Gå til innhold
Hundesonen.no

Vann om natten

bulldogmamma

Recommended Posts

Friskt vann hele døgnet, og bur er for bil.

God jul!

JA! :) Du har skjønt det! Gledelig jul til deg også!

Bugsy, jeg synes virkelig du har tråkka over streken til det usaklige her. Veldig uhyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 141
  • Created
  • Siste svar
Men for å svare trådstarter, hundene TRENGER ikke vann på natten.. Men er jo likavel ingen grunn til å ikke ha vann der..

Nei, hunder TRENGER sikkert ikke vann om natta - det er mye de ikke TRENGER liksom :). Men jeg ser heller ingen grunn til å IKKE la dem ha tilgang til vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ne:

Jeg har hatt to stk, og det er kun han her som har vært slik. Aldri opplevd makan :)

Da skjønner du sikkert hvorfor jeg har vannskål på badet i dusjen? Hadde du vannskåla til rotkoppene der?

Vann sveller opp og lager stygge skader i gulvet når det ligger lenge og med den mengden vann han søler på en dag skulle vi ikke hatt gulv lenger ;) Nei.. et ødelagt gulv er nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrlig at noen klarer å få til en slik diskusjon om en hund trenger vann om natten eller ikke.

Min hund har ikke hatt tilgang på vann om natten siden hun kom hit, hun lider heller ikke noe nød, for hun drikker en god del før vi legger oss, og det tar som regel lang tid om morningen før hun drikker igjen. Å dessuten sover hun HELE natten, og det vet jeg forbi jeg våkner av den minste lyd som er på rommet.

Til trådstarter, du må nesten bare gjøre det du synes er rett, du er ingen dårlig hundeeier fordi om hunden din ikke har tillgang til vann om natten. Prøv en natt uten vann å se hvordan det går, fungerer det bedre med vann om natten, så gjør du det. Valpen lærer å holde seg til slutt.

Å det å ta opp hvorvid bur er bra eller ikke her, er vel egentlig ganske unødvendig. Det trådstarter lurer på har ikke noe med bur og gjøre i hele tatt..

God Jul til alle sammen ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slår meg at de som bestemmer at bikkja ikke trenger vann om natta er de samme som også putter dyret i bur...

Vi bruker ikke bur, men har heller ikke vann på natta.

Folk kan mene mye forskjellig, men man kjenner sin egen hund best likevel.

God Jul! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge leve latskapen. Stapp i bur og ta vekk vannet, så slipper man å tørke opp etter hunden. Om den blir tørst, har mulighet for å regulere temperatur om det blir for varmt eller kaldt eks, det er ikke så farlig. Bare man selv slipper å ta fram filla på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det lurer jeg på. Skal valpen ha tilgang på vann om natten?? Han er nå blitt fem måneder og drikker mye om natten og klarer derfor ikke å holde seg uten å tisse inne.

Noen som har noen tips om dette?

Tilbake til start.

Utgangspunktet er en hund (valp) som faktisk drikker om natten.

IKKE alle dere med hunder som ikke bryr seg om vannet om natten.

Så det er dermed snakk om å ta vekk tilgangen på vann til hunder som ønsker å drikke om natta.

Det synes jeg blir feil.

Hvis hunden er tørst bør den ha tilgang til vann, og vi som eiere må tåle at valper ikke klarer å holde seg hele natten. Den blir fint husren likevel selv om den har noen uhell om natta. Å sette klokka og ta ut valpen en gang om natta kan hjelpe på.

Ellers synes jeg man bør ha litt is i magen og tålmodighet selv om noen valper bruker litt tid på å bli husrene.

Man har det da ikke så travelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til start.

Å sette klokka og ta ut valpen en gang om natta kan hjelpe på.

Ellers synes jeg man bør ha litt is i magen og tålmodighet selv om noen valper bruker litt tid på å bli husrene.

