Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstyrstråden


Mari

Recommended Posts

Da er jeg endelig i mål!

Etter snart fem år som bullehundeier har jeg nå utstyr jeg stoler 100% på. Og dele slikt vil man jo. :lol:

Sele:

Kjøpt fra cdpits. Samme produsent som weightpull selen til Töddel. Ser ikke dritsolid ut, men skal tåle et par biler, så da tåler den Töddel og. Rævva kundeservice, men veldig gode produkter.

2146760298_d6fac2550f.jpg

Action-sele:

2145965609_a763c78620.jpg

Halsbånd:

Blockydogs. Ingen over, ingen ved siden.

Halsbåndet blir også brukt på okser, så solide nok er de. Töddel sitt har også håndtak, (du ser det litt til venstre på bildet) som er sinnsykt praktisk f.eks om han går i jakt.

2146760230_8f934888d0.jpg

Moshi hadde også et halsbånd fra Collarmania Jeg fikk de til å sy inn et ekstra lag med nylon slik at jeg var sikker på at det holdt. Det stolte jeg også på. Enormt utvalg i stoff og stiler har de og. Her er det:

407943631_dde5854e79.jpg

Kobbel:

2182664021_a28a3fa86f.jpg

2182663825_eee7f242d2.jpg

Utrolig solide saker! Dette slites ikke i stykker, det kan jeg garantere.

Fikk det i gave av en amerikansk dame på et forum jeg frekventerer som lager de selv, Ellaslead

Tips om hundesikkert utstyr? Dette er tråden for oss utstyrsfreaks med STERKE hunder. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg har ikke noe utstyr jeg stoler 100% på men tenkte jeg skulle spørre om noen som vet om ett kobbel som du kan reguleres hvor de ringene ikke ryker hvis dere skjønner hva jeg mener? Jeg har ikke funnet ett enda :)

Finner du ikke det du er på leiting etter i Norge, så send Rebecca på Ellaslead en mail. Hun håndlager alle kobbel selv, så spesialbestillinger tar hun helt sikkert imot. :ahappy:

Vilde: Jeg har aldri hatt noen problem med de. Men ingen av de fire hundene jeg har hatt med Blockydogs har vært de som sniker seg ut av halsbåndet så jeg tør ikke si for sikkert. Håndtaket fungerer jo som et slags strup, så kanskje det hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippet*

Vilde: Jeg har aldri hatt noen problem med de. Men ingen av de fire hundene jeg har hatt med Blockydogs har vært de som sniker seg ut av halsbåndet så jeg tør ikke si for sikkert. Håndtaket fungerer jo som et slags strup, så kanskje det hjelper?

Jeg tror jeg skal bestille ett. Men hvor mye kostet shippingen, for ditt hålsbånd? Skal ha samme type med håndtak og 2".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal bestille ett. Men hvor mye kostet shippingen, for ditt hålsbånd? Skal ha samme type med håndtak og 2".

2" er rimelig stort altså. Det så ganske svært ut på amstaff-tispa mi. Ville vurdert 1,5 med mindre du har en ganske stor hund.

Husker ikke hvor mye frakten kostet. Det er to år siden jeg bestilte sist. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2" er rimelig stort altså. Det så ganske svært ut på amstaff-tispa mi. Ville vurdert 1,5 med mindre du har en ganske stor hund.

Husker ikke hvor mye frakten kostet. Det er to år siden jeg bestilte sist. :ahappy:

Okey, da tror jeg at jeg tar 1,5". Aysha er relativt spinkel, og det er dumt hvis hålsbåndet dekker for mye av halsen. Var det dyrt da? Tenker bare hvis jeg får en regning på noen hundringser i frakt, som er greit. Men ser helst ikke at halsbåndet skal koste mer enn 800-900 kr (som er ca. hele månedslønnen min) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg har ikke noe utstyr jeg stoler 100% på men tenkte jeg skulle spørre om noen som vet om ett kobbel som du kan reguleres hvor de ringene ikke ryker hvis dere skjønner hva jeg mener? Jeg har ikke funnet ett enda :ahappy:

Jeg har altid været tilfreds med Kenjans lædervarer der også er håndlavet, de har deres standard udvalg, også kan man bestille efter mål og ønsker hos dem.

