Gå til innhold
Hundesonen.no

En festlig helg på utstilling....

Yodel

Recommended Posts

Skrevet

GRATULERER så masse, Yodel :P

Tror det var bra du ikke "blottet" deg jeg, for hundene dine er jammen meg vakre nok i seg selv :rolleyes:

(Selvom noen sikkert hadde satt pris på nudist-utstilling :P )

Første gang jeg viste hjortehund dummet jeg meg skikkelig ut. Hunden stoppet igrunn ikke da vi løp mot dommeren (jeg er vant at mine gjør det så jeg tenkte ikke på å "styre"). Store, glade hjortis tok et ekstra byks, jumpet opp på dommer for å "kysse" litt og traff ca 1 cm fra hr.dommers herligheter med sine giga-forlabber!

Dommer krøket seg sammen med et stort OUFFFffff og jeg ble helt stiv av skrekk. Så for meg morgen-dagens

VG-forside: "gjelling" av dommer på utstilling. Himmel så flau jeg ble :ahappy:

Heldigvis ble hr.dommer ikke skadet og tok det hele med godt humør. Så godt humør faktisk at vi ble beste hannhund ;)

Så kanskje slagordet bør være:

"tits & ball, make the jugdes fall" :P

Skrevet
GRATULERER så masse, Yodel ;)

Tror det var bra du ikke "blottet" deg jeg, for hundene dine er jammen meg vakre nok i seg selv :rolleyes:

(Selvom noen sikkert hadde satt pris på nudist-utstilling :P )

Første gang jeg viste hjortehund dummet jeg meg skikkelig ut. Hunden stoppet igrunn ikke da vi løp mot dommeren (jeg er vant at mine gjør det så jeg tenkte ikke på å "styre"). Store, glade hjortis tok et ekstra byks, jumpet opp på dommer for å "kysse" litt og traff ca 1 cm fra hr.dommers herligheter med sine giga-forlabber!

Dommer krøket seg sammen med et stort OUFFFffff og jeg ble helt stiv av skrekk. Så for meg morgen-dagens

VG-forside: "gjelling" av dommer på utstilling. Himmel så flau jeg ble :P

Heldigvis ble hr.dommer ikke skadet og tok det hele med godt humør. Så godt humør faktisk at vi ble beste hannhund :P

Så kanskje slagordet bør være:

"tits & ball, make the jugdes fall" :P

Meget godt slagord, må jeg si! :ahappy:

Morsom historie. :rolleyes: Dakar dommer'n. Er ikke alltid så lett å være dem heller...

Det er mye festlig en kan oppleve på utstillinger, ja!

Skrevet

Jeg kom på en sketsj (heter det det lenger nå?) jeg så på TV, der en dame snakket om "yndighetene sine". Hun mente sine to små hunder, men den gamle mannen som hørte på trodde hun snakket om puppene sine. Misforståelsen ble ganske absurd etterhvert som hun la ut.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...