Gå til innhold
Hundesonen.no

Butikk eller nettbutikk?


MarieR

Recommended Posts

Bruker dere mest nettbutikker når dere shopper til hundene deres? Eller går dere på dyrebutikken?

Jeg bruker vel netbutikk og dyrebutikk ca. like ofte. Det er kjekt å kunne bestille fra nettet, behøver ikke løfte på rompa en gang, men det er også veldig koselig å gå å titte i dyrebutikken. Og i dyrebutikken får man også prøvd utstyr osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å gå rundt i butikker å se ja,men i det siste har jeg stort sett handlet fra nett,rett og slett fordi det stort sett er billigere og mye større utvalg (kommer jo litt an på nettbutikken også da). Hund som Hobby synes jeg egentlig er styggdyre,og på tropehagen ol butikker er det ikke store utvalget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å gå rundt i butikker å se ja,men i det siste har jeg stort sett handlet fra nett,rett og slett fordi det stort sett er billigere og mye større utvalg (kommer jo litt an på nettbutikken også da). Hund som Hobby synes jeg egentlig er styggdyre,og på tropehagen ol butikker er det ikke store utvalget.

Det kjedelige med de kjedebutikkene er jo at de alle har det samme utvalget.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt opp og ned, syns det er veldig greit å handle på nettet og de har utrolig mye fint :lol: Men når jeg skal kjøpe seler osv. så er det greit å gå i dyrebutikken for å prøve, så er man ihvertfall sikker på at det passer.

Jeg blir aldri ferdig i dyrebutikken, jeg ser og ser og blir aldri lei :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler mest i nettbutikker og på stevner/utstillinger siden det er der det som regel er best utvalg og pris. Når jeg er i dyrebutikk er det som regel for å kjøpe fôr, tyggebein eller ting som bør prøves(som seler, potesokker etc.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler mest på stevner/utstillinger jeg, særlig når jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe noe som helst, så kommer jeg over en leke som jeg bare MÅ ha og et halsbånd som Tinka neppe klarer seg uten. Ellers handler jeg (i den grad jeg handler) på dyrebutikker, da kan jeg se, prøve, kjenne på de tingene jeg skal kjøpe, noe jeg liker veldig godt. Tinka er også en hund jeg må prøve halsbånd og seler på før jeg skal kjøpe dem pga rar kroppsbygning og Houdini-wannabe-tendenser.

Nettbutikker handler jeg så å si aldri i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva jeg skal ha og hvor man får tak i det. Noe får man ikke tak i den vanlige dyrebutikken, fordi utvalget for den aktive hund er ganske labert mange steder. Det blir en del på utstillinger, og så kjøper jeg jo drøssevis av småting i dyrebutikker til stadig (kan jo ikke dra til utlandet uten presang tilbake, og utlandet er jo helt til Nordby :lol: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nok mest butikken fordi at jeg driter i hvor mye ting koster når det ikke er til meg (jeg bør sjerpe meg når det gjelder slikt) fordi da tenker jeg bare: det er jo ikke til meg, så det spiller ingen rolle hvor mye det koster.

Men nå har jeg brukt nettbutikk de 2 siste gangene jeg har shoppet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjøpes stort sett alt hos butikk, men hvis det er spesielle ting jeg skal ha tak i så går det over nettbutikk. Synes det er greiest slik, finner som regel alt jeg skal ha i en av dyrebutikkene i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler tyggeting, godbiter osv i dyrebutikken som ligger ca to minutter i gå avstand fra der jeg bor.

Har ganske god oversikt over varene de har der så hvis jeg ønsker noe annet enn det de har så kikker jeg på nett og kjøper der.

Syntes ofte at det er mye billiger ting rundt om på nettet og ofte så har de litt "morsommere" og finere ting der også.

Min drømme butikk hadde vært STORT utvalg av ALT innen hund og til greie priser, det som er kjipt er å gå i en butikk og kjøpe en vare også går man i en annen butikk en annene gang og finner samme varen til mye billigere penge, det er utrolig irriterende og jeg føler at man ofte må sjekke flere butikker for å vite prisene så man ikke betaler for mye for en vare et sted, derfor er nettbutikkene kjekke, man kan sitte stille og rolig hjemme og surfe rundt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...