Jump to content
Hundesonen.no

Forsikringer

Marianne

Recommended Posts

Det er jo tiden for å betale forsikringer omdagen... Jeg har Tequila i Vesta (sammen med alt annet) og Lita i Agria. For Tequila skulle de ha 1098 og 794 for Lita, kan ikke noe for det men syns det er litt dyrt jeg da.

Hva betaler dere? Er det vanlig priser eller?

Hilsen fattig student :icon_clapping:

det er jo ikke noe dyrt det :frantics: Jeg hørte med Agira om forsikring av min hund, og jeg måtte ut med 2700 kr! :icon_clapping: Helt sykt! Og når jeg hadde i gjensidige måtte jeg betale 2200 kr. Det ble også for dyrt syns jeg, så vi bytta til vital skade og betaler 1300 kr, en helt grei pris, men selve forsikringen er ikke så gode villkår da. Så syns du skal være fornøyd. :banana:

Spørs helt på forsikringsvilkårene, enkelte selskaper har dårligere vilkår for blandinger kontra renrasede (Agria er vel en av dem om jeg husker riktig), og da går prisen ned. Samt at renrasede hunder er det enklere å føre statistikk over hvilke raser som koster forsikringselskapene mest.

Også spørs det jo hvilken forsikring man velger. Kunne sluppet unna med en tusenlapp i året på knøttis om jeg hadde forsikra henne gjennom jobben til mamma, men dekningen hadde blitt tilsvarende dårligere. Og med min erfaring så er en forsikring som ikke utbetaler mer enn max10 000 i året ikke spesielt mye til hjelp.

Tror d har noe å gjøre med hva hunden er "priset" til. Slik som når jeg kjøpte Ace, lå valpeprisen på belger på 7500 kr. Nå ligger de jo på 9000kr. Men selvfølgelig kommer det ann på hva en forsikrer med hunden. Ulykke/død, eller slike standard "pakker". Jeg har ikke så mye peiling på forsikring, men kan skaffe en forklaring på hvorfor det er forskjellige summer og raser, alt ettersom, om det er nødvendig.

Betaler 5700 kr for 4 hunder det gir en snittpris på 1425 kr pr hund i Agria.

Hehe... hvis jeg ikke husker feil, så har vel Agria en ekstra rabatt når en har tre hunder? Jeg forsøkte meg nemlig med at jeg burde få den rabatten da jeg har tre dyr.. Men iflg damen (hfmfph) så hjalp det ikke min sak at det var to katter og en hund :P

Jøsses.. Høres ikke ut som om jeg skal klage! :D Er det dyrere å forsikre renrasede hunder? Kan nesten virke sånn...!

Jeg synes også at det virker sånn..

Spørs helt på forsikringsvilkårene, enkelte selskaper har dårligere vilkår for blandinger kontra renrasede (Agria er vel en av dem om jeg husker riktig), og da går prisen ned. Samt at renrasede hunder er det enklere å føre statistikk over hvilke raser som koster forsikringselskapene mest.

Også spørs det jo hvilken forsikring man velger. Kunne sluppet unna med en tusenlapp i året på knøttis om jeg hadde forsikra henne gjennom jobben til mamma, men dekningen hadde blitt tilsvarende dårligere. Og med min erfaring så er en forsikring som ikke utbetaler mer enn max10 000 i året ikke spesielt mye til hjelp.

Hm, hvorfor skulle de ha dårligere forsikringsvilkår for blandingshunder? Det fikk jeg iaf ikke inntrykk av da jeg forsikret Sofus i Agria. Og har vel heller ikke endret det inntrykket når denne oversikten over polisen detter inn i posten en gang i året..

Jeg betaler 1750,- for Sofus i året hos Agria og det er for "full pakke", altså den dyreste blanding av poliser du kan få. Men jeg har også den høyeste egenandelen for å få ned forsikringssummen. Til tross for at pelsen kan oppfattes som en "accident to happen", så har han holdt seg veldig frisk (*bank i bordet*) så lenge han har levd, så jeg har ikke måttet cashe ut med de 1100 + 20% i egenandel enda.

Pusene derimot er en annen historie. Og her har jeg iaf aldri hatt problemer med Agria i forhold til utbetalingen.

Akita betaler eg 1400 for. Blanding mest BC.

Edit: Og det er i gjensidige.

Har du sjekket hva denne forsikringen dekker, med tanke på at du har blandingshund ? Grunnen til at jeg spør, er at jeg skulle forsikre blandingshunden min, og forsikret han i Gjensidige. Når jeg da fikk forsikringspapirene i posten og leste igjennom de, så jeg at forsikringen i Gjensidige IKKE DEKKET blandingshund dersom den døde, ble skadet i ullykke, eller trengte annen medisinsk hjelp grunnet ullykker/sykdommer. Med andre ord så dekket ikke forsikringen blandingshunden min på noen punkter, og jeg hadde jo oppgitt via tlf at jeg hadde blandingshund! Trenger vel ikke å si at jeg sa opp denne forsikringen på flekken og forsikret han i Agria isteden (som dekker blandingshund på lik linje som rasehunder).

hmm. jeg har jo full pakke ifra Gjensidige. dvs livsforsikring, Dekt vet. kostnader-30000-reseptbelagte medisiner osvosv.

Og jeg må ut med litt over 3300 i året. så stor forkjell på rasene?:S Vel. visste jo at Shar pei`s ikke var billige men...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...