Tonje Skrevet 22. Januar 2009 Rapporter Skrevet 22. Januar 2009 Det ser ut som et pent landskap oppi dråpa... med hav, fjell, rød himmel og sol... Pent! Forresten: kan man ta dråpebilder med helt vanlig digitalkamera?? Ja det gjør det jaggu meg! Alt dere ser! Jeg mener å huske at Siri la ut et eller flere bilder av dråper tidlig i denne tråden som var tatt med "vanlig" kamera. På side 3 eller 4 om jeg ikke husker helt skeivt.
Gjest Skrevet 24. Januar 2009 Rapporter Skrevet 24. Januar 2009 Er jo fortsatt litt ny her, og plutselig fikk jeg øye på fotoforum Yes! Også denne tråden da.. Så utrolige nydelige bilder Jeg måtte prøve, så her er mine aller første dråpebilder (hadde ikke konditorfarge). Mange her jeg har lyst til å bli like flink som ! Vannet mitt ble veldig urolig, og det er første gang jeg prøver manuell fokus, og jeg har ikke stativ ..
Brennan Skrevet 24. Januar 2009 Rapporter Skrevet 24. Januar 2009 Jeg tok noen bilder for noen dager, de er ikke redigert. Jeg ønsker så inderlig at noen kan redigere dem. :angel:
LindaM Skrevet 26. Januar 2009 Rapporter Skrevet 26. Januar 2009 Ja, jeg lengter så etter speilrefleks, at jeg måtte prøve å ta noen dråpebilder med digitalkamera Det ble ett middels bra dråpebilde, og et crappy et, som i det hele tatt var brukbare Gleder meg veldig til jeg en dag får meg speilrefleks :rolleyes2: På dette var ikke dråpen i fokus en gang Det var veldig vanskelig å få noe fokus på dråpen.. (kom forresten på at jeg brukte af, hehe ) hadde sånn btw ingen skål, så brukte et glass *ler*
ToneS Skrevet 26. Januar 2009 Rapporter Skrevet 26. Januar 2009 Syns det var tøft at dråpen var i en annen farge enn vannet rundt. Tøft :rolleyes2:
HildeM Skrevet 27. Januar 2009 Rapporter Skrevet 27. Januar 2009 Her er noen bilder jeg tok for noen dager siden. Hva synes dere? Psst, Soppen! Er jeg kvalifisert til dråpeprinsesse snart? :rolleyes2:
Aussieglis Skrevet 27. Januar 2009 Rapporter Skrevet 27. Januar 2009 Driiiitkule bilder! *ønske seg konditorfarge* <_<
HildeM Skrevet 27. Januar 2009 Rapporter Skrevet 27. Januar 2009 Driiiitkule bilder! *ønske seg konditorfarge* <_< Ja konditorfarge er alltid fint å ha. Takk :rolleyes2:
LindaM Skrevet 27. Januar 2009 Rapporter Skrevet 27. Januar 2009 Kjempefine bilder Wheatentass! Hva bruker du som bakgrunn? hvitt ark?
HildeM Skrevet 28. Januar 2009 Rapporter Skrevet 28. Januar 2009 Kjempe tøft Takk Kjempefine bilder Wheatentass! Hva bruker du som bakgrunn? hvitt ark? Ja, jeg teiper opp to hvite ark bak, og så lysner jeg bildene i photoshop etterpå. Takk Utrolig flotte bilder, Wheatentass! Tusen takk!
SoppenCamilla Skrevet 28. Januar 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 28. Januar 2009 Hva synes dere? Psst, Soppen! Er jeg kvalifisert til dråpeprinsesse snart? Dritlekre! Kjempeklare og fine, bra jobba! Du kan få tittelen min, jeg har jo gitt opp å ta dråpebilder.
HildeM Skrevet 28. Januar 2009 Rapporter Skrevet 28. Januar 2009 Dritlekre! Kjempeklare og fine, bra jobba! Du kan få tittelen min, jeg har jo gitt opp å ta dråpebilder. Takk! Haha, nei det er jo du som er dråpedronningen!
Gjest Skrevet 29. Januar 2009 Rapporter Skrevet 29. Januar 2009 Kan du legge ut et eksempel på hvordan dråpene dine ser ut uten behandling i photoshop? Jeg bare lurer på hvor mye som er photoshop og hvor mye som er kamera/teknikk.
HildeM Skrevet 29. Januar 2009 Rapporter Skrevet 29. Januar 2009 Kan du legge ut et eksempel på hvordan dråpene dine ser ut uten behandling i photoshop? Jeg bare lurer på hvor mye som er photoshop og hvor mye som er kamera/teknikk. Selvsagt! Her er bildene kun forminsket: Jeg cropper ganske mye, og lysner ganske mye, men har ikke gjort bildene noe særlig skarpere.
Guest LeenaM Skrevet 29. Januar 2009 Rapporter Skrevet 29. Januar 2009 Dette kommer jeg aldri til å klare! Men veldig fine bilder dere som faktisk klarer det!
HildeM Skrevet 29. Januar 2009 Rapporter Skrevet 29. Januar 2009 Hva er det dere "drypper" med? Jeg drypper med konditorfarge. Du kan se skyggen av hånden min og konditorfargeflasken på bildene over
Aussieglis Skrevet 29. Januar 2009 Rapporter Skrevet 29. Januar 2009 Jeg lar vasken stå piiiiiiiiittelitt åpen... Jeg vil ha noe som kan sette farge på vannet mitt! Grr.
Mirai Skrevet 29. Januar 2009 Rapporter Skrevet 29. Januar 2009 Kjøp konditorfarge da, det er jo ikke akkurat kjempedyrt Evt. bland vannet med noe du har i kjøleskapet og putt i en flaske du skjærer hull i korken på.. vann, juice, dressing, sennep osv.
Gjest Skrevet 30. Januar 2009 Rapporter Skrevet 30. Januar 2009 Men det er irriterende at den konditorfargen har så lite dråpeåpning. "Plaskene" blir fryktelig små (iallefall hos meg uten macro) og du får ikke den fine "plask-krona" fordi dråpen har så lite egenvekt. (høyst ured. bilde;)
starlight Skrevet 30. Januar 2009 Rapporter Skrevet 30. Januar 2009 Nå har jeg prøvd meg på noen.. På dette bildet ser jeg seriøst for meg en bestemor i en stol, med sine håpefulle barnebarn rundt
starlight Skrevet 30. Januar 2009 Rapporter Skrevet 30. Januar 2009 Deler opp pga mange bilder.. "Skriket" Hundeskål?
Pion Skrevet 30. Januar 2009 Rapporter Skrevet 30. Januar 2009 Åh, jeg liker så innmari godt de bildene hvor du ser dråpene som sånne flyyyyvende digre, runde planeter!
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar