Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder fra valpekurset er lagt ut


_aussie_

Recommended Posts

Skrevet

Næ, så gøy.

Men lot dere alle hundene leke og hilse? Blir det ikke sånn at da forventer de kanskje neste gang å få springe løs og leke, eller skjønner de at når de er der skal de trene?

Uansett, gøy med bilder og kurs :lol:

Kurset jeg skal på begynner neste mandag, skal prøve å ta bilder. Jeg gruer meg jeg. Hehe..

Skrevet
Næ, så gøy.

Men lot dere alle hundene leke og hilse? Blir det ikke sånn at da forventer de kanskje neste gang å få springe løs og leke, eller skjønner de at når de er der skal de trene?

Uansett, gøy med bilder og kurs :lol:

Kurset jeg skal på begynner neste mandag, skal prøve å ta bilder. Jeg gruer meg jeg. Hehe..

De fleste hunder skjønner når de skal trene og når de får leke... På mine kurs tar vi lekingen til slutt, men det gjør ikke noe å ta det før :)

Skrevet

Ok.. for Terje, instruktøren i Horten hundeklubb anbefalte meg å ikke la henne løpe rundt på banen sammen med noen andre valper før etter at vi hadde hatt kurs.

Skrevet

Forresten tror du du kunne lagt ut stamtavlen til Luna? Hadde vært artig å kikke på linjene hennes :lol:

Skrevet
på kurset jeg går løper alle hundene løs menst de leker og vi trener innkalling før vi begynner..!

ja, sånn gjør vi det også... det er den beste måten å trene innkalling med forstyrrelser.

Skrevet
Ok.. for Terje, instruktøren i Horten hundeklubb anbefalte meg å ikke la henne løpe rundt på banen sammen med noen andre valper før etter at vi hadde hatt kurs.

det er samme regel som eg er vant med. Grunner er den at de da ofte kobler treningsplassen med "lekeplass". Det vi har gjort er å gå litt vekk fra treningsområdet når vi er ferdige for dagen og så slipper vi valpene da.

Skrevet
vi trener på en ungdomsskole.. bak skolen er det Diger plen.. der slepper vi dem.. og trener alt annet på skole plassen foran skolen.. det går vel greit?

Ja det er helt supert!! :lol: Dere er flinke! :)

Skrevet

vi trener litt forskjellig for å trene med forstyrrelser... vi hadde det i et bråkete parkeringshus en gang :lol:

Skrevet
Næ, så gøy.

Men lot dere alle hundene leke og hilse? Blir det ikke sånn at da forventer de kanskje neste gang å få springe løs og leke, eller skjønner de at når de er der skal de trene?

Uansett, gøy med bilder og kurs :lol:

Kurset jeg skal på begynner neste mandag, skal prøve å ta bilder. Jeg gruer meg jeg. Hehe..

Vi slapp de både før og etter kurset så de fikk hilse på hverandre og løpe litt :wink: de er tross alt valper :) de skjønte at de skulle trene etterpå, sefølgelig var de litt opptatt av hverandre. men vi hadde bare to og to valper ute samtidig når vi trente.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...