Men de har en masse kobbel, i forskellige længder og med ringe for regulering, både læder og i rib, Har selv et kobbel jeg har fra da jeg havde til min gamle hund, det bedste kobbel jeg nogensinde har købt, har det på 10. år og ingen slitage på det endnu.

Den ene lædersele jeg har, har holdt i 7 år og kommer til at holde mange år mere, har både været i salt og ferskvand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2", og det ser ganske "beefy" ut på min hund. Men det er solid og evigvarende - det skal de ha!

2237780582_b8a5860313.jpg

Hmm, kanskje 2" vil funke. Men Oscar er jo en ganske feminin hannhund (ekstriørt) Hvis det ser rart ut kunne jeg puttet det på scäferen.

Hva ble total beløpet for ditt halsbånd (med frakt o.l) ?

:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anebanana ble inkludet da vi bestilte rundt ti halsbånd en gang for et par år siden eller no. Vi fikk litt rabatt siden vi bestilte så mange. Dessuten spørs det litt på hva slags halsbånd du vil ha, om du skal ha midtstripe, navn og/eller håndtak. Send en mail til Rebecca, hun er mer hyggelig og svarer gjerne på spørsmål. Men rundt 300 kroner kanskje? Alle halsbånd er forøvrig håndlaget.

PS: Selv om 2" ikke høres sååå bredt ut, bør du huske på at halsbåndet er tykt (og derfor veldig solid). Iallefall om du skal ha håndtak på. :ahappy: Jeg ville gått for 1,5, men det bestemmer du selvsagt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kanskje 2" vil funke. Men Oscar er jo en ganske feminin hannhund (ekstriørt) Hvis det ser rart ut kunne jeg puttet det på scäferen.

Da har vi to feminister. :ahappy: Men 2" er ganske bredt, og litt tungt. Jeg tror også 1.5" ville holdt på hunden din. Om jeg skal bestille det igjen tar jeg 1.5" uten DualGrip.

Hva ble total beløpet for ditt halsbånd (med frakt o.l) ?

Husker ikke... Bestilte sammen med Mari, og vi var en del folk som bestilte, så vi splittet på det. Men tror du kan regne med rundt 400,- + - med frakt. Send en mail og hør?

Eh, never mind me. Mari beat me to it. Send en mail du, så er du sikker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et raskt overslag.

For et 2" med navn, håndtak og midtstripe bør du regne med litt over 400,-

For et 1,5" uten noe fancy greier på ligger de på 120,-

Så det er jo litt hva du er ute etter, du kan jo "customize" ganske mye selv.

Full pakke er jo ikke billig akkurat, men halsbånd har du jo i evig tid. Jeg vil forøvrig anbefale å ikke skrive bikkjas eget navn på, for halsbåndene kan gjenbrukes på mange hunder. Du kommer vel til å ha mange i løpet av livet. :ahappy: Jeg går jo gjennom hunder som om de var undertøy, så et av mine blir nå brukt av hund nummer tre i rekka.

Men 2" er ganske bredt, og litt tungt. Jeg tror også 1.5" ville holdt på hunden din. Om jeg skal bestille det igjen tar jeg 1.5" uten DualGrip.

Du har navn på ditt du? Jeg trenger et nytt og liker fargene på ditt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt ezydog halsbånd er 5 cm bredt - 2 inches og jeg skulle gjerne hatt enda bredere til han men tenker jeg må bestille ett sånt fra blockydogs etterhvert :ahappy: Vilde du kan jo ta den en tur innom en dyrebutikk og prøve ezydog båndet :) Er ikke sikker på om jeg har den største størrelsen eller om det finnes større men det burde jo kunne leses hvilken bredde det er på de, ellers kan du jo bare spørre om de vil måle det for deg :) Her er forresten ett bilde av Turbo med ezydog halsbåndet, det tåler utrolig mye, synes det er rart det ikke har ryket enda men det har det ikke :)

