Jump to content
Hundesonen.no

Omregistrering SKK til NKK

Lillekrapyl

Recommended Posts

Ja, det holder med stamtavle og kjøpsavtale. Og så skriver du at du søker om omregistrering. I tillegg til adresse, kontaktnummer og alt slikt, skrev jeg ned medlemsnummeret mitt (NKK) i tillegg, men vet ikke om det er nødvendig.

Omregistreringtiden variererte på mine; 3 uker (januar -07) og 8 uker (oktober -07). Men så lenge du har papirene inne til registrering, (og du ikke har hatt hunden mer enn 6 mnd.) så kan du delta på utstillinger med det svenske reg.nummeret (Bare oppgi at hunden er under registrering). På valpeshow kan du stille uregistrert.

Stamtavle og kopi av kjøpekontrakten. Legg ved et lite notat at du ønsker å om.reg. Og adressen din.

Dette var det jeg gjorde. Et par dager senere fikk jeg regning, og i løpet av èn uke fikk jeg nytt reg.bevis i posten + det gamle.(Ble overrasket over at de gjorde det såfort).

EDIT; gjorde det for under ett år siden.

• 3 weeks later...
Fikk beskjed om at jeg hadde glemt chip nummer.

Må jeg sende inn, eller går det an å ringe det inn?

Send en mail med det på til saksbehandler.. :ahappy: Det gjorde jeg, det gikk kjempefint!! Etter jeg hadde gjort det, sendte det søndag kveld, var papirene i posten på onsdagen! Helt super service!

Send en mail med det på til saksbehandler.. :ahappy: Det gjorde jeg, det gikk kjempefint! Etter jeg hadde gjort det, sendte det søndag kveld, var papirene i posten på onsdagen! Helt super service!

Da har jeg også sendt mail!

Fikk du svar på mailen?

Guest Snusmumrikk

Hvor mye koster omregistrering fra skk til nkk? Jeg kan jo selvfølgelig prøve å finn det selv, men lenge leve latskapen :ahappy:

Da har jeg også sendt mail!

Fikk du svar på mailen?

Ja, jeg fikk svar på mailen.. :ahappy:

Ville regnet med svar, og hvis du ikke får svar, ville jeg spurt etter en bekreftelse på mottat mail.. :)

Det koster 530,-, tror jeg, hvis ikke noe har forandret seg..

Guest Snusmumrikk
Fremdeles 530 ja!

Takk!

Da er det jo faktisk ganske dyrt å kjøpe hund i Sverige i fht. Norge. Valpeprisen er det sammen + toll og omregistrering. Jaja, hva gjør vi ikke for å få den rette valpen :ahappy:

Spesielt hvis man bor her i nord. :ahappy:

Men jeg så faktisk Labradorer til 11000 på finn.no i dag, så det er jo ikke mye forskjell. Labben ligger på 8500 SEK.

Takk!

Da er det jo faktisk ganske dyrt å kjøpe hund i Sverige i fht. Norge. Valpeprisen er det sammen + toll og omregistrering. Jaja, hva gjør vi ikke for å få den rette valpen :ahappy:

Hvor mye er tollen på?

Nå varierer det jo selvsagt fra rase til rase, men på labradoren må du som oftest betale litt mer i Norge enn i Sverige. Dessuten er det forskjell i valutakursen, så f.eks. 8500 SEK blir i underkant av 7200 NOK. Legger du til omregistreringa er du oppe i 7550, og da har du fremdeles et stykke opp til det de fleste labradorene koster i Norge (det ligger gjerne på 9000 nå, tror jeg).

Hvor mye er tollen på?

Nå varierer det jo selvsagt fra rase til rase, men på labradoren må du som oftest betale litt mer i Norge enn i Sverige. Dessuten er det forskjell i valutakursen, så f.eks. 8500 SEK blir i underkant av 7200 NOK. Legger du til omregistreringa er du oppe i 7550, og da har du fremdeles et stykke opp til det de fleste labradorene koster i Norge (det ligger gjerne på 9000 nå, tror jeg).

Man betaler ikke toll, men moms/mva, som er på 25% av hundens pris.

Guest Snusmumrikk
Man betaler ikke toll, men moms/mva, som er på 25% av hundens pris.

Hehe ja gikk litt fort der. Man skal stoppe hos tollerne og da blir det toll :) Er ikke så greit å følge med på hva man selv skriver...

Guest Snusmumrikk
Gikk ennå fortere nå tror jeg, for man skal stoppe hos tollerne og betale MOMS :)

Hehe neida, nå var jeg med, skrev bare litt utydelig kanskje. Mente at jeg sist kobla toller = betale toll :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...