Dette kan jeg si meg godt enig i. Da jeg fikk "minstemann" måtte jeg til og begynne med, opp 2 ganger for natten, noen ganger tre. Nå sov han i buret sitt (ja da, og han sover der enda) ved siden av sengen, og sa alltid fra om at han nå måtte på do (han har også et hjørne med avis inni der, men hva vil ikke gjøre fra seg inni der så da sa han fra istedet, effektivt ikke sant?) så da var det ut, tisse/bajseog inn igjen. Da vi kom inn så var det svært sjelden han drakk noe, men han hadde alltid muligheten, da han gikk forbi vannskålen på stuen og så inn på soverommet. Mine voksne har heller ikke hatt behovet, hvis jeg har stått opp på natten for et ærend på badet så kan de få vann hvis de vil, men de er ikke interessert. Så -mine- hunder har ikke nødvendighet for det, og da ser jeg ikke vitsen i å skulle gi dem eller å ha noen betenkeligheter ved det.

Så kanksje en idé for trådstarte hadde vært å stå opp en gang om natten, som nevnt av Bastian over, gå ut og tisse, og tilby hunden vann. Vil den ikke ha så får den la være.. -Jeg- kan i alle fall ikke se noe gale i det, det er ikke sommer og 30 grader nå... Da ville selvsagt situasjonen vært en annen, også hos meg, som bruker bur uten vann i sånn ca 7 timer av døgnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit at enkelte har hunder som ikke drikker i løpet av natten, det er bare fint for dere det.

Men hva med oss som faktisk har hunder som drikker om natten? Skal jeg da ta fra han den muligheten, fordi han egentlig ikke trenger det? Han drikker jo om dagen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til start.

IKKE alle dere med hunder som ikke bryr seg om vannet om natten.

Så det er dermed snakk om å ta vekk tilgangen på vann til hunder som ønsker å drikke om natta.

Det synes jeg blir feil.

Hvis hunden er tørst bør den ha tilgang til vann, og vi som eiere må tåle at valper ikke klarer å holde seg hele natten. Den blir fint husren likevel selv om den har noen uhell om natta. Å sette klokka og ta ut valpen en gang om natta kan hjelpe på.

Man har det da ikke så travelt?

Dette er jeg enig i ^_^

Jeg har en hund som drikker, og som har vann fremme, og en som ikke drikker, som ikke har vann fremme..

Hunden kommer til å bli husrein uansett, små-uhell er ingenting å bry seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøyemeg for et temperament enkelte har da.... Greit at folk har forskjellige meninger (noe annet hadde vært kjedelig), men ufine kommentarer og kallenavn er fryktelig umodent og unødvendig. Man mister jo bare ansikt selv når man slenger med kjeften uten å egentlig si noe vettugt :rolleyes:

Uansett; mine har tilgang til vann om natten, både valpen og den voksne herremannen. Hvorfor? Tja, jeg synes de skal få ha tilbuden (for nei, vi kan ikke bestemme når hunden er tørst, uansett hvor mye vi vil kontrollere alt de gjør). For det andre vet jeg at eldstemann drikker en del om natten.

Men klart, hvis dere sier han ikke trenger det, kan jeg jo bare ta det vekk...

Ingen her inne som kjenner din hund slik som du gjør, så det er vel din oppgave å bestemme om han trenger vann eller ikke?

Hvis du har en hund som drikker om natta, har du selvsagt vann til den. :)

Hvis aron hadde sovet i stuen, gulvet eller i et annet rom enn jeg ligger i hadde jeg nok satt vann inn til han, for jeg er ganske sikker på at han hadde stått opp hvis han ikke hadde ligget i min seng sammen med meg. Men når han ligger med meg, så rører han seg aldri utav senga, så da er det ikke nødvendig med vann, mener jeg. Han hadde vann tilgjengelig når han var valp (sov på madrass sammen med han) men vannet ble ikke drukket av en eneste gang. (Våkner av den minste ting, så det hadde jeg merket såfall ;)) Tror de fleste her er ganske fornuftige, og viss du har en kjempe-tørst hund om natten er det ikke no' ekstra stress å sette inn en liten vannskål. Derimot mener jeg det er unødvendig å ha vann til hunder som ligger i sengen til eieren og aldri pleier å drikke på natta. Og hvis det nå en gang skulle være sånn at hunden var døds-tørst er jeg ganske sikker på at hunden hadde romstert rundt å prøvd å vekke eieren. Og de fleste hører vel når hunden sin er tørst/trenger vann. Aron peser endel vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det lurer jeg på. Skal valpen ha tilgang på vann om natten?? Han er nå blitt fem måneder og drikker mye om natten og klarer derfor ikke å holde seg uten å tisse inne.

