Gå til innhold
Hundesonen.no

Weimaraner


charlotte

Er weimaraner noe for deg?  

27 stemmer

  1. 1.

    • Stående fuglehund?? Nei takk!!
      13
    • Hmm.. kjenner ikke til rasen.
      7
    • Ja, absolutt!
      7


Recommended Posts

Er det noen her som har weimaraner? Jeg og samboer har falt litt for denne rasen og kunne tenkt oss en weimaraner utenom jakt-labbene og oppdrettet (jeg starter til neste høst.)

Men vet ikke om jeg ville hatt langhåret eller kort? Må bli korthåret.. Også er det det å finne riktig oppdretter da :/ Har vært innom en del weimer-sider, men får ikke sett nok.

Etter det jeg har sett og erfart med weimer, er en grå dobermann med gode jakt og spor egenskaper. De har jo akkurat den størrelsen jeg liker så godt, så nydelig utseende og er litt av noen allround hunder. Noen som har weimer her som vil legge ut bilder slik at jeg ikke får sove i natt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige hunder, særlig den korthårede. Nydelige øyne. Har bare møtt en av dem på nært hold. Han gikk løs langs badende ender og andematspisende dueflokker langs Akerselva i Oslo. Mens barn og sykler suste forbi. :)

Hadde det ikke vært for røyting og jaktlysten /(behovet?) ville jeg gjerne hatt en sånn jeg :wink: :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei...en trippende fuglehund er ikke noe for meg!

Enig. Vi har to som går og er kunder hos oss, som har weimaranere - jada, de er fine å se på, men fysj de trenger mye ass!Syns du dobberen din va en håndfull Charlotte, så tenk deg om to ganger før du skaffer deg en weimaraner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Doberne min var så hyperaktiv at dyrlegen helst ville avlive henne, så jeg tror ikke hun er til å sammenligne med dobere generelt, heldigvis...

Enig. Vi har to som går og er kunder hos oss, som har weimaranere - Ja da, de er fine å se på, men fysj de trenger mye ass!Syns du dobberen din va en håndfull Charlotte, så tenk deg om to ganger før du skaffer deg en weimaraner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Doberne min var så hyperaktiv at dyrlegen helst ville avlive henne, så jeg tror ikke hun er til å sammenligne med dobere generelt, heldigvis...

Om hun var så ille og dyrlegen hadde sagt no sånt til meg, hadde jeg bedt vedkommende ta seg en laaang tur til et lite fint sted..

Hadde hun påvist ADHD ? Om ikke, så var/er hun nok ikke verre enn de fleste dobbere med motor.

Nå har Chanti en bestefar som har ganske mye motor,om jeg husker stamtavla hennes rett,og mora har og endel baki linjene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok blodprøve og konstaterte at det var for mye tyroxin i blodet, som egentlig er det samme som ADHD eller hyperaktivitet. Dette er en av de tinga jeg dessverre aldri satte meg inn i.. Hadde jeg gjort det så hadde jeg nok fortsatt hatt henne. Hu hadde mye greier bakover i linjene ja, ting som jeg ikke skjønte noe av den gangn jeg skulle ha dober. Jeg ville jo bare ha en hund som jeg kunne trene med på hundehytta en gang i uka og ellers lydighet hjemme, men det jeg egentlig fikk var en trimma GTO-motor som manglet avlastningsventil! Hehe.. GHadde det vært i dag, så hadde jeg nok satt litt mer pris på dette, siden jeg har lært og erfart mye siden den gang. Og kombinasjonen mellom hyperaktivitet, en naiv ungjente og IPO linjer gav et heller dårlig resultat for min del.

Om hun var så ille og dyrlegen hadde sagt no sånt til meg, hadde jeg bedt vedkommende ta seg en laaang tur til et lite fint sted..

Hadde hun påvist ADHD ? Om ikke, så var/er hun nok ikke verre enn de fleste dobbere med motor.

Nå har Chanti en bestefar som har ganske mye motor,om jeg husker stamtavla hennes rett,og mora har og endel baki linjene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ene dyrelegen vår haren sånn en som de skal bruke til jakt også har hunen leonberger da.

de er jo nydelige da men jeg er liks om ikke noe jakt person så rasen passer ikke helt for meg da.

men jeg vet om flere som har den rasen.

som jeg sier de er fin å se på men det er alt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest korthåret weimaraner er utrolig nydelige. Det skinner liksom sølv fra pelsen... :) Så utseendemessig er dette en hund jeg kunne tenkt meg, men tror ikke vi ville ha oppfylt kravene til hundens behov så da blir den ingen weimaraner på oss! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er helt fantastisk flotte :)

Mamman min skal kanskje ha det, men de er ikke noe for meg. Krever aaaaalt for mye!

Apropos det med dyrlegen: Når LiLi var 12 uker og jeg var til dyrlegen med henne, sa dyrlegen at der hadde jeg skaffet meg en problemhund! Men hvis jeg trente VEEEEELDIG mye, så KANSKJE........ hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er helt fantastisk flotte :)

Mamman min skal kanskje ha det, men de er ikke noe for meg. Krever aaaaalt for mye!

Apropos det med dyrlegen: Når LiLi var 12 uker og jeg var til dyrlegen med henne, sa dyrlegen at der hadde jeg skaffet meg en problemhund! Men hvis jeg trente VEEEEELDIG mye, så KANSKJE........ hehe..

den lille fjæra di ?? *LOL* -hva kan hu gjøre som er så fælt da? :roll: :wink:

Papillon er som alle andre hunder....-de blir det man gjør dem til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den lille fjæra di ?? *LOL* -hva kan hu gjøre som er så fælt da? :roll: :wink:

Papillon er som alle andre hunder....-de blir det man gjør dem til...

Hehe, ja, ikke sant. Ganske utrolig. Derfor er jeg veldig stolt over hvordan jeg har greid å få henne :) Men hun var ille altså, det kan jeg love deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...