Gå til innhold
Hundesonen.no

Tatoo..


Turnip

Recommended Posts

Har kanskje klart å bli litt bitt av basillen med tatoveringer, har 3 fra før, ganske små egentlig.

Men har lyst på 3 hundepoter mellom skulderbladene, fikk inspirasjon av hu ene frisøren min som hadde en sol-liknende tatovering mellom skulderbladene, og var skikkelig fint!! men hvordan vil det evt bli med 3 hunde poter der? Noen meninger? Skal jo være der livet ut, så må være ganske godt gjennomtenkt sånn sett. Noen ideer om hvordan jeg burde "sette" de opp??

Blir det for mye med enda en tatovering?

Har et lite kinategn på korsryggen, kvinnetegnet på ankelen og en liten pegasus på siden av magen ved hoftebeinet (hvis noen skjønner?!)

Litt usikker her... men har så lyst.. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan bli veldig fint med tre poter mellom skulderbladene. Skulle jeg tatt det selv ville jeg tatt de i denne fasongen:

1

2

3

hvis du skjønner hva jeg mener.. Altså 1 nærmest nakken, 2 litt ut til siden og 3 omtrent på linje med 1..

Jeg er generelt veldig for 2 filosofier:

Har du lyst har du lov... :D

Carpe Diem..

Men selvsagt alltid lurt å huske at tatoveringer er der livet ut og aldri bør tas som en fiks ide (f.eks. i fylla eller fordi "alle" vennene gjør det) og bør være godt gjennomtenkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skulle tatt poter ville jeg tatt de litt på siden, ikke helt på midten...

MEN, er det ikke noe annet enn poter du vil ha? Er en del fjortiser som har ødelagt det potegreiene :D Hadde kanskje vært greit å ta noe du kommer til å like mesteparten av livet ditt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best de som ikke synes med en gang, men som likavell ikke er helt bortgjemt, om du skjønner :D Ser du allerede har på ankelen, korsryggen, og hofta.

Om jeg skal ta tatoo skal jeg ha på innsiden av håndleddet, (eller på innsiden av ankelen).. Syns det er veldig stilig, pluss at det er ikke sånn alle har. Jeg vet i alle fall om flere som har på rygg, korsrygg, skulderblad, legg etc, enn som har på innsiden av håndleddet.

Tegn må du nesten bestemme selv.. om du går for poter så tror jeg det faktisk kunne vært stilig med 3-4 minipoter på innsiden av håndleddet, og nedover armen.. At potesporene lisksom går nedover mot hånden..

Det er sikkert mye annet som kan være stilig også, det viktigste er at du er helt sikker på det du gjør, og at du får en tatoo du liker ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du syns det er fint er det bare å gå for det. Tror nok det ALLER meste er tatovert fra før i en eller annen form. :wink: Du kan få noen til å tegne det på deg, så kan du se i speilet om du liker plassen. Om du blir for mange tatoveringer er det bare du som kan svare på. Ingen fasit.

Forresten: hvordan var det å tatovere på ankelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, takk for svar begge 2. Var det med potene somfristet mest egentlig, tenkt tanken på en tatoo på innsiden av armen, men redd det blir for synelig. Alle tatoveringene jeg har syns ikke når jeg har på meg klær, eller de kan syntes litt, men ikke for mye hvis du skjønner?

Den tatoveringen jeg tok på ankelen, er den eneste som ikke var vondt å ta, bare kilte litt i starten. Men den jeg har på siden av magen ved hoftebeinet derimot, den var vond å ta den! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det høres kjempe pent ut! Har lyst på noe lignende selv, et potetrykk med noe stæsj rundt. Men jeg tenkte nede på korsryggen. :D

Skulle jeg hatt 3 poter som deg "oppe" på ryggen ville jeg hatt en i midten ikke så langt nedenfor den kulen man har bakpå nakken sånn at det potemerket vil komme til å vises av og til når man går i singlet eller enda mindre klær. :D Også ville jeg hatt de to andre på hver sin side av den i midten, men litt nedenfor hvis du skjønner, mer mot skulderbladene..

