Gå til innhold
Hundesonen.no

Nusser du hunden din?


MariaN

Gjør du?  

138 stemmer

  1. 1. :)

    • Ja
      123
    • Nei
      16


Recommended Posts

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Jeg har aldri likt at hunder slikker i ansiktet. Derfor får hun ikke lov til det. Syns det er litt ekkelt fordi hun slikker seg visse steder, og så har hun ikke så frisk ånde, + at det blir klissete. Men hun prøver jo alltid å lure til seg et lite slikk. Spesielt når vi ligger og sover på sofaen :);)

Syns det er litt ekkelt når eieren står og tungesusser med bikkja. Husket enang nabomannen som lot hunden sin rundsleike seg i ansiktet, rett etter at hunden hadde vært og rundslikka en løpetispe i ræva i 5 min. ;)

Sikkert OK hvis man har en mini hund med mini tunge, men ikke like deilig når hunden har 2 meters tunge som gjør deg klissvåt. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååh ja... :)

Her er det susse nuss kosemose hele dagen lang... Tror ikke jeg hadde giddet å ha hund hvis ikke jeg hadde kunnet gjøre dette, er liksom litt av sjarmen og kosen å kunne gjøre slikt... Faktisk kommer hundene hoppende bortover fordi de skal kose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg nusser både Aysha og Oscar, men ikke sånn "klinenuss." Men et kjapt nuss på siden av snuten eller hodet er helt fint. Både Aysha og Oscar vil gjerne slikke i ansiktet, men jeg liker det ikke så godt. Så hender og hals og slik er greit. Men ikke rett på munn og slik.

Har fått mang en leksjon om mikrorganismer av både pappa og mamma.

Men kosemose det gjør vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma blir mye susset på hodet i "krøll håret" hennes.. Og hun susser mye på nesa vår og i munnvikene våre ;) Ellers så elsker hun å gnu seg opptil ansiktet vårt og hun elsker hvis vi gnur tilbake med nesa. Da blir hun smal i øynene og presser seg mer og mer inntil ansiktet før hun ramler om og omtrent ligger rundt halsen min som en boa. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ligger rundt halsen min som en boa. :)

Det gjør Frøken og! Hun ligger rundt halsen min i senga og når jeg sitter i sofaen som oftest. God og varm ;)

Selfølgelig nusser jeg og hun nusser tilbake. Lager jeg trutmunn og samtidig lager nusselyder får jeg et stort kyss ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Nei, gjør ikke det. Liker ikke å kline med en hund. Ikke at den slikker meg heller for den saks skyld. Det går jo fint ann å kose uten å ha en våt tunge rundt over alt...

Hehe litt ironisk at jeg har lært gamlefrøkna å nusse kjapt på kommando egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke helt hva jeg skulle svare, har liksom ikke trent på det :rolleyes:

Men jo jeg nusser henne på hodet, men unngår munnen min, det skal hun få gjøre når valpebitinga er over

Tok menneskebestemora si leppe å lage ei god risp da hun skulle nusse på henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, JEG får lov til å nusse hunden, men hunden får IKKE lov til å nusse meg :) Til og med brødrene mine gir bikkjen et kyss på hodet i blant ;)

Samme her. Og ikke på selve snuten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her nusses det både på "truten" og resten av kroppen. Også gnikker vi nese når vi ligger på sofaen sammen, det er qualitytime for mamma&Knerten :) Men jeg forstår folk som synes det er ekkelt. Hadde selv planer om å ikke bli "en sånn som klinte med hunden sin", men så blir man så småforelsket i det lille dyret, og fornuft og alt man vet om bakterier forsvinner bare, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikking er jo ekkelt! Har heldigvis sluppet å ha hunder som har vært sånne "slikkere" som alltid skal oppi ansiktet. Når vi nusser er det ganske enkelt lukket munn mot lukket munn/hode/kropp. Har faktisk opplevd at Tulla har slikket meg i ansiktet bare noen veldig få ganger; merkelig nok gjorde hun det litt i dag (kanskje hun har lest tråden?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig :) Og voffsen får gi meg smånusser, bortsett fra på munnen..

EDIT: Sikkert ikke kjempe hygenisk å få en lang tunge midt på munnen, men jeg har i hvertfall aldri blitt syk av det. Første som skjedde meg da jeg kom hjem fra sykehuset som nyfødt, var at jeg fikk en diger våt nuss fra husets daværende hund (gordon). Og her er jeg, frisk som en fisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...