Gå til innhold
Hundesonen.no

Weimaraner


charlotte

Er weimaraner noe for deg?  

27 stemmer

  1. 1.

    • Stående fuglehund?? Nei takk!!
      13
    • Hmm.. kjenner ikke til rasen.
      7
    • Ja, absolutt!
      7


Recommended Posts

Men er det ikke sånn at man kan ikke teste om man har ADHD annet enn på oppførsel? Er i hvertfall sånn med mennesker. Foreldrene får et sånn skjema som de må utfylle og så kan legene avgjøre om barnet har ADHD. Det er derfor det med ADHD er så vanskelig..

Si i fra hvis jeg forsnakker meg :oops:

Vi tok blodprøve og konstaterte at det var for mye tyroxin i blodet, som egentlig er det samme som ADHD eller hyperaktivitet. Dette er en av de tinga jeg dessverre aldri satte meg inn i.. Hadde jeg gjort det så hadde jeg nok fortsatt hatt henne. Hu hadde mye greier bakover i linjene ja, ting som jeg ikke skjønte noe av den gangn jeg skulle ha dober. Jeg ville jo bare ha en hund som jeg kunne trene med på hundehytta en gang i uka og ellers lydighet hjemme, men det jeg egentlig fikk var en trimma GTO-motor som manglet avlastningsventil! Hehe.. GHadde det vært i dag, så hadde jeg nok satt litt mer pris på dette, siden jeg har lært og erfart mye siden den gang. Og kombinasjonen mellom hyperaktivitet, en naiv ungjente og IPO linjer gav et heller dårlig resultat for min del.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på hva man gjør for å sjekke dette på mennesker, men på hunder så holder det med ei blodprøve for å se om enkelte horomoner ikke er som de skal og sender feil signaler til hjernen.

Men er det ikke sånn at man kan ikke teste om man har ADHD annet enn på oppførsel? Er i hvertfall sånn med mennesker. Foreldrene får et sånn skjema som de må utfylle og så kan legene avgjøre om barnet har ADHD. Det er derfor det med ADHD er så vanskelig..

Si i fra hvis jeg forsnakker meg :oops:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to fine weimaranere Hundesport, hvor faren til den ene er norsk lydighetschampion :) Jeg VISSTE at rasen hadde potensiale til sånt! *sukk* Men det blir vel med drømmen, kjenner jeg meg selv rett. Tipper det blir enten en jakt-labb til eller en toller. Når Lisa blir LITT større, og jeg har fått ny hundebil så skal jeg kikke meg rundt for alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det.

Skal ikke være for bastant da..kjenner ikke til hvordan det er med hund, men når det gjelder mennesker er overproduksjon av Thyroxin/ hyperaktiv skjoldbruk-kjertel ikke samme sykdom som ADHD, men de ligner hverandre "på utsiden". (Hypo-funksjonen er vel mest kjent). Den første er ganske enkel å rette opp ved å medisinere/ regulere disse nivåene (eller hvis det skyldes langvarig mangelsykdom,-(fettsyrer) rette opp denne). ADHD er jo MYE mer innviklet/ vanskelig.. Og har andre årsaker og andre ubalanser, og medisinene, hvis de kan brukes, er andre.

Men når det gjelder hund, så blir vel effekten ganske lik i effekt da...- en SKIKKELIG hyperaktiv hund..

Finnes det medisiner til hund forresten (for å regulere Tyroxinnivået)?

------------------------------------------

Men er det ikke sånn at man kan ikke teste om man har ADHD annet enn på oppførsel? Er i hvertfall sånn med mennesker. Foreldrene får et sånn skjema som de må utfylle og så kan legene avgjøre om barnet har ADHD. Det er derfor det med ADHD er så vanskelig..

Si i fra hvis jeg forsnakker meg :oops:

[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en superfin wimaraner tispe som heter Tundra (aaaw, fint navn). Og jeg er litt fuglehund fan; har jo Gordon setter selv. Men sånn som ting er nå ville jeg ikke hatt, da jakt ikke er den store interessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en superfin wimaraner tispe som heter Tundra (aaaw, fint navn). Og jeg er litt fuglehund fan; har jo Gordon setter selv. Men sånn som ting er nå ville jeg ikke hatt, da jakt ikke er den store interessen

Godon setter :lol::) awww

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...