Gå til innhold
Hundesonen.no

Ja til flere LP-titler i Norge


borderen

Recommended Posts

Forøvrig er vel ikke den N UCH-tittelen verdt så himla mye heller (mener jeg og kikker på en del bilder av norske champions som aldri i verden hadde fått HP engang av meg *flir*).

reiser man på nok utstillinger, eller hver eneste utstilling rundt om i landet som noen gjør, så skal det mye til å ikke få en NUCH tittel etter hvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar
reiser man på nok utstillinger, eller hver eneste utstilling rundt om i landet som noen gjør, så skal det mye til å ikke få en NUCH tittel etter hvert :)

Jepp :). Husker min bror, da han drev med doberman, reiste nordpå for å få såkalte ØRKEN-CERT :).

EN championat-tittel er ikke nødvendigvis et bevis på at hunden er et stjerneeksemplar nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reiser man på nok utstillinger, eller hver eneste utstilling rundt om i landet som noen gjør, så skal det mye til å ikke få en NUCH tittel etter hvert :)

Tja, det kommer jo an på... Vet om en hund som har deltatt på ørtenpørten (20-40) utstillinger rundt om i landet, og kun fått CK et par ganger. Den hunden blir aldri champion, uansett hvor mange ganger den stiller...

Orry ville neppe blitt champion han heller, uavhengig om jeg hadde stilt han på 3 eller 100 utstillinger. Så nei, det er ikke alltid så enkelt å bare stille overalt og dermed få en champion. Lettere med en "sjelden" rase kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forholdsvis sikker på at om jeg bruker tid og energi nok, så kan selv vesla her bli champion, med tannmangel og hele pakka.. Det skal være en ganske stygg hund om det skal være klin umulig å få mange nok cert til et championat.. Zarten, feks hadde neppe blitt champion noen gang.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det kommer jo an på... Vet om en hund som har deltatt på ørtenpørten (20-40) utstillinger rundt om i landet, og kun fått CK et par ganger. Den hunden blir aldri champion, uansett hvor mange ganger den stiller...

Orry ville neppe blitt champion han heller, uavhengig om jeg hadde stilt han på 3 eller 100 utstillinger. Så nei, det er ikke alltid så enkelt å bare stille overalt og dermed få en champion. Lettere med en "sjelden" rase kanskje...

selvsagt, lettere med "skjelden" rase, der det kanskje bare er 8-15 stk på de vanlige utstillingene :) Om man reiser langt for å komme til små utstillinger er det lettere å få Cert, selvsagt, man er jo avhengig av stor-certet men min mening er at det ofte ikke er så mye som skal til, med mindre man har en hund med grove feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I <3 NKK. Jeg sendte jo mail igjen om FA-resultater på dogweb, og fikk til svar:

"Publisering av data fra forskjellige prøveformer i Dogweb vil ta noe tid.

Og jeg kan dessverre ikke love deg når denne prøveformen og resultatet ditt vil være tilgjengelig."

Yeah. Mens utstillingsresultatene kommer på rappen. Yey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Nå er det 865 underskrifter.

Skal innrømme at jeg ikke har så stor tro på at dette blir innført, men den som ikke kjemper, intet vinner... eller no sånt <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerte, som nummer 867, til tross for at jeg aldri har drevet med lydighet. Det virker som om det er allmenn enighet blant de som driver med det om at dette burde gjennomføres, så da ser jeg ingen grunn til ikke å støtte dem i det. De kan heller kutte ut de der tullete vinner-titlene fra utstilling, om det blir for mye å holde styr på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...