16september2007084.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt ezydog halsbånd er 5 cm bredt - 2 inches og jeg skulle gjerne hatt enda bredere til han men tenker jeg må bestille ett sånt fra blockydogs etterhvert :ahappy: Vilde du kan jo ta den en tur innom en dyrebutikk og prøve ezydog båndet :) Er ikke sikker på om jeg har den største størrelsen eller om det finnes større men det burde jo kunne leses hvilken bredde det er på de, ellers kan du jo bare spørre om de vil måle det for deg :) Her er forresten ett bilde av Turbo med ezydog halsbåndet, det tåler utrolig mye, synes det er rart det ikke har ryket enda men det har det ikke :)

16september2007084.jpg

Hadde et ezydog halsbånd. Men da hundene var på kennel i jula. Hadde en av arbeiderne der puttet halsbåndet løst inn hos hundene. Oscar, som elsker å tygge på ting hadde ingen leke. Så han fant ut at ezydog halsbånd er veldig gode. Båndet røk da vi var på vei hjem fra kennelen. Skikkelig dumt, likte det halsbåndet godt <_< Det var innmari fint bilde av Turbo btw. Nydelig er han :P

Akkurat nå har vi bare retrieverkobbler, og jeg synes blockydogs halsbåndet var skikkelig kult :P Sender en mail jeg. Tror jeg bestiller 1,5" med midtstripe, men ikke noe navn. Da kan jeg bruke det på begge hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ezydog er et no-no for sterke bullegutter. Hverken plastlåsen eller borrelåsen holder en kattejakt. Trafikkert vei, Oslo sentrum og løs AB i jakt er ikke mye moro.

Til og med Charlie røk et slikt et, og han trekker ikke engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man kan finde de rette forhanlere på internettet, så har ragz for Dogz også nogle halsbånd lavet til store og tunge hunde, hvor de bredeste er ca 6-8 cm brede, og hvis der er kliklås på dem er de lavt så trækket ikke komme på låsen men et andet sted på båndet, da de har lavet det så det skal trækkes gennem en ekstra ring før man lukker dem, havde det til Charlie i mindre format.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bredden er ikke så farlig for min del, selv om jeg liker at trykket blir fordelt litt. Så lenge det er solid. Har sett på rags for dogz også, og synes ikke de virker solide nok. De minner meg om Ezydog, og det holder rett og slett ikke.

Her er forøvrig mine problemer med lær: (klippet fra et annet forum)

"Problemet (mitt) med lær er at kvaliteten synker om man ikke tar godt vare på det, og ekstraarbeid eller vedlikehold med utstyret orker jeg rett og slett ikke. De kvalitetssjekkes innimellom, og that's it.

Dessuten kan det være vanskelig å få tak i lær av god kvalitet. Alle produsentene sier de har det liksom, men plutselig er læret enten blitt tørt eller råttent, og i søpla går det. Jeg har ikke turt å bruke mine lærprodukter til hund over særlig lang tid for å være helt ærlig. Så jeg har sluttet å kjøpe de, for jeg synes det også er vanskelig å merke når de begynner å bli dårlige.

Jeg hadde ei lærsele med tilhørende kobbel som jeg fikk i gave, skikkelige saker som kostet langt over tusenlappen i butikken. Men etter 6 mnders (ikke engang daglig) bruk røyk kobbelet."

Ja, jeg vet jeg er ekstrem når det gjelder utstyr på bikkja... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ezydog er et no-no for sterke bullegutter. Hverken plastlåsen eller borrelåsen holder en kattejakt. Trafikkert vei, Oslo sentrum og løs AB i jakt er ikke mye moro.

Til og med Charlie røk et slikt et, og han trekker ikke engang.

Ja da har jeg kanskje bare vært heldig da, Turbo er helt sikkert endel lettere enn dine også :) (Han veier 34 kg nå men trekker som en helt til tider)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...