Gå til innhold
Hundesonen.no

RIP kjære Oslo


Mari

Recommended Posts

Du har vært min følgesvenn i sju og et halvt år, evig lojal, alltid så levende. Nå skal jeg forlate deg, og jeg håper tapet ikke blir for hardt hverken for deg eller meg. Du er tilgjengelighetens uovertrufne mester, du har hatt alt å by på til alle døgnets tider. Alt fra ostekake, kollektivtransport, kultur og kebab bare et steinkast unna når enn jeg måtte trenge det. Det er vedmodig, og jeg føler meg utakknemlig.

Jeg krever fortsatt besøksrett, og det siste jeg ønsker er at du skal ende opp som et postraumatisk skilsmissebarn. Så vi skal ses ofte, og jeg skal overøse deg med penger, cafébesøk og moms på alle kjøpevarer. Jeg håper det veier opp.

La dette være en lekse, kjære Oslobeboere. Sett pris på hva dere har, tilbe det som din kjæreste skatt. Det kan fort forsvinne. Før dere vel ordet av det er Oslo kun et vagt minne.

La oss tenne et lys, og la det brenne i evig tid. :whistle: Så sov i fred, gamle bardun. Måtte du hvile til jeg kommer og maler deg rød igjen.

Mine Oslodager er talte. Jeg snur ryggen til Herr Yppesenene, fyllikene, junkiene og den blinde volden. Jeg skal aldri mer bli spurt om hasj på Grønland, aldri mer bli skreket ufint til for mitt rasevalg, aldri mer være på evig leting etter grøntområder hvor en stakkels bulldog kan løpe løs, aldri mer skal astmaen bli trigget av bilistene i en patetisk unnskyldning av en "miljøgate". Jeg skal aldri igjen bli utsatt for mennesker med manglende personlig hygiene i en stappfull T-banevogn, ingen fremmede barn skal hoppe på Töddel og rive ham i ører, hud og hale. Aldri mer skal jeg bli utsatt for Nippledogs vanvittige krefter i et uforutsigbart og standhaftig forsøk på kattejakt, aldri mer bli vekt av naboens dundrende bass og høye stemmer i alkoholrusens navn. Iallefall ikke på hverdagsbasis. :D

Egoistisk som jeg er har jeg valgt kjærligheten og hundehimmelrik. Fnuttet skal få løpe løs i timesvis i skog og mark. Han skal få en lillesøster å bli tygd på med nåletenner, han skal bedrive musejakt i kjelleren og han skal få et eget hus å passe på. Han kommer nok til å trives.

All this shall be mine, all mine! Fy flate så deilig det skal bli! :D

2140172335_ef382bbd5c.jpg

2140172337_52d7212a55.jpg

2140172347_873591532b.jpg

PS: Har du en lydløs hund og trenger å leie leilighet i Oslo sentrum? Oslo er helt supert altså, jeg lover! Jeg er tilgjengelig på pm. lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et uintelligent HÆ?????

Hemningsløse hulk og det som verre er. Mari - at du kunne......

Jeg vet, jeg vet. Åsså er jeg frekk nok til å flytte på andre siden av Oslo enn deg... :o

Som alltid; dritbra skrevet! :D

Søte snille! Takker og bukker. :whistle:

Oslo blir aldri det samme uten den gale kamphunddama og hennes nippeldog. You shall be missed!

Søte snille du også!

Takk for gratulasjoner folkens! Dette blir noe annet, det er sikkert og visst. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo, mann og hund... I smell something small, stinky and pink on the way. :whistle:

:DNooooooo! Seriøst, jeg ser på meg selv som en genetisk blindvei og bra er det. Darwin ville snudd seg i grava om jeg hadde startet med celledeling tror jeg! Jeg er nok ikke breeding material. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, gratulerer :D Og kos deg på landet. Ikke for det, du har veien innen rimelig nærhet der ser det ut som. Pass på bikkja di a! :D

Tipper du det neste året kommer til å angre deg et halvt dusin ganger for at du har HUS, og ikke bare leier (eller eier) en leilighet du slipper å male, passe på for råte, bytte tak på og ikke minst måke snø foran. *savne leiligheta mi og se ut på snøen som laver ned, og tenke på det nye taket som ble lagt i fjor med vannlekkasjer og faenskap* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer hvor skall du flytte hen? langt unna?

Ække sååå langt. Litt over en time på E18 er jo ikke så avskrekkende.

Wow, gratulerer ;) Og kos deg på landet. Ikke for det, du har veien innen rimelig nærhet der ser det ut som. Pass på bikkja di a! :D

Passe på? Neivel? Refleksdekken bør fikse den saken, bilistene har å følge med! ;)

Neida, det blir nok løpestreng/kjetting oppsett i hagen, og løsløping på jordene og i skauen.

