå mekanisk, haha!)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull!

Jeg har hatt mange forskjellige klikkere og alle har laget litt forskjellig lyd. Det kommer jo ann på hvordan den er laget osv, hvordan lyden blir. Når klikkere har blitt brukt lenge bruker de også å bli mindre kraftige og mindre "metalliske" i klikket på en måte. Har ingenting å si her i huset!

Jeg hadde en klikker som lagde veldig lav, behagelig lyd. Når jeg brukte den så virket det som om Emma konsentrerte seg litt ekstra! Merkelig, men jeg tror det kan være noe i det. Klikkere som lager høye, skarpe lyder bruker jeg når jeg skal være et stykke unna (utendørs) og belønne henne hvis jeg ikke syns stemme blir nøyaktig nok.

Likte de klikkerne Nirm linket til, slike skal garantert prøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull. Mulig det kommer litt an på hunden, men jeg har slett ikke den erfaringen, og har heller ikke hørt om/sett noe lignende hos andre hunder. Selv har jeg to typer klikkere, en klikker som jeg kan justere lyden på, noe som betyr at den lager forskjellig lyd på de forskjellige nivåene. I tillegg bruker jeg en smattelyd med tunga, og hun skjønner utmerket godt at det også betyr klikk. De få gangene jeg har prøvd en annen klikker, så har hun kanskje ikke reagert såå mye på det første klikket som hun vanligvis gjør, men etter noen klikk er det nye klikket det samme som alle andre klikk. Skjønte du hva jeg mente, eller skrev jeg veldig rotete nå? :)

Forrige hunden skjønte forresten også forskjellige klikkere - uansett klikkelyd var det et klikk liksom. Men han skjønte derimot IKKE at smattelyd kunne bety det samme, uansett hvor mye jeg prøvde å lære det inn, så funket ikke den.. Merkelig i grunn, for han var en lynende smart hund.. :wub: Så derfor vil jeg tro det er litt individforskjeller ute og går. Men sånn generelt sett - klikk fra ulike klikkere pleier ikke være noe problem, de er så like i utgangspunktet uansett (tunga mi er ikke såå mekanisk, haha!)..

Tull!

Jeg har hatt mange forskjellige klikkere og alle har laget litt forskjellig lyd. Det kommer jo ann på hvordan den er laget osv, hvordan lyden blir. Når klikkere har blitt brukt lenge bruker de også å bli mindre kraftige og mindre "metalliske" i klikket på en måte. Har ingenting å si her i huset!

Jeg hadde en klikker som lagde veldig lav, behagelig lyd. Når jeg brukte den så virket det som om Emma konsentrerte seg litt ekstra! Merkelig, men jeg tror det kan være noe i det. Klikkere som lager høye, skarpe lyder bruker jeg når jeg skal være et stykke unna (utendørs) og belønne henne hvis jeg ikke syns stemme blir nøyaktig nok.

Likte de klikkerne Nirm linket til, slike skal garantert prøves.

Takk for svar! Da vet jeg at jeg ikke er nødt til å være "avhengig" av Canis sine. Jeg er ikke helt inne i klikkertrening ennå, så stusset derfor når jeg fikk høre dette. Igjen, takk for oppklaringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Handler selger disse "triple crown" klikkerne. Finnes her, pris 29,- per stykk.

Etter å ha prøvd ut flere stykker, så har jeg falt for disse.

Hvordan er disse vs i-clicker? Tenkte på i lyd.. Vil gjerne ha den litt lavere lyden, synes den er mye mer behagelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er disse vs i-clicker? Tenkte på i lyd.. Vil gjerne ha den litt lavere lyden, synes den er mye mer behagelig..

i-clicker har jeg ikke testa ut. Men det er en bedre lyd på de triple crow klikkerne med lukket boks kontra de som har åpne "spalter" på toppen. K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huldra Postet I dag - 15:42

QUOTE(BB:) @ 18:15 - 12.03.2008)

Finnes det noen butikker, ikke på nettet, som selger i clicker? På Østlandet?

Garantert! Har du sett i noen dyrebutikker i det siste?

Nå har jeg ringt Buster Zoo og Tropehagen Zoo, ingen av de kjedene hadde i clicker.. Ikke engang hørt om den. I hvilken dyrebutikk hadde du sett den? Sier man forresten "i" på engelsk eller norsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ringt Buster Zoo og Tropehagen Zoo, ingen av de kjedene hadde i clicker.. Ikke engang hørt om den. I hvilken dyrebutikk hadde du sett den? Sier man forresten "i" på engelsk eller norsk?

Ååå! :lol: Er det en spesiell TYPE klikker du skal ha? Jeg trodde du bare var på utkikk etter helt vanlige klikkere, jeg.. :ahappy: Trodde det var en skrivefeil, eller en ny måte å skrive klikker på - altså clicker, og at i'en var en tastefeil..

Beklager, da kan jeg nok ikke svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...