Noen som har noen tips om dette?

Den som starta temaet spurte etter RÅD, ikke hva enkelt gjør. Leser at eg gjør ditt eller eg gjør datt..

Eg for min del har vann fremme hele tiden, også når ho var valp.

Og eg er ingen ekspert, men svar nå på det som blir spurt om, ikke masse bla bla bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg henta minstemann så sov ho i bur om natta, uten tilgang til vann, det har aldri vært noe problem for henne. Fikk vann over maten på alle måltider som valp.

Nå som ho er voksen og ikke sover i bur lenger, men i mors seng, så gidder de ikke gå ned trappa midt på natta for å drikke :)

Ha egen vannskål på soverommet ser jeg ikke behov for, ikke engang på varmeste sommeren, de klarer da jammen å gå ned trappa og drikke hvis de skulle være tørste :rolleyes:

Hvor mange av dere tobeinte er det som drikker vann midt på natta?

Eneste grunnen til at jeg har med vann til meg selv om natta er hvis jeg har vært ute på fest eller er syk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har alle dyrene tilgang på vann døgnet rundt... :) Jeg har i enkelte tilfeller blitt fryktelig tørst om natten og jeg har alltid et vannglass ved siden av sengen selv. Å nekte valper tilgang til vann så de skal holde seg har aldri falt meg inn en gang...

Loke griser også ut av en annen verden, alle som har møtt han kan vel skrive under på at den hunden sikler.

Han har vannskålen sin på linoliumgulvet på kjøkkenet, er vi borte så legger jeg plastpose eller gummimatte under skåla og tørker opp det som havner utenfor. Det ser nesten ut som om han spytter ut halvparten av vannet på vei vekk fra vannskåla, men selvfølgelig skal han få vann når han vil fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som starta temaet spurte etter RÅD, ikke hva enkelt gjør. Leser at eg gjør ditt eller eg gjør datt..

Eg for min del har vann fremme hele tiden, også når ho var valp.

Og eg er ingen ekspert, men svar nå på det som blir spurt om, ikke masse bla bla bla.

Så gi et godt råd da, ikke masse blablabla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene Ask ikke har vann om natta er det første han gjør om morgenen og drikke, og gjerne mye. Så som en hovedregel har han, og skal alltid ha, vann om natten.

Det å ikke gi valpen vann om natten lærer den jo ikke å holde seg, den har bare ike noe som må ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ikke hunden tilgang på vann hver natt, for jeg har ærlig talt ikke tenkt så mye over det.. I sommer hadde han vann hver natt,men drakk veldig sjelden på natta,så etterhvert så slutta jeg å flytte den på soverommet om kvelden. Men det var jo disse få gangene hvor han drakk da,så ikveld skal skåla tilbake til rommet. Takk for oppvekkeren folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som starta denne tråden; jeg syns du skal gjøre det som passer deg og din hund best, er det noe du lurer på så er det kanskje like greit å spørre en dyrlege :rolleyes:

Det er jo mange som har fortalt deg hva de gjør, men det er jo sånn som vi har funnet ut at fungerer best for oss og våre hunder.

Ingen av oss kjenner jo din hund og dens behov :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Nå er det en helt annen diskusjon.

Men hva er galt med å ha hunden i senga, eller på soverommet??

Det er jo opp til hver enkelt hvor mange hundebasiller og hår man vil ha rundt seg.

Ikke alle har tilgang til eget rom, eller en gang (mange har åpen løsning på gang og stue feks).

edit: ehm.. nå ble innlegget over plutselig endret ?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Jeg har testet ut 'vann om natten'. Hadde ei skål på rommet i noen dager, og han har ikke rørt vannet. (Han sikler og slagger utover hele gulvet, så jeg hadde sett (og hørt) om han hadde drukket).

