Gå til innhold
Hundesonen.no

Gir du hunden din pakker til jul ?

ipadda

Recommended Posts

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Jaaa :P Jeg så på et tv program der de sa at det beste du kunne gi hundendin til jul var en god tur :P Da tenge jeg: Ja selfølgelig ;P Men siden hun fremdeles er valp og ikke kan gå så langt går jeg bare et lite stykke, sånn ca nok får henne ;P Men jeg kjøpte også en pose med hundegodt ;P Og tanten min kom også med en stoor pose med leker :P Så hun får en del til jul ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken fikk gaven på forskudd hun. Fikk en grisehale, sånn "okseburger", grisenese og to leker! :P Ene leka er en sånn Pip - leke (sånn gul tegnefilmkylling) som piper heele tiden!

Jeg hadde bare gitt hunden min noe godt hvis den er lydig og gjør det jeg ber den om

Det gjør jeg uansett! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lovet Aysha å løpe en god lang tur med henne i skogen på julaften. Gå opp til Sognsvann og rundt vannet. Det tar vel ca. 3 timer fra meg å gå opp, og kanskje en snau time ned. (vi tar trikk pga. mye folk og hester). Legge et lite spor kanskje. Skal i dyrebutikken imorgen å kjøpe gave. Hun og Oscar får vel vært sitt bein, og en liten ting hver :P Jeg er forøvrig sikker på at Aysha vet hav jul er, og at hun vil pakke opp noe fordi alle andre gjør det. Hun gjør det nemlig selv. På alle bursdager pakke hun opp gavene mine for meg av en eller annen grunn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hunden min får seg sånn trekk for å ha over buret på romme, med pute får å ha inni, også får hun en del godis, pluss en god tur siden det er hennes første jul, og det er litt greit at hun ikke gidder og rasere juletreet.. ^_^ Men det tror jeg skal gå bra.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt! Aron er familiens "baby" og får til og med gave fra oldemor, mormor, tante, onkel osv :P *hundegal familie*

Bestilte et godt varmt dekken han kan bruke i kulda, mye godbiter (for å prøve å finne noe han liker), masse leker og en "madrass". + En julesokk med masse kjekt oppi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart Ella får pakkesang på julaften. Jeg har kjøpt et par oksestruper og griseører til henne + en leke. Av bestemor (mamman min) får hun 10 500g pølser med vom og hundemat. Vet at hun får en gave av begge søstrene mine også (en hundeglad familie). Vi har alltid gitt hundene i familien pakker, har sålangt ikke vært borti en hund som ikke elsker å pakke opp. Ellers så skal hun få en tur i skogen slik at hun kan få strekke på beina før vi reiser til mine foreldre.

For meg faller det seg helt naturlig å spandere litt ekstra på de firbente i jula ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene her får både pakker og julestrømpe. Satt og pakka inn 8 gaver til de i går (4 til hver) og de får ting fra andre også. Så har jeg bestilt noen halseband som enda ikke har kommet (en liten etterjulsgave). Blir som oftest noen nye leker og godis.

Bogar fikk dessverre ikke oppleve jula i år, og jul uten han blir rart. Ikke passe på pakketyver, ingen som stjeler gaver fra andre (mennesker også) og ingen som skal være med å åpne hver eneste presang. Ble han ikke passa på, gikk han og småbeit i alle gavene helt til han fant en hundegave, og stakk av gårde med den og åpna den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt seks små tøydyr som skal pakkes hver for seg sammen biter av tørket lever. Det blir tre pakker til hver som de skal få pakke opp selv.

Problemet blir vel å få dem til å forstå at det er bare disse seks pakkene som inneholder godbiter, ikke de andre som ligger under juletreet ^_^ .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet blir vel å få dem til å forstå at det er bare disse seks pakkene som inneholder godbiter, ikke de andre som ligger under juletreet ^_^ .

Det blir nok ikke noe problem. Tinka elsker pakker, sånn seriøst - hun elsker å pakke opp og å leke med papiret etterpå, men gavene under juletreet lar hun være i fred.

Den eneste gaven Tinka får i år er fra bikkja til ei venninne. Den er liten, rund og lager pipelyd, så jeg er veldig spent på hva det kan være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
    • Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...