Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikringer

Marianne

Recommended Posts

Skrevet

Det er veldig stor forskjell i pris på raser.. Raser som er ofte syke er dyrere..

Vi har billig forsikring til Dvergpinscheren i gjensidige (den beste), husker ikke hva den er nå, men kan sjekke. DP er også en helt frisk rase :P

Skrevet

Jeg glemte å si at jeg også har husforsikringen i Gjensidige...derfor får jeg rabbatt på forsikringene mine.

Gjensidige gir rabbatt hvis man har 3 forsikringer eller mer i selskapet...jeg husker ikke hvor mange % det er...

Hundeforsikringene dekker veterinærutgifter inntil 30 000,- pr år.

Innenfor forsikringssummen dekkes også utgifter ved erstatningsmessig skade/sykdom i forbindelse med:

Immunterapi ved allergi inntil 3000,-

Alternativ behandling, utført av veterinær, inntil 2000,-

1 keisersnitt i hundens levetid.

Kastrering/sterilisering v/ div. sykdommer.

Medisiner og materiell, anvendt av veterinær, samt nødvendig opphold på dyreklinikken.

Avlivning med inntil kr 500.-

Behandling av medfødte sykdommer, OCD, AA og HD.

Reseptbelagte medisiner.

Jeg får utbetalt erstatning hvis:

Hunden dør eller blir avlivet som følge av skade eller sykdom.

Blir stjålet eller kommer bort.

Må avlives som følge av medfødte sykommer, OCD, AA eller HD.

Egenandelen er 20 % til og med 6 år, og 30 % fra fylte 7 år, til forsikringen opphører automatisk ved hovdforfall det året hunden fyller 10 år.

Minimum egenandel er kr. 1000,- pr forsikringstilfelle. som behandles over 60 dager.

Skrevet

Og selvsagt avhenger det av forsikringssummen. Bare å gå ned fra 12 til 9 tusen kunne jeg spart mye på.

Hm, hvorfor skulle de ha dårligere forsikringsvilkår for blandingshunder? Det fikk jeg iaf ikke inntrykk av da jeg forsikret Sofus i Agria. Og har vel heller ikke endret det inntrykket når denne oversikten over polisen detter inn i posten en gang i året..

Ikke stol blindt på dette, siden jeg aldri har forsikra blandingshund selv. Men etter som jeg har skjønt så er det noen arvelige lidelser som blant annet HD som ikke dekkes på blandingshunder.

Jeg har ikke testa agriaforsikringen selv. Kunne vel testa den i høst da knøttis fikk problemer med ryggen, men hadde ikke vært så mye å hente tror jeg. Men har god erfaring med gjensidige på de to forige hundene mine.

Skrevet

Jeg hadde agria på Tini.. begynte på 1300 kr i året. Men de gikk jo opp hver år.. så etter 2 år var den oppi 1700 kr ca.

Jeg synes de ikke hadde noe bra kunde behandling og når jeg ringte og lurte på noe ble jeg satt over på 100 forskjellige steder og svensker som ikke skjønnte noe hva jeg sa. De la på tlf og bare tull..

Ble å litt skuffa når de ikke dekket kastreringa til Tini når hun lidde så mye.. så gadd ikke ha de mer..

Nå har jeg bestillt i gjensidige da de har like bra tilbud og jeg må betale rundt 1300 kr tror jeg det var... Synd jeg ikke valgte de med en gang for de hadde dekket kastreringa.. Men synes de er litt treige.. Da det er en stund siden jeg sendte inn papirene og har ikke hørt noe mer. så må ringe de..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...