Gå til innhold
Hundesonen.no

Sosialisering av hund på karmøy

Gry83

Recommended Posts

hei hei :P jeg har en border collie blandingstispe på 9 år som absolutt kunne trengt sosialisering med andre hunder.

jeg vil ikke dra på hundetreff der det er mange hunder med henne,da hun blir svært stresset av dette,og jeg vil jo ikke på noen måte gjøre problemene hennes verre enn de allerede er.

hun går greit sammen med andre hunder så lenge hun får tid til å bli kjent med dem,og dem ikke er for "pågående" i lek. blir det for mye,blir det fort halen mellom beina,glefsing og hyling/piping,altså klar beskjed om at dette liker jeg IKKE.

i møtesituasjoner med fremmede hunder kan hun sette i gang å bjeffe ukontrollerbart,og hun tør ikke å hilse på i det hele tatt. dette er jo ikke noe koselig,folk tror sikkert hun er en agressiv hund som vil "spise opp" deres hund,og dem trekker seg fort unna. men olivia er IKKE agressiv,kun usikker,hun har ALDRI angrepet en annen hund el.l,hun kun bjeffer.

jeg vil altså derfor veldig gjerne sosialisere henne med en eller max 2 andre hunder av gangen. trygge,stødige hunder med godt hundespråk. :P er det noen på karmøy som kunne vert til hjelp...? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fins det hundeklubb på karmøy da....? jeg har ikke bil,så er ikke så lett å komme seg frem og tilbake til haugesund... :icon_redface:

aner liksom ikke hvordan jeg skal gå frem heller,hvem jeg skal kontakte, etc. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en rolig og snill hund, som ikke leker så voldsom(han vil helst at noen skal springe etter ham) og bor på karmøy. Kan godt være med og sosialisere hunden din. Hvor på karmøy bor du? Er medlem i karmøy hundeklubb og der er de utrolig dyktige, kan appsolutt anbefale og melde seg inn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jan: det høres supert ut! hadde vert veldig gøy å møtt dere. :hyper: jeg bor i skudeneshavn... hvor bor du? :lol:

vurderer å melde meg inn i karmøy hundeklubb etterhvert ja,hadde vert topp å få til det. :P litt greit å bli kjent med et medlem der først (deg :P),så jeg ikke føler meg så alene og ny i gjengen. :P hehe... trenger visst litt sosialisering selv også. ;p ler. :P

men altså,utrolig koselig om du + hunden har lyst å møte oss,å finne på et eller annet sammen med meg + hunden. :P fint for hunden min med litt forsiktig sosialisering med en hund først,så tar vi det derfra. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i åkrehamn. Det er jo ikke så langt unna. du får gi meg et vink om hva tid du vil treffes da :) Karmøy hundeklubb er en kjekk klubb. Det går faktisk noen ungdommer med hund der på 14-17 år, så jeg liker meg nå veldig godt :rolleyes: , siden det går folk på samme alder med samme interesse der. hvor gammel er du da? Er 16 selv, hadde jo vert kjekt hvis du var på rundt samme alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal gjøre det vettu. :heart: akkurat nå er hun "sykemeldt" da,klarte å brekke ene ulvekloa på tur i går. :/ så må nok ta det med ro i nermeste framtid... skal til vetrinæren på mandag,mulig det er best å bare operere bort hele greia. så får bare se når hun er klar til sprell igjen. :D

er litt eldre enn deg jeg da,er 24. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo,kloa begynner å se bra ut nå. :)) den "døde" delen av kloa er i ferd med å dette av,og resten av kloa har grodd fint. ser ikke ut til å være vond heller. :D men blir nok et par "hviledager" til,tar ikke sjansen på at hun skal rive opp såret igjen på noen måte. *hønemor* :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du! så koseliiig å se deg her da! :):o

hehe,jeg er sikker på at dina ser kjempeflott ut,jeg er imponert over hvor flink du er til å klippe,jeg! ser jo helt profft ut,hvertfall i mine øyne. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink og flink fru Blom! ;) Er begrenset hvor fint når man må klippe med saks på en hund som i utgangspunktet HATER å bli klippet! ;) Spesielt når man nærmer seg føttene... Da tror Dina det er verdens undergang og at jeg skal kappe av føttene hennes:) Men hun blei no ganske fin til slutt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun ble jo kjempefiiin! :ahappy: synes du er flink,jeg. :drool:

nesten synd at olivia ikke er en klippe-rase,hun ELSKER å klippe seg! (klipper henne under potene samt noen lange,strie tuster som stikker ut her og der :lol:) hun blir helt hysterisk av lykke hver gang hun ser saksa.haha. :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...