Gå til innhold
Hundesonen.no

Dråpebilder!

SoppenCamilla

Recommended Posts

Det ser ut som et pent landskap oppi dråpa... med hav, fjell, rød himmel og sol... Pent!

Forresten: kan man ta dråpebilder med helt vanlig digitalkamera??

Ja det gjør det jaggu meg! Alt dere ser! :hyper:

Jeg mener å huske at Siri la ut et eller flere bilder av dråper tidlig i denne tråden som var tatt med "vanlig" kamera. På side 3 eller 4 om jeg ikke husker helt skeivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 393
  • Created
  • Siste svar

Er jo fortsatt litt ny her, og plutselig fikk jeg øye på fotoforum :) Yes!

Også denne tråden da.. Så utrolige nydelige bilder :)

Jeg måtte prøve, så her er mine aller første dråpebilder (hadde ikke konditorfarge). Mange her jeg har lyst til å bli like flink som !

1.JPG

8.JPG

6.JPG

4.JPG

Vannet mitt ble veldig urolig, og det er første gang jeg prøver manuell fokus, og jeg har ikke stativ ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg lengter så etter speilrefleks, at jeg måtte prøve å ta noen dråpebilder med digitalkamera :whistle:

Det ble ett middels bra dråpebilde, og et crappy et, som i det hele tatt var brukbare :ermm:

Gleder meg veldig til jeg en dag får meg speilrefleks :rolleyes2:

drpebilde.jpg

teit_drpebilde.jpg

På dette var ikke dråpen i fokus en gang :drool:

Det var veldig vanskelig å få noe fokus på dråpen.. :wub: (kom forresten på at jeg brukte af, hehe :wub:)

hadde sånn btw ingen skål, så brukte et glass *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe tøft :)

Takk :P

Kjempefine bilder Wheatentass!

Hva bruker du som bakgrunn? hvitt ark?

Ja, jeg teiper opp to hvite ark bak, og så lysner jeg bildene i photoshop etterpå.

Takk :)

Utrolig flotte bilder, Wheatentass! :P

Tusen takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du legge ut et eksempel på hvordan dråpene dine ser ut uten behandling i photoshop?

Jeg bare lurer på hvor mye som er photoshop og hvor mye som er kamera/teknikk.

Selvsagt! Her er bildene kun forminsket:

okeii2.jpg

okeii1.jpg

Jeg cropper ganske mye, og lysner ganske mye, men har ikke gjort bildene noe særlig skarpere. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er irriterende at den konditorfargen har så lite dråpeåpning. "Plaskene" blir fryktelig små (iallefall hos meg uten macro) og du får ikke den fine "plask-krona" fordi dråpen har så lite egenvekt.

(høyst ured. bilde;)

6803522_a02af19fc2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...