Gå til innhold
Hundesonen.no

Tatoo..

Turnip

Recommended Posts

Har kanskje klart å bli litt bitt av basillen med tatoveringer, har 3 fra før, ganske små egentlig.

Men har lyst på 3 hundepoter mellom skulderbladene, fikk inspirasjon av hu ene frisøren min som hadde en sol-liknende tatovering mellom skulderbladene, og var skikkelig fint!! men hvordan vil det evt bli med 3 hunde poter der? Noen meninger? Skal jo være der livet ut, så må være ganske godt gjennomtenkt sånn sett. Noen ideer om hvordan jeg burde "sette" de opp??

Blir det for mye med enda en tatovering?

Har et lite kinategn på korsryggen, kvinnetegnet på ankelen og en liten pegasus på siden av magen ved hoftebeinet (hvis noen skjønner?!)

Litt usikker her... men har så lyst.. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan bli veldig fint med tre poter mellom skulderbladene. Skulle jeg tatt det selv ville jeg tatt de i denne fasongen:

1

2

3

hvis du skjønner hva jeg mener.. Altså 1 nærmest nakken, 2 litt ut til siden og 3 omtrent på linje med 1..

Jeg er generelt veldig for 2 filosofier:

Har du lyst har du lov... :D

Carpe Diem..

Men selvsagt alltid lurt å huske at tatoveringer er der livet ut og aldri bør tas som en fiks ide (f.eks. i fylla eller fordi "alle" vennene gjør det) og bør være godt gjennomtenkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle tatt poter ville jeg tatt de litt på siden, ikke helt på midten...

MEN, er det ikke noe annet enn poter du vil ha? Er en del fjortiser som har ødelagt det potegreiene :D Hadde kanskje vært greit å ta noe du kommer til å like mesteparten av livet ditt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best de som ikke synes med en gang, men som likavell ikke er helt bortgjemt, om du skjønner :D Ser du allerede har på ankelen, korsryggen, og hofta.

Om jeg skal ta tatoo skal jeg ha på innsiden av håndleddet, (eller på innsiden av ankelen).. Syns det er veldig stilig, pluss at det er ikke sånn alle har. Jeg vet i alle fall om flere som har på rygg, korsrygg, skulderblad, legg etc, enn som har på innsiden av håndleddet.

Tegn må du nesten bestemme selv.. om du går for poter så tror jeg det faktisk kunne vært stilig med 3-4 minipoter på innsiden av håndleddet, og nedover armen.. At potesporene lisksom går nedover mot hånden..

Det er sikkert mye annet som kan være stilig også, det viktigste er at du er helt sikker på det du gjør, og at du får en tatoo du liker ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du syns det er fint er det bare å gå for det. Tror nok det ALLER meste er tatovert fra før i en eller annen form. :wink: Du kan få noen til å tegne det på deg, så kan du se i speilet om du liker plassen. Om du blir for mange tatoveringer er det bare du som kan svare på. Ingen fasit.

Forresten: hvordan var det å tatovere på ankelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, takk for svar begge 2. Var det med potene somfristet mest egentlig, tenkt tanken på en tatoo på innsiden av armen, men redd det blir for synelig. Alle tatoveringene jeg har syns ikke når jeg har på meg klær, eller de kan syntes litt, men ikke for mye hvis du skjønner?

Den tatoveringen jeg tok på ankelen, er den eneste som ikke var vondt å ta, bare kilte litt i starten. Men den jeg har på siden av magen ved hoftebeinet derimot, den var vond å ta den! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres kjempe pent ut! Har lyst på noe lignende selv, et potetrykk med noe stæsj rundt. Men jeg tenkte nede på korsryggen. :D

Skulle jeg hatt 3 poter som deg "oppe" på ryggen ville jeg hatt en i midten ikke så langt nedenfor den kulen man har bakpå nakken sånn at det potemerket vil komme til å vises av og til når man går i singlet eller enda mindre klær. :D Også ville jeg hatt de to andre på hver sin side av den i midten, men litt nedenfor hvis du skjønner, mer mot skulderbladene..

Ca sånn:

O

O	 O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

silje85 skrev:
Tkk for svar Zufy, men burde jeg ha de midt mellom skulderbladene? Eller nærmere venstre eller høyre side??

Jeg ville tatt midt mellom, men så er jeg veldig opptatt av symetri og sånt... :D Kan nok være like stilig (om ikke stiligere) å ha litt på siden mot en av skuldrene. ;)

silje85 skrev:
Var det med potene somfristet mest egentlig, tenkt tanken på en tatoo på innsiden av armen, men redd det blir for synelig. Alle tatoveringene jeg har syns ikke når jeg har på meg klær, eller de kan syntes litt, men ikke for mye hvis du skjønner?

Angående tatovering nedover armen. Jeg har tatovering med Carpe Diem nedover innersiden av venstre underarm. Den tar det ofte veldig lang tid før folk oppdager. Sitter som oftest med kortermede gensere o.l. på jobb, men senest i går var det en som kom bort på jobben og lurte på hvor lenge jeg hadde hatt den tatoveringen. Og han har jobbet her i nesten et år nå... :D

Men selvsagt. En tatovering nedover armen blir jo fortere sett enn en på ryggen. Kommer mye ann på hvor massivt motivet er og sånt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

silje85 skrev:
Og, takk for svar begge 2. Var det med potene somfristet mest egentlig, tenkt tanken på en tatoo på innsiden av armen, men redd det blir for synelig. Alle tatoveringene jeg har syns ikke når jeg har på meg klær, eller de kan syntes litt, men ikke for mye hvis du skjønner?

