Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva heter hunden din?


ipadda

Recommended Posts

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Emma var navnløs i 2-3 uker før vi plutselig fant ut at hun lignet merkverdig mye på en Emma! :) Så da ble hun hetende Emma, noe jeg alltid har syntes passer bra til Emma-musa. Når vi treffer eldre damer på tur syns de alltid at hun passer til å hete Emma :)

My heter My av to grunner:

1. hun gikk under navnet "May" hos oppdretter til hun var 7,5uker gammel. My og May er ikke så forskjellige, så det passet bra! Stamtavlenavnet er Meet MyOwn Midnight Mayhem så det var der May (som nå er My) kom ifra.

2. My var en PITTELITEN valp da hun ble født og veide bare 130g. Alle søskene var MYE(!) større enn henne og hun så nesten ikke ut som om hun passet inn blant sine 8 søsken siden hun var så mye mindre enn dem. Men My spiste og spiste fra hun kom ut av magen på mammaen sin, og gikk raskt opp i vekt og når hun var 8 uker gammel veide hun bare 2kg under den nest minste tispa i kullet. Nå er hun på størrelse med alle søskene sine, bare litt lavere og litt lettere samtidig som hun er mer "kompakt" og har vokst mye mer gjevt enn dem. :)

Også var jeg huge mummidal-fan som barn, og lille My's personlighet i mummidalen passer godt på den lille sort/hvite frøkna! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soldronningens Vigdis - Går for det meste under bare vigdis, men Bolla, særa, fjompen, kjerringa og snuppa brukes på kos..

Crowhill special edition- Willmann.. Storebolla!, slasket, brelet, godgutten, feiten.. osv.. =)

Sist men ikke minst Soldronningens The Man In Black - Boris til vanlig.. Men kallenavn som Borisbaby, Brødristeren, svartingen, negeren(vet det er stygt sagt, men ikke stygt ment :)) Dusten, bollefanten, pervo(haha), kaffigutten, super brelet...

Jaja, kjært barn har mange navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har skrevet i denne tråden tidligre, gidder ikke å sjekke, så skriver nå...

Aussie Gårdens Queen In Red - Jatzy (uttalse Jatsi)

Skulle egentlig hete Kida... Men jeg heter Ida... Så Ida og Kida.. Synes det var litt for rart, dessuten kler hun det ikke så godt om jeg først innbilte meg. Jeg fant ut at jeg ville ha et navn på henne med 'S' lyd. Og siden hu er spraglende, happy, vilter og stor street ble det Yatzy, som ble modifisert til Jatzy da jeg fant ut at en annen Aussie het Yatzy :blink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheltifarmen's Ada: Kalles Tessa til daglig. Har tusen kallenavn i tillegg; snuppa, vennen, klumpen, tess osv :)

Glemte å si at Ada betyr den førstefødte, noe hun var, både i kullet og i hele oppdrettet :P

Nå har jeg jo fått en til; Fachings Black Ferrari - Vita til daglig. Ville ha et navn som betyr noe, tenkte på norrøne navn, men fant ingen jeg likte. Vita betyr liv på latin, og det er virkelig liv i henne (den mest aktive i kullet) :blink: Har i tillegg mange kallenavn allerede; Vita-Pita, Lill-Piten (ikke spør engang), "den svenske buse", "busa" osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Dvergdachs som heter Dualis Zander..

Kalles Zorro til daglig :D

Eventuelle kallenavn:

Krigeren

Tøffen

Wannabee Rotweiler

Gutten

Lille Gutt

Wannabee Pus

Lille Pus

Merkelig ;)

//Zorro og Henriette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ABO(american bulldogs odense) Georgia, blir kalt Xena til daglig

Amy har ingen kennelnavn.

Hadde og en blandingshund som het Nikita..

Som liten hadde vi en korthåret bordercollie som het Prikken

Og en new foundlands blanding som het Mitzy.

Broren min hadd en fugle/hare hund blanding som het Milou, som bodde en del hos oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Mine heter:

Dag och Natt Dressed For Poker

SHADY (skyggen) Også kalt Påsan, Petær, Lillegull, Baltazar (hvorfor det? men det passer)

Topscore Fuego

SHIRO (betyr hvit på japansk) Også kalt Sheriò, Shiromann, Tuttilutt.

Nemi Nayrilla Avrina Til Shameera

SHERPA (ledsager/guide/bærer) Også kalt nupsetupsa, Gulligulli, Ruskesara, Lilletutta eller bare Tutta.

Det er litt morsomt med alle de kallenavnene. Hver og en vet som er sitt og de lyder dem like godt navnene sine. De vet hvilket kosenavn som tilhører hvem. Vi har flere også, men i farten så var det disse jeg kom på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er det som er litt trist med valpetiden, de blir så raskt store😄 Her blir det kanskje litt størrelse også, ganske store poter😍 Treningstips for sommeren: start på skiltene i RL, ta ett og ett om gangen. Sånn, trenings-sommeren er i boks😄
    • Hei, har noen tips til brae kenneler til stor hund? Fra Trondheim ned til Oslo området/Kristiansand? 
    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...