Ca sånn:

   O


O	 O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tkk for svar Zufy, men burde jeg ha de midt mellom skulderbladene? Eller nærmere venstre eller høyre side??

Jeg ville tatt midt mellom, men så er jeg veldig opptatt av symetri og sånt... :D Kan nok være like stilig (om ikke stiligere) å ha litt på siden mot en av skuldrene. ;)

Var det med potene somfristet mest egentlig, tenkt tanken på en tatoo på innsiden av armen, men redd det blir for synelig. Alle tatoveringene jeg har syns ikke når jeg har på meg klær, eller de kan syntes litt, men ikke for mye hvis du skjønner?

Angående tatovering nedover armen. Jeg har tatovering med Carpe Diem nedover innersiden av venstre underarm. Den tar det ofte veldig lang tid før folk oppdager. Sitter som oftest med kortermede gensere o.l. på jobb, men senest i går var det en som kom bort på jobben og lurte på hvor lenge jeg hadde hatt den tatoveringen. Og han har jobbet her i nesten et år nå... :D

Men selvsagt. En tatovering nedover armen blir jo fortere sett enn en på ryggen. Kommer mye ann på hvor massivt motivet er og sånt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, takk for svar begge 2. Var det med potene somfristet mest egentlig, tenkt tanken på en tatoo på innsiden av armen, men redd det blir for synelig. Alle tatoveringene jeg har syns ikke når jeg har på meg klær, eller de kan syntes litt, men ikke for mye hvis du skjønner?

Den tatoveringen jeg tok på ankelen, er den eneste som ikke var vondt å ta, bare kilte litt i starten. Men den jeg har på siden av magen ved hoftebeinet derimot, den var vond å ta den! <_<

Jeg har også der, og de sa til meg at det var verren enn hånnleddet osv.. Vondeste plassen å ta..

så da har vi ikke noe å frykte varfall :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også der, og de sa til meg at det var verren enn hånnleddet osv.. Vondeste plassen å ta..

så da har vi ikke noe å frykte varfall :(

Skal det være vondest å ta nederst på magen mot hoftebeinet? :( For den gjorde ikke vondt i det heltatt. HUsker jeg satt å spente kroppen for jeg var redd det skulle gjøre så vondt, men ble overrasket over hvor lite vondt det faktisk gjorde. Korsryggen må jo være vondere? (alltid det jeg har hørt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke korsryggen var noe vond egentlig... Det var min første tatoo, så ubehagelig var det jo. Men den ved hoftebeinet... gaaad!! Fikk beksjed "nå må du ligge rolig og IKKE spenne deg" hallo!! det går jo faktisk ikke ann.

Nå begynner det å friste litt med små poter oppover nakken også *flir* men det blir vel mellom skulderbladene vil jeg tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor det er vondes er vel individuell. Jeg har hørt at føtter, innsiden av overarm, kravebein og ribbeina er vondes for mange.

jeg fikk vite at jeg må tatovere min siste tatovering på nytt! :( Noe feil med nålene som er brukt, så fargen er blassnet allerede etter 3 mnd. Uff og det som var så vondt.. jeg har IKKE lyst, og gruer meg allerede. Skal om 2 uker. Men bedre å gjøre det nå gratis, enn om 10 år og betale.. huff.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to poter i nakken. Ikke originalt, men tatoveringen betyr noe og jeg synes den er fin. Og det er vel det som betyr noe, at du selv liker tatoveringen og at du vet at du skal leve veldig lenge med den, mest sannsynlig livet ut. Det som da kanskje er positivt med å ha den på f.eks ryggen er at du ser den ikke hele tiden og faren for å gå lei tatoveringen ikke er så stor.

Selv har jeg fire tatoveringen, og jeg synes den ved ankelen var verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i nakken er det du har de hen?

Var det med poter som har "truffet" meg mest da det ligger en "historie" bak på en måte hvis du skjønner? men er så usikker på hvordan det evt skal settes opp hvis jeg skal ha de mellom skulderbladene.. Vil at de skal syns hvis jeg er litt "lettkledd" men ikke hele tiden. Pga ser bestemor de, så kommer hun til å få slag :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...