Payamon Skrevet 23. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2008 Grandisen heter Papaya oppkalt etter frukten, og egentlig Max Factor Hakuna Matata inspirert av sangen i Løvenes konge og Nakhenhunden heter E.T. oppkalt etter romvesnenet (stamtavlenavn som jeg ikke valgt selv: Sue Phing) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
swimzy Skrevet 23. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2008 min hund heter Exon`s Holger fra oppdretter, men heter odin til vanlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Maritus Skrevet 23. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2008 Zoogatas Vesla, Vesla til vanlig Boss til vanlig og Aragon The Lucky One på stamtavle, stefaren min har ennå ikke fått stamtavla, men mener det var navnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 23. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2008 Siden mange, mange år tilbake har alle hundene mine kallenavn som starter på M. Det var først bare en liten morsom greie - når man hadde de 2-3-4 første, men så etterhvert bare "er" det slik, liksom... Så hjemme bor nå Moby (CH Breaksea Norwegian Wood), Milla (Ch Breaksea Bounty), Mac (Kindle Passion Just Marvellous) og Moses (Taildown's In Your Dreams), i tillegg eier jeg Mitten som er satt ut på fôr.. De er alle bearded collies - og hver av dem har minst 5 "nuttenavn" i tillegg til kallenavnene - bl.a. Moby er Bobs/Mabs, Milla = Pille, lille trille, etc, Mac = Pack, Snack, Moses = Mose, kose, pose.. Susanne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne&Java Skrevet 23. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2008 Cingaro's Ulricke, eller bare Rikke (phalène). Hun har jo noen kallenavn å da! Rikkerikk, Prikke, Prikkeprikk, Tjukka, Nuttnutt, Bajsånden. Barbera D'Alba, eller bare Java (storpuddel). Hun har flere navn enn Rikke, her er noen; Puddeltryne, Pava, Pavert, Prompungen, Gris, Dæbis, Tjukka. Noen av navna, som f.eks Tjukka, Gris og Dæbis er mer sånne "Din lille gris", Tjukka mi" navn! Er flere å, men disse jeg kom på sånn i farta! EDIT: Skarpen er også et "navn" de stadig får høre. Spes Java EDIT 2: Kom jo på flere. Java blir stadig kalt Bompi eller Bomparen. Enkelt og greit fordi hun bomper så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 23. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2008 Heirofia's Hot Chilli "Aris" Heirofia's Xanto "Santo" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poter Skrevet 23. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2008 Meet MyOwn Sherwood Ranger "Arn" og Dancing Skies Coyote Star "Coyote" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eva-Kihla Skrevet 23. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2008 Stamtavle navn - Kallenavn Tigeria Tequila - Tequila Xitamiz Seregant Salute - Whiskey Hunting Prides Dodori Dhamira - Nadinja/Nadde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JailyTina Skrevet 24. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 24. Januar 2008 Navn: Mikey Kallenavn: Go' gutten, vesle gutt, små'n, rampen og en hel del andre tullete navn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 24. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 24. Januar 2008 Glimmergruvans ö-Blaze -Blaze Deepeyes Talia al Ghul I (romer tall)-Talli Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tervtotten Skrevet 24. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 24. Januar 2008 Imagecopy Active Carousel (Drama, Dramadama, Bebis) Woodshine`s Turboneger (Nitro, Herremannen) Azravi`s Diva Of The Night (Diva, Frøken Anderledes) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M2d Skrevet 24. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 24. Januar 2008 Mac Daniel's Naughty Little Girl (Assi) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 24. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 24. Januar 2008 Granasjøens Ot Oscar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karianne1601 Skrevet 24. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 24. Januar 2008 Rambo:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambings Skrevet 24. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 24. Januar 2008 Mr. Gorgeous (oppdretter har ikke registrert kennelnavn) Buster heter han til vanlig, men jeg kaller ham mest bebis og Lulu, vet ikke hvorfor. Han fant det på selv! ;P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miriam Skrevet 24. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 24. Januar 2008 Min heter Tollerstemmen's Josie, og Josie til daglig Hun har mange mange kallenavn, f.eks. tøysa, jenta mi, tollertullet o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
giggi Skrevet 24. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 24. Januar 2008 Sasha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrudeM Skrevet 24. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 24. Januar 2008 Bolonkaen heter Katharina`s Zarenhündchen Goldie (Goldie til daglig), kaller henne noen ganger for Goldiemus, musa, rotta Havanaisen heter bare Franklin. Ofte sier jeg bare Frank:) Frank von ******* Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Nina- Skrevet 24. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 24. Januar 2008 Rattenjäger Jolly Junior - Jonas Og så har han jo ørti kallenavn da... Mye brukt i det siste er Stinky...fordi det er noen som har tatt på seg jobben med å drite ned hele skogen her hvor vi bor, og Jonas mener det er trendy å pynte seg med det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karina&Chica Skrevet 25. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2008 Chica heter egentlig I-Bris-La-Chi-ca(Ibris la Chica). Grunnen til "Ibris" er at vi måtte ha et stamtavvlenavn på I, men vi ville heller kalle henne Chica enn Ibris i hverdagen. Ibris Chica lød ikke så bra, så da satte vi "La" i mellom og det ble Ibris La Chica. Oppdretteren syntes vi burde skrive det som de ville gjort i Tibet, altså med bindestreker mellom stavelsene; I-Bris-La-Chi-Ca. Synes Ibris la Chica lyder fint, så er fornøyd:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mailin Skrevet 25. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2008 Dancing Skies Lyng Star - "Lyng" til vanlig, men han har jo noen kallenavn som noldus, noldus ridikkilus, hamster'n og klumpen.. Kanskje ikke de vakreste kallenavnene, noldus er nok det som blir brukt mest;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaW_DeNiM Skrevet 25. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2008 Carmen av tommelise (Carmen) omdøpt til Maia da jeg fikk henne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 25. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2008 På papiret: Choco Dots Cassandra Til vanlig: Tulla Kallenavn bortsett fra Tulla: schnuppsi, snuppa, Tulla-bulla, tøysa, droget, tulle-Tulla, tøyse-Tulla, mullah-Tulla og Tulla-Krekar (!), Pitbull-Tulla, bikkja, skjønningen, klompen og knompen, jenta mi, lille vennen, dyret, skrulla, hund, Tullåiiiii, tupsi, bitchy-litchy, tispa mi, voffsen, bolla og ballen (ballen var egentlig Casper, da, men det henger litt igjen), og alle mulige kombinasjoner av disse og det som eventuelt faller oss i hodet akkurat der og da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lollipopp Skrevet 25. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2008 Bosse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lillekrapyl Skrevet 25. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 25. Januar 2008 Hun heter Leah Stamtavlenavn: Mickelsbos Charming Cinderella Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar