Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstyrstråden


Mari

Recommended Posts

Sendt mail nå. Jeg skal ha: 1,5" Dual Grip (likte håndtaket) Sort med camo stripe. En smule usikker på farge da...

Bare sånn NB - Tinka er houdini-kopi, og har vel ca samme bygning som dine to, bortsett fra at hun har mer halsskinn. Jeg har i alle fall gitt opp å bruke sånn type halssbånd på henne; jeg må ha halvstrup (evt retrieverkobbel med stopp både innover og utover) eller sele, ellers så kommer hun seg ut uansett. Hun kommer seg ut av halvstrupen også selvsagt, men ikke så fort som hun gjør på "beltehalsbåndene". Men det kan jo selvsagt hende at siden hun har såpass mye halsskinn som hun har, så kommer hun seg lettere ut fordi forskjellen på omkretsen rundt halsen og hodet blir mindre enn det nok blir på dine to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahah, det hadde jo faktisk vært utrolig gøy :)

Men sort med hvordan grønn stripe? Camo, mørkegrønn, lysegrønn?

Mørk tror jeg blir finest. Den lyse blir kanskje litt skitten (jeg har sett at han er en ruller han og :D) og camo krasjer litt med at han er brindle. Da måtte han i såfall vært camo brindle.

EDIT: Eller kanskje camo ville vært fint? Jeg synes enten camo eller mørkegrønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dualgrip er halsbåndet et halvstrup. Men siden materialet er så tykt, så strammes det ikke like fort som med kjetting f.eks. Uansett er det en D-ring i dualgrip'en og en i selv halsbåndet, slik at du kan velge om du vil ha halvstrup eller ei.

Ja da har jeg kanskje bare vært heldig da, Turbo er helt sikkert endel lettere enn dine også :) (Han veier 34 kg nå men trekker som en helt til tider)

Nja, tror begge gutta her er lettere enn det. Eller ca det samme. Har ikke veid de på en stund. Det er forresten røkkene som oftest tar knekken på halsbåndene, ikke sånn generell trekking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørk tror jeg blir finest. Den lyse blir kanskje litt skitten (jeg har sett at han er en ruller han og :)) og camo krasjer litt med at han er brindle. Da måtte han i såfall vært camo brindle.

EDIT: Eller kanskje camo ville vært fint? Jeg synes enten camo eller mørkegrønn :)

Men mørkebrun med beige inni var utrolig fint det også (dumme Miriam som foreslo det).

Dessuten går det ikke med rosa med zebrastriper inni, for den rosafargen som kommer utapå blir så stygg. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bredden er ikke så farlig for min del, selv om jeg liker at trykket blir fordelt litt. Så lenge det er solid. Har sett på rags for dogz også, og synes ikke de virker solide nok. De minner meg om Ezydog, og det holder rett og slett ikke.

Her er forøvrig mine problemer med lær: (klippet fra et annet forum)

"Problemet (mitt) med lær er at kvaliteten synker om man ikke tar godt vare på det, og ekstraarbeid eller vedlikehold med utstyret orker jeg rett og slett ikke. De kvalitetssjekkes innimellom, og that's it.

Dessuten kan det være vanskelig å få tak i lær av god kvalitet. Alle produsentene sier de har det liksom, men plutselig er læret enten blitt tørt eller råttent, og i søpla går det. Jeg har ikke turt å bruke mine lærprodukter til hund over særlig lang tid for å være helt ærlig. Så jeg har sluttet å kjøpe de, for jeg synes det også er vanskelig å merke når de begynner å bli dårlige.

Jeg hadde ei lærsele med tilhørende kobbel som jeg fikk i gave, skikkelige saker som kostet langt over tusenlappen i butikken. Men etter 6 mnders (ikke engang daglig) bruk røyk kobbelet."

Ja, jeg vet jeg er ekstrem når det gjelder utstyr på bikkja... :)

Ragz for Dogz er mere solide end eazydog, min fornemmelse af easydog, er at de ikke er så holdbare, ved ikke hvilke modeller af Ragz for dogz du har kigget på, da der er flere modeller/udforminger, har selv brugt Ragz meget og min veninde bruger det også på sin unghund, en stor broholmer på 70 kg, og holde det gør det.