Han er heller ikke uttørket om morningen, derfor ser jeg ingen vits i å fortsette med vannskåla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Motviljen mot utgangsstilling uten godbit i venstre hånd vedvarer. Verbalt signal har han sluttet lytte til fordi jeg har tydeligvis begått for mange tillitsbrudd på det. På håndsignal kommer han oftere inn for å utføre, men setter seg demonstrativt ned i en hvilken som helst annen posisjon enn utgangsstilling når han oppdager at hånden er tom. Når det er godbit i hånden fullfører han og sitter han superivrig helt klint inntil beinet mitt, som belønning for å shape meg til å ha godisen i hånden: — BRA! Fliiiink mams! Situasjonen virker håpløs, men de to siste dagene har han plutselig gjenfunnet gleden i å komme direkte inn og levere fra seg apportbukken igjen. Den hadde jeg gitt opp og degradert til leketøy - så gir ikke opp håpet om verbal cue utgangsstilling uten godbit i hånden helt ennå. ... Sånn i tilfelle jeg plutselig dør, btw, her er en lista over verbale kommandoer han "kan" og utfører om han vil. Han vet ihvertfall hva de betyr, når han vet det er godbiter within reach: Ost = stå Pølse = sitt Bacon = dekk Ostepølse m/bacon, altså. Work in progress. Pleier gå flere skritt fremover når han reiser seg til ost. Gjør ofte bacon istedenfor ost. Kan pølse i de fleste situasjoner, også med ryggen til. Hele lista er work in progress. Han har en viss forståelse av hva ordene betyr, jobben videre er med tid og avstand: Bli (på taust håndsignal ok. Ikke testet ordet uten å samtidig gi håndsignal ennå. Fungerer ikke dersom avstanden blir for stor, jeg forsvinner helt ut av syne, eller mobiltelefon løftes for å ta bilde.) Ta med = hent  Takk = levere På = frem til target på bakken, frempoter på, tar kontakt uten å snu seg fullstendig inntil videre  Slalom = weave Spin/twirl = medsols/motsols  Bamse (sitte bamse) High five  Gi labb Touch = snute i håndflaten, fingrene nedover skiller fra high five. Ikke jobbet med å holde posisjonen 2 og 3 (heelwork posisjoner) Hinter = gå bak Mellom = sving bakparten og rygg inn mellom beina dersom står, gå mellom beina dersom i bevegelse  Bakk = rygge (fra meg ansikt til ansikt, eller med meg i samme retning i en posisjon) Leave it = leave it (mat) Haka = hake på henvist target  Kom så = casual "innkalling" Kysselyd med leppene = kontakt  Navn = kontakt Æppæppæpp = stopp det der Rectus (utgangsstilling/marsj på høyre side) Link = Jeg er frekk som **** og prøver ydmyke deg til å gjøre nedverdigende sirkustriks uten å betale. Påbegynt, men tviler på at han forstår ordene: Biff = superinnkalling. Ikke gjort mange nok ganger av manko på jackpot treats og toys når jeg har vært sikker på suksess. Rygg = ligge på siden med magen blottlagt, fordi han ikke klarer ligge stabilt på ryggen, men tipper over. Rull rundt = rulle over og ligge på siden. Vært for lat å fullføre fra dekk til dekk ennå. Vil bare når han er i humør til det. Blir veldig frustrert om jeg prøver lure ham til det når han ikke føler for å kewle'n.  Teppe = gå til anvist "teppe" og bli der. En mer mobil "Gå til plassen sin". Ikke veldig stabil på den ennå. Godis må presenteres først, legger seg ofte halvveis utenfor, ofte bare nær teppet, utålmodig på frekvensen godbitene hagler i, og reiser seg fort om det går for mange sekunder. ..men han har en viss forståelse av hva ordet betyr.  Krype fremover er en adferd jeg venter på å få mer av, spontant og frivillig, før jeg setter cue på den. Lokking har jeg som nevnt brent meg på. Manerer i avskjeds-situasjoner er fullstendig fraværende. Plutselig bare snur han rumpa til og går, uten å si adjø - virkelig uhøflig - så "vinke farvel" står også på planen i dag.  
