Gå til innhold
Hundesonen.no

Pepalfa's Esp-Ecial - "Callaway"


xxx12345

Recommended Posts

Så nydelig hun er!

Jeg kommer å ser på når hun debuterer i ringen :)

Og akkurat den seansen er jeg vel nysgjerrig på selv. Noen ganger så står hun som en champion og traver som en topptrent dressurhest - og andre ganger så knurrer og kjefter hun på bordet og sitter godt plantet på stumpen sin og nekter å gå hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

I dag har jeg vært med på noe jeg ikke likte det spøtt! Mor har jo tidligere drevet og plukket i pelsen min, og det er greit nok det så lenge jeg får ligge på fanget liksom. En gang stilte hun meg på et bord og plukket i pelsen min - det likte jeg så absolutt ikke og lot mor få klar beskjed om det. Altså, jeg kan godt stå på et bord jeg mens hun klipper og sånn men så plukker hun av pelsen min og det skal kun gjøres på fanget! Jeg trodde jeg vant den gangen jeg men i dag, i dag altså! Da tok mor meg med til en dame som plukket i pelsen min.

Kjefta på henne jeg...

Og på mor...

Men det hjalp ikke selv om jeg kjefta og knurra en hel time jo. Jeg prøvde til og med å bite men det hjalp ikke det heller. Jeg ble helt sliten jeg! Men jeg hadde nok krefter igjen til å kjefte helt til siste slutt selv om de da bare klipte klørne mine og litt pels rundt potene mine. Vil ha pelsen min i fred jeg. Skjønner ikke hvorfor de må ta den bort...

:)

Men ok da... Jeg ble rett så fin da :)

Spørs om jeg dette ikke er noe jeg bare må finne meg i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I dag altså, i dag har jeg vært ute på tur igjen. På valpeshow som mor kalte det. Og der var det masse hunder! Bjeffa gjorde dem så da måtte jeg også det :P

Men dette var litt sånn skummeltspennende greier altså. Synes det var best å sitte på fanget til mor jeg. Men det fikk jeg ikke gjøre hele tiden da, og det var rett og slett dårlig gjort. Jeg måtte inn pået område der ingen andre var. Helt alene var jeg! Og så skulle mor ha meg til å løpe på noen grønne matter. Men jeg ville ikke det jeg... Det var så mye lyder og lukter og hunder og mennesker og og og ble helt svimmel jeg! Men jeg tuslet rundt da. Og så var det en dame somplukka på meg. Skulle se på tennene mine skulle hun og men da ble hun skuffet gitt for det har jeg lite av for tiden :hmm: Jeg knurra litt på henne når hun nevla i munnen min da men da sa hun at det fikke jeg ikke lov til, så da fikk jeg bare slutte med det. Og helt til slutt måtte jeg stå på gulvet mens damen så på meg. Men da fikk jeg pølse av mor så der kunne jeg godt stå lenge :P

Så skulle jeg gå rundt en gang til sammen med en kjekk herremann som var litt eldre enn meg. Og da ville jeg også gå! Han kunne jo ikke gå først må vite :rolleyes: Så der var jeg da, godt igang. Men tror dere ikke at det kom noen andre hunder ut på den grønne matta da sånn at jeg måtte stoppe? Da var han andre så langt foran at da ville jeg ikke mer... Fikk fin grønn og hvit slufse da, BIM heter det.

Lurer på om jeg skal på sånn igjen senere jeg - for egentlig var det litt spennende :P

Hei fra meg sålenge!

Dommer var Siv Sandø. Kritikken var som følger:

"4mnd g. som ennå er svært mye baby. Søtt hode og uttrykk. God hals og skalle. Kort kropp, god rygg. velvinklet foran og bak. Velansatt hale. Føler seg usikker i situasjonen så det var litt vanskelig å bedømme bevegelser. God pels."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, her er jeg igjen!

I går ble jeg 4 måneder, og da var det måle- og veiedag. Mor sier at tommelfingerregelen sier 5 cm i pluss fra fire måneder til jeg er voksen. Siden sånne som meg helst skal være mellom 30 og 35 cm når vi er store så var mor litt spent på denne målingen. Jeg er jo ikke så stor liksom...

Men jeg er nå da 25,2 cm og 2,9 kg. Jeg ligger dermed an til å bli en nett liten frøken - men man skal ikke skue meg på hårene for jeg er nemlig tøffetøffetøffetøff selv om jeg er liten :)

Vi sneiks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hey! Gjett hva!

Nå er jeg frøken tannlaus...

Jeg syntes det var kult med dobbelt sett hjørnetenner jeg da, men det syntes ikke mor. Så i dag morres satte hun meg igjen på et sted med masse rare lukter og lyder. Der måtte jeg vente en stund - og det i bur fortenk :P

Så sov jeg. Og når jeg våkna så hadde jeg bare ett sett med hjørnetenner igjen <_<

Jeg var ikke spesielt imponert for å si det sånn, så jeg ville ikke hilse på mor når hun kom. Men jeg ville gjerne være i armene hennes da. Det er trygt og godt det :P

Meeeen.... Kanskje det kommer ett sett tenner til sånn at jeg får haikjeft likevel!? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey! I dag har jeg løpt løs på golfbanen!

Ikke vet jeg hva en golfbane er, men vi var i alle fall på et sted med store åpne gressplener hvor vi kunne løpe masse masse masse. Så hvis det er en golfbane så synes jeg golfbaner er et glimrende sted å være :P

Hun Freya vet dere, "søstra" mi - hun løper fort assa! Jeg prøvde så godt jeg kunne, kortet inn svingene og alt mulig, men jeg klarte ikke å holde følge. Men bare vent - jeg vokser og vokser - snart tar jeg henne på spurten :P

Og jeg har forresten dressert mor bra altså. Når jeg kommer bort til henne etter en liten løpetur er hun opplært til å gi meg godis :icon_confused: Og hvis jeg går pent ved siden av henne og kikker opp på henne så får jeg også godis! Er ikke jeg flink til å trene mor :P

Men nå er jeg sliten....

Natta! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Og gjett om hun vet det da :icon_redface:

Det har vært stille på treffronten etter jul av diverse årsaker, men vi drar det igang igjen nå tirsdag 22. april på SparKjøp. Satser på å se dere der etterhvert :ahappy:

Edit: nei, vi stiller ikke på Sunndalsøra. Har slitt med å få av henne valpeulla så jeg drøyer den til Hoinndagan i Selbu 4. mai tenker jeg. Om jeg ikke stiller på Fremo 1. mai også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...