Gå til innhold
Hundesonen.no

Veterinær i Trondheim


Bastian...

Recommended Posts

Er det noen som har erfaringer, meninger og anbefalinger vedrørende forskjellige veterinærer i Trondheim?

Tusen takk for eventuelle svar! ^_^

Ellers bare for å undre litt; hva er kriteriene dere her inne legger til grunn når dere skal velge veterinær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker selv strinda smådyrklinikk på moholt, og er veldig godt fornøyd. Liten, koselig klinikk med meget flinke og behagelige ansatte.

De har vel gått konkurs? Strinda er i alle fall lagt ned, tror jeg.

Jeg bruker egentlig Trøndelag Dyreklinikk, rett og slett fordi det er nærmest, men ved neste vaksine kommer jeg til å gå over til Trondheim Dyrehospital (Tunga) fordi det er billigere, og jeg har et godt inntrykk av klinikken.

Bortsett fra at de er stivere i pris enn andre klinikker, er jeg fornøyd med Trøndelag Dyreklinikk. Tinka har gjennomgått to større operasjoner der, og personalet er dyktige og imøtekommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel gått konkurs? Strinda er i alle fall lagt ned, tror jeg.

Jeg bruker egentlig Trøndelag Dyreklinikk, rett og slett fordi det er nærmest, men ved neste vaksine kommer jeg til å gå over til Trondheim Dyrehospital (Tunga) fordi det er billigere, og jeg har et godt inntrykk av klinikken.

Bortsett fra at de er stivere i pris enn andre klinikker, er jeg fornøyd med Trøndelag Dyreklinikk. Tinka har gjennomgått to større operasjoner der, og personalet er dyktige og imøtekommende.

Er du sikker på at Strinda smådyrklinikk er lagt ned? De er iallefall oppført i telefonkatalogen fremdeles og jeg synes det er litt rart om de er borte da men det finner en vel ut om man ringer dem: 73944022

Jeg har iallefall hørt mye bra om dem og ikke minst han Ingolf Hansen som jobber der, da spessielt når det gjelder jakthunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Strinda lagt ned?

Var der jo i starten av Desember, så i såfall så hendte det raskt! Ville tro de hadde sendt ut brev til kundene hvis det hadde hendt.

Vi bruker også Strinda, og vi er veldig fornøyde! Ekstra pluss i boka for at de har peiling på jakthunder.

Kort fortalt: Masse kunnskap, får svar på det vi lurer på, trivelige og hyggelige folk med mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Trondheim dyrehospital av erfaring.

Jeg var IKKE fornøyd med Byåsen dyreklinikk!

( Hadde katten min Bajas der for noen år siden, pga hårballer i "systemet" og ble oppringt fordi di fant kuler i han! Mente at noen hadde skutt på han!! Jeg ble livredd og sendte ut nabovarsel om at noen muligens brukte katter som mål når de trente med luftgevær.

Så tenkte jeg at det var innmari rart at jeg ikke hadde funnet noen sår på katten og at han hadde vært helt frisk hele tiden, burde han ikke være syk og skadet? Dagen etter ringte vetrinæren og sa at han ikke lengre kunne se kulene på røntgen...JAHA??? for en kødd, tenkte jeg da!)

Trøndelag dyreklinikk har jeg også brukt mye og har vært fornøyd.

En venninne av meg jobbet der, men sluttet fordi hun (og de andre som jobbet der) sa at de ble veldig dårlig behandlet..av sjefen. Men min venninne sier at vetrinæren (sjefen) er utrolig dyktig i jobben sin altså! Men jeg liker ikke sjefer som behandler de annsatte dårlig(!) så jeg sluttet å dra dit.

Men som sagt; jeg sverger til Trondheim dyrehospital. Har fått GOD hjelp der og servicen er det ingenting å si på! Så jeg anbefaler di på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg har tidligere som sagt brukt Strinda (15 år siden dog), og nå mest Byåsen Dyreklinikk. Har aldri vært 100% fornøyd.

Så jeg vurderer å prøve noe nytt. Trondheim Dyrehospital eller Trøndelag Dyreklinikk muligens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Trondheim dyrehospital, og er kjempe fornøyd. God service, trivelige folk, god oppfølging og de kan jobben sin. I alle fall de jeg har gått til, Kristina Wavold og en mann som jeg for øyeblikket ikke husker hva heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte stort sett Heimdal Dyreklinikk jeg, da vi bodde nordafor. Og var alltid fornøyd. Har ikke store kjennskapen til de andre desverre, bortsett fra en nødavlivning av valp på 6 uker hos Byåsen (var vakthavende etter stengetid) og en øyelysning + vaksine hos Trondheim Dyrehospital sin avdeling på Tiller. Fikk veldig god hjelp med den ovennevnte syke valpen hos Heimdal, veterinæren kom en time før han skulle for å hjelpe oss (valpen ble syk natt/tidlig morgen). Fikk null hjelp fra hun som var vakthavende fra Byåsen pr. telefon den natten ihvertfall, hun mente valpen hadde mageknip da jeg fortalte henne hvordan han oppførte seg. Det var hjernehinnebetennelse, og valpen levde et halvt døgn fra jeg snakket med henne på telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fryktelig :whistle:

Lurer på hvor vanlig det er at veterinærer gjør slike store feil?

De er jo bare mennesker, så noen er flinke, noen er råflinke og noen er dessverre ikke særlig dyktige...

Jeg har sluttet å høre på den innbygde respekten jeg av en eller annen grunn har hatt ifht leger og veterinærer, nå skal de etterspørres og dobbelsjekkes hele hurven. Skulle bare ønske jeg kunne finne ut hvem i Trondheim som er KNALLgod. Spesielt på bullehunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt mye bra om Heimdal. Har bare en erfaring derfra selv, da vi var der en lørdag kveld. Hunden ble avliva 1 1/1 døgn senere, men det hadde ingenting med Heimdal å gjøre. Den gangen var vi med en valp med nyresvikt. Vet. på Heimdal var veldig ærlig mot oss med tanke på hundens tilstand, noe jeg verdsetter hos en veterinær.

Husker at de mest aktive på hundeklubben her i dalen kjørte til Heimdal med hundene sine for noen år siden, var spesielt en vetrinær det ble skyrtt hemningsløst av. Nå har vi fått en meget god vetrinær her i dalen også, men en tid var det bare Heimdal som gjaldt.

Ellers har jeg vært hos Trøndelag dyreklinikk med ei avlivning. Dit drar jeg nok ikke igjen, den avlivinga ble håndtert på en, for meg, ufølsom måte. Lemper hund hit og dit. Fikk 5 min på å ta farvell, da kom de og maste på oss. De sto og venta med den sorte plastsekken i hånda. Et halvt år senere hos vår faste vetrinær opplever vi ei avliving så fin som den kan bli, med en engasjert og følsom vetrinær som lar oss bruke den tiden vi trenger og gjør sitt ytterste for at det skal bli en så fin opplevelse som en avliving kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...