Tipper du det neste året kommer til å angre deg et halvt dusin ganger for at du har HUS, og ikke bare leier (eller eier) en leilighet du slipper å male, passe på for råte, bytte tak på og ikke minst måke snø foran. *savne leiligheta mi og se ut på snøen som laver ned, og tenke på det nye taket som ble lagt i fjor med vannlekkasjer og faenskap* :D

Jeg slipper unna det også jeg, for huset er leid. :D ("All mine" var nok ikke akkurat helt sannheten når jeg tenker meg om...) Så leier jeg ut leiligheten jeg eier i Oslo, og vips så sitter jeg med noen ekstra slanter i måneden. Win win! Yay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn siden han er vel ganske sterk Töddel så hvis du skal sette opp løpestreng fra huset så klarte gd til mamma å rive ut plankene i huset vårt :D Vet jo ikke om Töddel er så sterk men du burde kanskje være obs på det siden det er ett leid hus :D Btw hva er adressen til den Am.bulldog forumet? Sa jeg skulle si ifra til han jeg går tur med skjønner du :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn siden han er vel ganske sterk Töddel så hvis du skal sette opp løpestreng fra huset så klarte gd til mamma å rive ut plankene i huset vårt :D Vet jo ikke om Töddel er så sterk men du burde kanskje være obs på det siden det er ett leid hus :D Btw hva er adressen til den Am.bulldog forumet? Sa jeg skulle si ifra til han jeg går tur med skjønner du :D

Jeg har en plan serru. For nei, jeg stoler ikke på hverken wire eller plank. Jeg er utstyrskontrollfrik! Jeg er så sær at jeg kjøper det meste av seler og halsbånd i USA, det har røket så mye utstyr at jeg har lært. ;) Det blir kjetting og en aksel skrudd ned i jorda.

Her er et par bilder, så ser du for deg hva jeg mener ;) Men jeg skal ha lengre kjetting.

2145115590_5a06fef7a4_o.jpg

2145115668_285c78f06e_o.jpg

Amerikansk Bulldog Klubb Norges forumsside Det er et bra forum, og vi er en hyggelig gjeng der inne. H*n er hjertelig velkommen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woohooo! Velkommen etter, dama. Riktignok flytter du i feil himmelretning, men jeg er ellers ett år foran deg i selve flyttegreia. Fra svarteste Oslo til fredeligste Nannestad, langt vekk fra det meste av bråk og ståk. Ja, rent bortsett fra at unghanene i hønsegården min er så gale at de galer kl 3 om natta...

Jeg anbefaler på det sterkeste å investere i inngjerding av type Cintoflex D, som er en 2 meter høy, veldig sterk plastnetting. Du får kjøpt 100 meter av vidunderet til cirka 2500 kr, og det er vel verd investeringen. Kombinert med godt festede stolper er dette et gjerde som holder på det aller meste. Ikke engang en løpsk hest kan bryte seg gjennom, og maskevidden er liten nok til at en tyggeglad hund ikke får tak nok til å gjøre skade. Dermed slipper du å bruke kjetting og anker for å holde Det Diakritiske Tegnet trygt i hagen.

Når er det klart for besøk, forresten? Jeg har bil og jeg har tid. Dessuten skal jeg bestille mykje snædder fra Froland slakteri om noen dager, og da er sikkert Dobbeltprikken interessert i en smakebit eller ti. Hva med et grisehode, for eksempel...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woohooo! Velkommen etter, dama. Riktignok flytter du i feil himmelretning, men jeg er ellers ett år foran deg i selve flyttegreia. Fra svarteste Oslo til fredeligste Nannestad, langt vekk fra det meste av bråk og ståk. Ja, rent bortsett fra at unghanene i hønsegården min er så gale at de galer kl 3 om natta...

Tikk takk! Skal bli både digg og rart på samme tid. :D

Jeg anbefaler på det sterkeste å investere i inngjerding av type Cintoflex D, som er en 2 meter høy, veldig sterk plastnetting. Du får kjøpt 100 meter av vidunderet til cirka 2500 kr, og det er vel verd investeringen. Kombinert med godt festede stolper er dette et gjerde som holder på det aller meste. Ikke engang en løpsk hest kan bryte seg gjennom, og maskevidden er liten nok til at en tyggeglad hund ikke får tak nok til å gjøre skade. Dermed slipper du å bruke kjetting og anker for å holde Det Diakritiske Tegnet trygt i hagen.

Høres knall ut! Til den dagen jeg kjøper noe på landet. :( Kjetting holder ham fast, og han skal uansett ikke stå ute alene. Jeg har rett og slett ikke råd til å investere i gjerder jeg ikke kommer til å bruke i lang tid framover.

Men tipset er definitivt skrevet bak øret til det er dags for småbruket som er mitt på papiret. :D

Når er det klart for besøk, forresten? Jeg har bil og jeg har tid. Dessuten skal jeg bestille mykje snædder fra Froland slakteri om noen dager, og da er sikkert Dobbeltprikken interessert i en smakebit eller ti. Hva med et grisehode, for eksempel...?

Det er jeg jobben ikke sikker på. Besøket altså... Kolonet hadde definitivt ikke sagt neitakk til et grisehau!

Jeg reiser bort så og si før jeg er kommet på plass på den nye plassen. Vi får ta det litt som det kommer trur eg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Sviker! :P Bartegutten har bare en ting å si til Töddel..: "Chicken! Jeg kom fra reneste Molde, ble dumpet midt oppi den svarteste Oslo-ghettoen (les: Risløkka/Økern) og lever fortsatt!"

Neida, kos dere på landet. Vi vil ha "Töddel lever livet fullt ut"-bilder når den tid kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Vælkømmin te baschat :lol:

Gracias mi amor. :D

What happend?! Erru ikke bondetuppe på lændet lengre?

Nah. Got old. Jeg vender nok tilbake til bondelandet når jeg er blitt voksen og kjedelig, men akkurat nå vil jeg være omringet av liv igjen. Så jeg er på vei tilbake til storbyens trygge uforutsigbarhet. Det blir bra med nyoppbløtt urinlukt etter vårregnet igjen, lommetyveri på Oslo S og utsøkte grønnsaker hos staner'n nedi gata.

Siste rest av oppussing nå så er alt vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...