Gå til innhold
Hundesonen.no

Gir du hunden din pakker til jul ?


ipadda

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Jaaa :P Jeg så på et tv program der de sa at det beste du kunne gi hundendin til jul var en god tur :P Da tenge jeg: Ja selfølgelig ;P Men siden hun fremdeles er valp og ikke kan gå så langt går jeg bare et lite stykke, sånn ca nok får henne ;P Men jeg kjøpte også en pose med hundegodt ;P Og tanten min kom også med en stoor pose med leker :P Så hun får en del til jul ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken fikk gaven på forskudd hun. Fikk en grisehale, sånn "okseburger", grisenese og to leker! :P Ene leka er en sånn Pip - leke (sånn gul tegnefilmkylling) som piper heele tiden!

Jeg hadde bare gitt hunden min noe godt hvis den er lydig og gjør det jeg ber den om

Det gjør jeg uansett! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lovet Aysha å løpe en god lang tur med henne i skogen på julaften. Gå opp til Sognsvann og rundt vannet. Det tar vel ca. 3 timer fra meg å gå opp, og kanskje en snau time ned. (vi tar trikk pga. mye folk og hester). Legge et lite spor kanskje. Skal i dyrebutikken imorgen å kjøpe gave. Hun og Oscar får vel vært sitt bein, og en liten ting hver :P Jeg er forøvrig sikker på at Aysha vet hav jul er, og at hun vil pakke opp noe fordi alle andre gjør det. Hun gjør det nemlig selv. På alle bursdager pakke hun opp gavene mine for meg av en eller annen grunn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hunden min får seg sånn trekk for å ha over buret på romme, med pute får å ha inni, også får hun en del godis, pluss en god tur siden det er hennes første jul, og det er litt greit at hun ikke gidder og rasere juletreet.. ^_^ Men det tror jeg skal gå bra.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt! Aron er familiens "baby" og får til og med gave fra oldemor, mormor, tante, onkel osv :P *hundegal familie*

Bestilte et godt varmt dekken han kan bruke i kulda, mye godbiter (for å prøve å finne noe han liker), masse leker og en "madrass". + En julesokk med masse kjekt oppi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart Ella får pakkesang på julaften. Jeg har kjøpt et par oksestruper og griseører til henne + en leke. Av bestemor (mamman min) får hun 10 500g pølser med vom og hundemat. Vet at hun får en gave av begge søstrene mine også (en hundeglad familie). Vi har alltid gitt hundene i familien pakker, har sålangt ikke vært borti en hund som ikke elsker å pakke opp. Ellers så skal hun få en tur i skogen slik at hun kan få strekke på beina før vi reiser til mine foreldre.

For meg faller det seg helt naturlig å spandere litt ekstra på de firbente i jula ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene her får både pakker og julestrømpe. Satt og pakka inn 8 gaver til de i går (4 til hver) og de får ting fra andre også. Så har jeg bestilt noen halseband som enda ikke har kommet (en liten etterjulsgave). Blir som oftest noen nye leker og godis.

Bogar fikk dessverre ikke oppleve jula i år, og jul uten han blir rart. Ikke passe på pakketyver, ingen som stjeler gaver fra andre (mennesker også) og ingen som skal være med å åpne hver eneste presang. Ble han ikke passa på, gikk han og småbeit i alle gavene helt til han fant en hundegave, og stakk av gårde med den og åpna den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt seks små tøydyr som skal pakkes hver for seg sammen biter av tørket lever. Det blir tre pakker til hver som de skal få pakke opp selv.

Problemet blir vel å få dem til å forstå at det er bare disse seks pakkene som inneholder godbiter, ikke de andre som ligger under juletreet ^_^ .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet blir vel å få dem til å forstå at det er bare disse seks pakkene som inneholder godbiter, ikke de andre som ligger under juletreet ^_^ .

Det blir nok ikke noe problem. Tinka elsker pakker, sånn seriøst - hun elsker å pakke opp og å leke med papiret etterpå, men gavene under juletreet lar hun være i fred.

Den eneste gaven Tinka får i år er fra bikkja til ei venninne. Den er liten, rund og lager pipelyd, så jeg er veldig spent på hva det kan være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...