Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyrelegene


Akita

Recommended Posts

Gleder meg til å se hva slags grunn de har for å kastrere puddelen i dagens program.... :(

I reklamen står den jo å jokker på en pute...

Edit: Og så blir posten flyttet her til, et kvarter før sendetid.

(er jo bare drit bra. ingen skal visst få lese denne posten før 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

var bare så irriterende. programmet er jo startet. begynte nå kl 20. når eg poster noe 19.46 så er det ikkje så mange som kjem til å lese denne posten her i hundesaker i media.

er vel ikkje her det blir diskutert mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, uansett så er jo grunnen til de kastrerer puddelen fordi ingen av stenene har falt ned.

Lurer på hva det er med Oskar.

Ja var heldigvis det. og ikkje bare at jokking var en grunn nok.

Har hørt ting her inne om ho Trude som har gjort at eg e blir skeptisk til ho.

ikkje noe godt å spy nei.

Dakar rådyret :(

*Dobbelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og fryder meg over Trudes resultatløse nøttejakt. :)

I dette tilfellet var det en medisinsk årsak til kastreringen (vedkommende er vel ikke så dum at hun bryter norsk lov på tv), det ble jo nevnt (økt kreftfare), men fokuset var likevel den såkalte sexdriften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen

Nå har det slik at desverre så måtte dyrlegen som jeg har brukt og vert fornøyd med flytte til den samme klinikken som dyrlegene på tv 2. Jeg har egentlig relativt dårlig erfaring med noen av dyrlegene der men hva synes dere? I forhold til det dere ser på tv da? Sånn som dagens episode`? Jeg må si at jeg personlig synes den var tragisk og følte (akkurat slik jeg følte den gangen jeg var der) at ting ble rett og slett ikke gjort riktig eller grundig nok. Hva synes dere?

Ps. bare kopierte innleget mitt fra det andre jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen

Nå har det slik at desverre så måtte dyrlegen som jeg har brukt og vert fornøyd med flytte til den samme klinikken som dyrlegene på tv 2. Jeg har egentlig relativt dårlig erfaring med noen av dyrlegene der men hva synes dere? I forhold til det dere ser på tv da? Sånn som dagens episode`? Jeg må si at jeg personlig synes den var tragisk og følte (akkurat slik jeg følte den gangen jeg var der) at ting ble rett og slett ikke gjort riktig eller grundig nok. Hva synes dere?

Ps. bare kopierte innleget mitt fra det andre jeg skrev.

Det er vanskelig å konkludere om grunndigheten ut fra det en ser på tv, for programmet er redigert.

Slik som jeg ser det så har du to valg: 1) forlange å få den dyrlegen du stoler på (og stå på kravet).

2) Finne deg en ny dyrlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, den jokkeputa hadde jeg brennt på bålet. Hunde-onanering = æsj

Uansett - Jeg synes det går igjen gang på gang at dyrleger gjør mye unødvendig bare for å tyne ut penger av folk. F.eks. Hvis katten hadde vært syk i flere dager kunne jeg forstått at den trengte drypp, men hadde da ikke kastet opp en dag en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se problemet i at hunder får utfoldt sine lyster i grunn. Er jo som oss mennesker dem. Tar seg en tjapp en når det trengs. Med venner eller sine hender(eller madrasser)

Det er et utslag av stress, ikke lyster.

Dette kan utvikle seg til en uvane og i verste fall stereotyp adferd ("tvangshandlinger").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg et OT, men jeg har lest boken til Trude Mostue, og hun har faktisk en testikkelsamling. Bare til en opplysning, liksom...

Har bare sett programmet en gang, siden det kræsjer med volleyball og kor...

Min mening om programmet, er at jeg egentlig ikke er så veldig lei meg for at det kræsjer. Menmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, den jokkeputa hadde jeg brennt på bålet. Hunde-onanering = æsj

Uansett - Jeg synes det går igjen gang på gang at dyrleger gjør mye unødvendig bare for å tyne ut penger av folk. F.eks. Hvis katten hadde vært syk i flere dager kunne jeg forstått at den trengte drypp, men hadde da ikke kastet opp en dag en gang!

Så enig så enig! erfaringen min med dyrlegene der er at de ikke har kompetanse (les prøver å lære seg noe nytt) de bare prøver ut alt til noe ikke virker. Vi var der fordi vi passer to shi tzuer far og sønn dette er sterkt plagede hunder spesiekt med øynene eiern har brukt over mangfoldige tusen kroner hos denne veterinæren men de vet fortsatt ikke hva som feiler dem de gidder ikke å prøve en gang når jeg da påpekte at det kanjse var arvelig siden begge har det og sønn fikk det i samme alder som far. Var det liksom den reaksjonen her: Nei det kan da ikke være eller kan det kanskje :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen

Nå har det slik at desverre så måtte dyrlegen som jeg har brukt og vert fornøyd med flytte til den samme klinikken som dyrlegene på tv 2. Jeg har egentlig relativt dårlig erfaring med noen av dyrlegene der men hva synes dere? I forhold til det dere ser på tv da? Sånn som dagens episode`? Jeg må si at jeg personlig synes den var tragisk og følte (akkurat slik jeg følte den gangen jeg var der) at ting ble rett og slett ikke gjort riktig eller grundig nok. Hva synes dere?