Jeg har aldrig haft problemer med Kenjans lædervarer, da de er meget nøje med deres kvalitet, som sagt er den ene af mine seler 7 år gammel, og jeg har kun pudset den 1 gang om året med lædermidler, men alt deres læder er forbehandlet sådan, at man faktisk ikke burde behandle det, men jeg har valgt at gøre det, da mine bader i saltvand med det.

Jeg har aldrig set variationer i læderkvaliteten i mine halsbånd eller seler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er Ragz for dogz? Rogz for dogz? Jeg har et halsbånd derfra som har tålt mye rykk, napp, bading, vær og vind. Og her ryker ting etter tur. :) Men det er ikke med klipslås, men med O-ringer for hvert feste.

Rogz for dogz er egentlig brad navnet for deres hundeting hvor imod brand navnet for alle deres ting hedder Ragz for Rogz, da de også laver ting til katte.

De laver forskellige modeller med forskellige låse og ringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke farger kan vært litt unisex? Slik at både Aysha og Oscar kan bruke det? Eller kanskje de skal få ett hver...Hmm vanskelig. Vil helst ikke at alt skal koste mer enn 700 kr. Begge to er sorte Oscar er feminin, mens Aysha er litt Lara Croft, Tomb Raider. En pingle og en tøffing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke farger kan vært litt unisex? Slik at både Aysha og Oscar kan bruke det? Eller kanskje de skal få ett hver...Hmm vanskelig. Vil helst ikke at alt skal koste mer enn 700 kr. Begge to er sorte Oscar er feminin, mens Aysha er litt Lara Croft, Tomb Raider. En pingle og en tøffing :)

Svart og rødt er stilig til svarte labradorer, og passer til både tisper og hannhunder. Evt sleng inn noe grønt, men uten at det blir julefarger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørk tror jeg blir finest. Den lyse blir kanskje litt skitten (jeg har sett at han er en ruller han og :)) og camo krasjer litt med at han er brindle. Da måtte han i såfall vært camo brindle.

EDIT: Eller kanskje camo ville vært fint? Jeg synes enten camo eller mørkegrønn :)

Camo starter å bli veldig vanlig nå, så om du vil ha noe som er litt anerledes, så styr unna camo...

Tenkte på seler til sterke hunder. Disse "hetzselene" som brukes på IPO holder jo en diger rottis ganske greit på banen, så ville vel kanskje tåle en trøkk? Der fester man jo remmene fast med metallspenner og ikke disse "plastklemmene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow det var solide greier, men er det veldig tungt?

Det veier litt ja, på grunn av låsen. Det er nok ikke ideell for en miniatyrloppe. :blink:

Tungt er det ikke, men tyngre enn de fleste kobbel skulle jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:whistle: Jeg må nok skaffe meg større bikkje jeg tror jeg! For her var det mye flott! Men stakkars Bridie hadde jo knekt nakken under dette her :D

Men... jeg har kun en gang vært borte i bånd som har blitt nappet av, og det var en tynn kjettingstrup... Ellers mistenker jeg at armen min hadde røket først. Og jeg er liksom ikke av de som blir lettest vippet av pinnen.

Mari, åssen klarer DU å holde igjen om ikke båndet ryker? Hvis dyra har det med å nappe av bånd mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari, åssen klarer DU å holde igjen om ikke båndet ryker? Hvis dyra har det med å nappe av bånd mener jeg?

Det handler om teknikk mer enn rå styrke tror jeg. Det er selvsagt vanskeligere på glatta. :D Moshi klarte én gang å rive meg overende, men det var pga is, snubling og kattepus sånn helt samtidig. Unektelig en komisk observasjon for de som fikk det med seg.

Men ja, jeg har nok en over gjennomsnittlig solid klype. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

denne tråden har jeg ikke sett før..en utrolig kjek tråd..tror jeg kommer til å bestille et slikt bånd til odin jeg også..min golden gutt på nesten 45 kg en litn okse...drar noe utrolig...han er knallsterk og har dratt meg over ende flere ganger..men har dere en internettside...jeg såg bare bilder av di fine halsbåndene, men ingen link!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...