Gå til innhold
Hundesonen.no

Dråpebilder!


SoppenCamilla

Recommended Posts

  • Svar 393
  • Created
  • Siste svar
Som jeg skrev ovenfor, har brukt en Tamron 70-300 zoom/macro linse. Som kamera har jeg bare et simpelt canon eos 350d :)

Okei. :) jeg har samme kamera som deg da. :o Jeg skal legge ut noen nye bilder. :)

Hva har du "tatt bilde av" ? Det er ikke vann. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk litt fantasti da vel! :rolleyes2:

Jeg synes halvparten av gleden med dråpebilder er å finne på nye måter å sette det opp på, nye måter å dryppe på, nye væsker å prøve ut... Bildene blir jo de samme uansett, har man først tatt dråpebilder en gang så er det jo ... det samme neste gang også, om du skjønner :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte prøve meg litt da, siden jeg har fått meg speilrefleks :blink: Men jeg hadde litt problemer med å finne rette instillinger.. :yes:

Noen av bildene er litt overredigerte, for det var nesten ikke noe farge på bildene...

men, men.. Here it goes:

bilder316.jpg

bilder315.jpg

bilder313copy.jpg

bilder301copy.jpg

bilder288copy.jpg

bilder280.jpg

bilder287.jpg

bilder277.jpg

bbilder314.jpg

bilder279.jpg

hadde det også litt gøy, med denne dråpen:

bilder276.jpg

bilder276111.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kjære alle dråpeentusiaster. Det er på tide (om dere ikke har sett det fra før) at dere ser hvordan dråpene vi tar bilder av oppstår.
og http://www.youtube.com/watch?v=VoQ0DQpwwHU, men mye mer spennende.

De Time Warp-videoene er stilige! Har du sett den med hunden som drikker?

Men jeg skal prøve ut den dråper-som-kræsjer-metoden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her er mine nye dråpebilder, det var jammen lenge siden sist nå!

Dere får bestemme om jeg skal få beholde tittelen min fortsatt, jeg har null problemer med å gi den bort, det er så mange kule dråpebilder her nå! :P

De her to syns jeg ble kule! Det er konditorfargen som leker manet mens den blander seg i vannet.

IMG_0439.jpg

IMG_0440.jpg

Så til de vanlige, litt mer kjedelige, overredigerte bildene:

IMG_0476.jpg

IMG_0482.jpg

IMG_0485.jpg

IMG_0496.jpg

IMG_0531.jpg

IMG_0557.jpg

IMG_0559.jpg

IMG_0561.jpg

IMG_0570.jpg

IMG_0575.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hellå. Er noen dager siden jeg tok dråpebilder sist, men jeg har ikke fått de over på pc før nå (fliiinke nye pc'en, det tenker jeg!). Har ikke Photoshop her heller, så fikk prøve meg litt i Picasa for første gang. Det gikk jo greit, det. Her er de jeg gadd å redigere, harde det vært opp til en viss person, så hadde jeg vel redigert alle 128 bildene, men det gadd jeg ikke. :) Mwahahah.

IMG_0682.jpg

IMG_0683.jpg

IMG_0694.jpg

IMG_0710.jpg

IMG_0864.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...