Ps. bare kopierte innleget mitt fra det andre jeg skrev.

Bruker samme veterinær som deg, antar jeg. Og kommer til å be om å få fortsette å bruke dem. Håper ikke kvaliteten går ned fordi de flytter til samme klinikk, det ville jo vært merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter: Dette er jo hundesak fra media og det er ikke hvor tråden ligger som avgjør hvorvidt diskusjonen blir ivrig eller ikke. Noe annet har jeg ikke å si for jeg så bare det første av programmene, eller var det det andre. Jo, forresten. Solo lå i drypp noen timer pga at hun hadde vært gæærn i magan i noen dager. Det gjorde underverker for væskebalansen og for allmentilstanden. Dessuten kostet det ikke noe ekstra, hvis det er et poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg et OT, men jeg har lest boken til Trude Mostue, og hun har faktisk en testikkelsamling. Bare til en opplysning, liksom...

Ille, men jeg begynte faktisk å le... hvorfor i all verden har hun en testikkelsamling? Jeg skjønner hva du mente å si, men jeg hang meg altså opp i at hun faktisk hadde en samling jeg *ler*

Det ble ikke så annerledes for puddelen etter "nøttejaketen". Den holdt på like ille uken etter operasjonen.

Nå har jeg ikke sett denne episoden enda, men seriøst.. var det en overraskelse for deg at den fortsatte jukkingen? Det er tross alt en innlært adferd, så de må jo jobbe den vekk.... eller skjønte du ikke det kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg reagerte veldig strekt på episoden i går, og måten de taklet flyttingen av det ene rådyret, jeg. Jeg ble mildt sagt sjokkert da jeg så at de søren meg hadde klart å lamme det vesle dyret i all iveren sin. Først stresset de det opp flere dager på rad, før de skjøt det og traff på alt for nært hold.

Ja, jeg vet hva jeg tenker om saken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på programmet selv om jeg visste at jeg kom til å irritere meg, og det var som forventet - kjipt.

Behandlingen av det rådyret er nærmest over mot dyreplageri, etter min mening; at en dyrlege er villig til å ha med et fullt TV-team "over skulderen" når de skal jobbe med noe så skjørt som et rådyr er ikke veldig heldig. Det hadde nesten vært mer barmhjertig å avlive det tvert enn den seigpiningen "til ære" for seerne.

Puddelen? Ja... var det noen som la merke til at det lot til å bo en annen puddel i samme hus? Det var en storpuddel tispe som fløy rundt i bakgrunnen, såvidt jeg kunne se. Med mindre det dreier seg om en kjendiskåt besøkende som ville være med på skjermen og tok med hunden, så er det jo ikke så veldig rart at man da "må" kastrere og at den unge hannhunden har en viss stressatferd? Og hvis søsteren har samme innstilling til hundetrening som det Mostue selv har fortalt om i VG, så kunne det kanskje vært litt å gå på der.

Og så måtte det TO veterinærer til for å kastrere en hannhund?

Videre... så reagerer jeg på den klønete måten katten ble håndtert på.

Ifølge veterinærlisten ved den klinikken har alle unntatt de to hovedpersonene, som har 12 og 15 års erfaring siden de ble ferdigutdannet, gått ut av veterinærutdanningen i løpet av de siste 2-6 årene. Det er andre dyrlegeklinikker som det kunne vært mer interessant iallfall faglig å følge, tror jeg man kanskje kan si? Men men... showbiz er showbiz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå har jeg fått sett episoden. Det jeg finner veldig pinlig er at en person som nettopp har fått kastrert hunden sin snakker om denne omtalte puten og hundens videre romantiske møter med denne, som en type "bekreftelse" på at hobbyen er i hevd. Altså, adferd forsvinner ikke over natten ved å ta nøttene på en hund! Adferd må jobbes med.

Og seriøst, hadde det vært min puddel- så hadde den ikke fått lov til å oppføre seg på den måten! Sånn er det med den saken! Man kan sørge for at ikke ønsket adferd minimaliseres.......

Rådyrepisoden, den syntes jeg var helt horribel- hadde jeg møtt på denne veterinæren så hadde nok ikke hun fått tatt i noen av pelsene mine. Hvis rådyret været henne slik at de måtte ta med en annen veterinær hvorfor var hun med fortsatt da? Rådyret er vel ikke så dumt at det blir mindre redd for henne hvis det er en annen med??

*stønner*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg reagerte veldig strekt på episoden i går, og måten de taklet flyttingen av det ene rådyret, jeg. Jeg ble mildt sagt sjokkert da jeg så at de søren meg hadde klart å lamme det vesle dyret i all iveren sin. Først stresset de det opp flere dager på rad, før de skjøt det og traff på alt for nært hold.

Ja, jeg vet hva jeg tenker om saken..

jeg må si meg enig med deg. jeg satt med inntrykk av at de var helt blank på dette , selv om hun damen visste hva hun hadde gjort feil.

mulig det er fort gjort å skyte feil med disse bedøvelses pilene men...de virket uproffe.

menmen...det kan jo være lett for meg å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...