    • Støtter Schæfer 😁😁😎😎 Drømmehunden. Hadde aldri orka Malle, sjukt kule hunder men fy for en int3ns rase... 
    • Jeg har bhg barn og har en ungtispe på 9 måneder.  Jeg begynte alene trening hjemme dag 3. Alene mens e går på do, vaskerommet, ut med boss, ect. Noen min i slengen. At en vanlig valp venter i bil i 10 min mens du leverer i bhg kan ikke være noe big deal eller på noe som helst skadelig for valpen.  Ikke alle er uføre og enslige når de skaffer seg valp og kan følge med på alt valpen gjør til enhver stund. De aller fleste er i jobb/skole.  Ta det helt med ro, ikke gjøre noe stor greie utav alene trening. Inn og utav av rom uten valpen, evt valpen i binge/bur og du går å legger ungen/dusjer ect.  Jeg har i hvertfall den holdningen og synes d fungerer fint  
    • Hadde en utrivelig opplevelse i går. Vi fikk hjemmelekser fra forrige privattime, der målet generelt er godt samspill og lydighet uten godbiter fremme, og vi fikk en spesifikk øvelse å fokusere på: hverdagslig lineføring, uten lokking og luring og bestikkelser. Ede skal ganske enkelt bare holde seg i posisjon fordi han aksepterer mitt lederskap, ikke fordi jeg bestikker ham med godis. Jeg har vært litt sløv og reluctant med de leksene, fordi det blir så dårlig stemning. Ede går skyhøyt i stress når jeg er bestemt og stiller krav. Det er ikke bare testing av lederskap og maktkamp, han blir redd. Som om han får angstanfall og hans verden raser sammen av at hans autonomitet trues. Jeg forstår ham. Samtidig er vi nødt til å få på plass lydighet uten godbiter tilgjengelig. Han MÅ noen ganger bare høre etter, med en eneste gang. Derfor må han ALLTID høre etter med en eneste gang, for han evner ikke skille en alvorlig situasjon fra en øvelse. Han er såpass kunnskapsløs om den naturvitenskapelige verden at han prøver hilse fysisk på mennesker inni forbipasserende biler. Fysikk forstår han seg ikke på. ..så instruktøren har rett og min indre pølsetante har feil. En kan ikke bare dille og dalle og shape og lokke og bestikke absolutt ALT med en så stor hund. Noen ganger må en stille KRAV til hunden som hunden må følge opp uten å stille spørsmål.  Lineføring er mange ganger en sånn situasjon, hvor en må kunne KREVE av hunden at den gjør nøyaktig som den får beskjed om.  ..men jeg er for soft til å være streng nok. Ble instruert til å bruke kroppen som blokkering. Rolig, behersket, men dominant, blokkere og presse ham til å rygge bakover om han passerer skotuppene mine, selvstendig fremoversøkende. Jeg vil gjerne ha resultatet. En hund jeg slipper å hele tiden fokusere på i bekymring for at han kan bryte posisjonen når vi manøvrerer på steder det skjer mye.  ..men metoden er ikke my cup of tea med akkurat denne hunden. Har forsøkt lure meg til å bruke shaping for å oppnå det samme, og det går stadig fremover. Ede kan gå et godt stykke uten noe i hånden, med kontakt, uten utbetalinger nå, men vi er langt fra i mål.  For å få fortgang har jeg blandet litt. Litt mindre godis, aldri i hånden, og høyere krav for å få opp fra lomma, samtidig som jeg har satt grenser ved metoden fra instruktør. Stresser han seg opp og ikke adlyder, men fortsetter bryte fremover, så "legger jeg ham i bakken" (høres så ille ut - det er bare en dekk ved litt press i halsbåndet, ikke så mye at han stritter i mot, bare en veiledning) og så må han ligge til han har stresset ned før vi fortsetter. Dette gikk SÅ fint 4/5 av turen i går. Han har forstått at jeg vil han skal holde hodet ved låret mitt, og han var såååå flink gutt til bare sporadiske godiser. Jeg var SÅ fornøyd med fremgangen. Så gikk vi tom for godis. Ede gikk umiddelbart opp i stress. Vi nærmet oss hjemme. Der er det mer godis.   