Den tatoveringen jeg tok på ankelen, er den eneste som ikke var vondt å ta, bare kilte litt i starten. Men den jeg har på siden av magen ved hoftebeinet derimot, den var vond å ta den! <_<

Jeg har også der, og de sa til meg at det var verren enn hånnleddet osv.. Vondeste plassen å ta..

så da har vi ikke noe å frykte varfall :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatijana&Teddy skrev:
Jeg har også der, og de sa til meg at det var verren enn hånnleddet osv.. Vondeste plassen å ta..

så da har vi ikke noe å frykte varfall :(

Skal det være vondest å ta nederst på magen mot hoftebeinet? :( For den gjorde ikke vondt i det heltatt. HUsker jeg satt å spente kroppen for jeg var redd det skulle gjøre så vondt, men ble overrasket over hvor lite vondt det faktisk gjorde. Korsryggen må jo være vondere? (alltid det jeg har hørt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke korsryggen var noe vond egentlig... Det var min første tatoo, så ubehagelig var det jo. Men den ved hoftebeinet... gaaad!! Fikk beksjed "nå må du ligge rolig og IKKE spenne deg" hallo!! det går jo faktisk ikke ann.

Nå begynner det å friste litt med små poter oppover nakken også *flir* men det blir vel mellom skulderbladene vil jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor det er vondes er vel individuell. Jeg har hørt at føtter, innsiden av overarm, kravebein og ribbeina er vondes for mange.

jeg fikk vite at jeg må tatovere min siste tatovering på nytt! :( Noe feil med nålene som er brukt, så fargen er blassnet allerede etter 3 mnd. Uff og det som var så vondt.. jeg har IKKE lyst, og gruer meg allerede. Skal om 2 uker. Men bedre å gjøre det nå gratis, enn om 10 år og betale.. huff.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to poter i nakken. Ikke originalt, men tatoveringen betyr noe og jeg synes den er fin. Og det er vel det som betyr noe, at du selv liker tatoveringen og at du vet at du skal leve veldig lenge med den, mest sannsynlig livet ut. Det som da kanskje er positivt med å ha den på f.eks ryggen er at du ser den ikke hele tiden og faren for å gå lei tatoveringen ikke er så stor.

Selv har jeg fire tatoveringen, og jeg synes den ved ankelen var verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i nakken er det du har de hen?

Var det med poter som har "truffet" meg mest da det ligger en "historie" bak på en måte hvis du skjønner? men er så usikker på hvordan det evt skal settes opp hvis jeg skal ha de mellom skulderbladene.. Vil at de skal syns hvis jeg er litt "lettkledd" men ikke hele tiden. Pga ser bestemor de, så kommer hun til å få slag :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
    • Hadde nettopp en kjempefin tur uten noe tull, og masse pen lineføring. Ede var skikkelig på tilbudssiden og ikke engang utålmodig på godbitene. Det går virkelig fremover. Ordentlig godgutt i dag 🥰 Flink vaktbikkje også, for anledningen i Miljøpatruljen. Forsøpling tar vi alvorlig.
    • Hadde nettopp et mareritt av en "treningsøkt". Hadde alle favorittingene hans og lommene fulle av snacks. Godt vær og stille og rolig feriestemning. Ede åpnet med å hoppe opp og bite og bjeffe og jukke og være teit. Jeg trodde vi skulle ha en fin økt med den energien der, men da jeg ba om utgangsstilling for TREDJE GANG, så gikk han sakte og satte seg seigt ned. ... Eneste lyspunkt var en fin innkalling da han mens jeg prøvde samle meg vimsete avgårde på egenhånd inn i en luftegård jeg ikke har gitt ham lov til å gå i. Da spratt han opp fra sniffingen og kom løpende inn med en gang. Supert! ..men det var det ENESTE han gjorde riktig på cue. Han dekket hver gang jeg ba om stå. Så dumt på meg når jeg ba om utgangsstilling. La repeatedly fra seg apporten en meter fra meg i forsøk på å innkassere uten å måtte gi den fra seg. Fant plutselig ut at det var kewlere å gå fra front mellom beina mine til utgangsstilling istedenfor å svinge bakparten inn, og gjentok den der flere ganger. Nektet gå fot uten lure i hånden. Den økende frustrasjonen min gjorde ikke ting bedre. Han begynte holde hard rock konsert. Hoppet og bet og jukket. SÅ kom jeg på at han ikke har fått skjønnhetssøvnen sin. Han hadde vært våken fra kl 07 i morges uten å blunde et blunk. Aha! All made sense. Tok ham med meg inn igjen, og det tok ikke engang et minutt før han brøt ut i full raptus og fløy villmann mellom veggene i toddler tantrum. Stoppet plutselig og begynte krafse og grave som en manisk gærning på gulvet, og falt så dønn om, som et slakt, rett i søvn. — Har De forsøkt skru maskinen av og på igjen? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...