Han.. Han våknet og må tisse. Kommer tilbake for å fullføre når det behager Herren.  ... Altså, det luktet tomt fra lommene og vi var nær hjemme igjen. Edeward identifies as a labrador når det kommer til mat. Han selger sjelen sin for en tørrforkule. Grønnsaker, blåbær, spaghetti, absolutt alt som ikke smaker direkte vondt er nom nom. Han til og med ser ut som The Cookie Monster.  JEG har kommunisert de spillereglene han nå forholder seg til som om de er naturlover. Vårt forhold er transaksjonelt. Jeg ber ham om noe og han gjør det mot betaling i godis. Det er sånn livet er.  Tomt for godis i lommene er en krisesituasjon, det er en force majeure, og det eneste som betyr noe da er å komme seg fortest mulig til nærmeste godis depot. Ede trodde vi hadde en felles forståelse av det der, men dumme, DUMME muttern sakket farten da han som ansvarsbevisst lagkamerat satte den opp for å hjelpe oss ut av knipa. Hun sakket farten og så forvandlet hun seg til et monster av en syk tyrann som holdt ham igjen og blokkerte og presset ham bakover og "la ham i bakken" og stilte seg til å pause på stedet hvil midt på veien uten mål og mening, med tomme lommer, bare et minutt fra matlageret. Ede gikk i harnisk. Han ble RASENDE. Noen øyeblikk der var jeg sikker på han ville BITE BRUTALT. Det der var på liv og død for ham. Han var så sint. Jeg var forberedt på en virkelig stygg slosskamp mellom oss to. Emergency situation modus kicked in og jeg holdt meg heldigvis iskald og rolig og var sta og bestemt i møte med en så rasende hund som jeg aldri har sett i levende live før. Han ville heldigvis bare gi uttrykk for hva han synes om å fjase bort tid på å ikke haste hurtigst mulig til matfatet og lot seg legge i bakken igjen, tydelig opprørt, tydelig skuffet, tydelig sjokkert over det elendige lederskapet til det dumme nautet som ikke forsto alvoret i situasjonen, men han tok det. Han aksepterte lederskapet og la seg ned. Ingen bitt. Vi kom oss hjem. Vel innenfor døren gjorde han alt han kunne for å beklage utbruddet sitt og skape god stemning igjen. Hoppet og jukket (jeg har avledet valpejukking uten å være sur og streng, så han tror nå tydeligvis det er en hyggelig gest) og var tydelig lei seg for episoden og ville forsikre seg om at relasjonen mellom oss to var fin igjen. ..for å få åpnet matskapet.  Det er ikke bare bare.  Den matmotivasjonen hans er en medalje med en bakside. Gull verdt, men det kjemiske symbolet for gull er også Au.  ... Prøver på en litt kortere lineføringstur i kveld, uten å tømme lommene. Viktig at det lukter innhold fra dem, tydeligvis.   
    • Uten å ha fått svar på spørsmålene fra Simira, som er høyst relevante, så lurer jeg på om hun kanskje synes det er kjedelig å bare gå? Hva slags aktiv rase er det? Vorsteher og border collie har svært ulike interesser og behov. Om det er vorsteher type aktiv rase har jeg ingen tips, men om det er den andre typen, så synes jeg selv det KAN hjelpe å gi hunden oppgaver mens vi går, som øvelser fra ulike former for (kreativ) lydighet.  Tilskudd av magnesium og omega 3 fettsyrer, samt større mengder fullspektret lys inn i øynene hjelper også mot stress på mer generelt grunnlag. Merker godt forskjell på valpen min, som sank veldig i stress kort tid etter påbegynt lysterapi og mer tid utendørs sammen med disse tilskuddene. Så økte han veldig i stress igjen da jeg begynte sløve og glemme gi ham omega 3 og magnesium. Da mener jeg ikke stressnivå døgnet gjennom, men peaks når han blir stresset. Tilskuddene tar brodden av det. ..på min. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...