Gå til innhold
Hundesonen.no

Plukker du opp etter hunden?


Mirai

Plukker du opp?  

150 stemmer

  1. 1. Plukker du opp?

    • Ja, alltid
      26
    • 50-100% av gangene
      84
    • 0-50% av gangene
      28
    • Plukker aldri opp
      12


Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Jeg er faktisk litt mer slurvete om vinteren enn om sommeren. Det glir litt ut når jeg ofte må gi opp å finne bommelibommen i mørket eller innimellom snø og isklumper.

(Men hvis alle alltid hadde plukket opp, så hadde det vært utrolig mye enklere å gå tur med Symra, hun skal nemlig borti alt sånt å rote. Føler meg ikke trygg på henne etter at hun .... la oss si det sånn: hun var litt for interessert i en kattebæsj en gang i sommer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det på steder hvor folk ferdes. I svarteste skauen eller i en dyp grøftekant ser jeg ikke helt poenget.
Så lenge den grøftekanten er langs en grusvei/tursti så ser jeg poenget. Blir så j***** irritert når hunden min som elsker å rulle seg på bakken (les: ruller seg ikke bevisst i bajs - det er likegyldig for henne om hun ruller i bajs eller gress.. :P ) løper løs og uheldigvis ruller seg eller trakker i drit. Mennesker kan se seg for, hunder bruker jo stort sett luktesansen til å styre unna, men noen hunder er som Chantana - litt mer distre :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker opp selv om det er i grøftekanten, mange hunder spiser annen hundeavføring og det er jo bare en ekstrem effektiv måte å få orm til å gå fra hund til hund. Nå bor jeg ikke hos foreldrene mine, men når jeg er hos pappa har vi en stor hage med skog hvor ingen ferdes i (andre enn oss). Der har jeg ikke problemer med å slippe de og la det ligge. Men ellers tar jeg alltid opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste sted som jeg normalt ikke plukker op fra, er hvis hundene går på do i en busk, ellers plukker jeg altid op, medmindre jeg er løber tør for poser på turen, og der ikke er andre hundeejere i nærheden, jeg kan spørge om en ekstra pose.

Jeg hader selv at træde i en hundebæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, en kampsak som ikke involverer kamphunder. Lovely. :P

Jeg bor i Oslo, så ja jeg plukker alltid opp. Er jeg på tur i marka har jeg med biobag og plukker opp for så å slenge det langt pokker inni skauen om det er langt mellom søplebøttene.

Jeg har alltid med minst ti driteposer, og jeg er en av de som roper "Har du glemt pose? Jeg har en til overs!" når jeg ser noen som ikke plukker opp. Jeg kan til og med gå etter jeg, for det irriterer meg noe grenseløst.

For det er et ufattelig skår i dagens potensiale når jeg tråkker i en kvalm ruke på vei til å plukke opp etter min egen hund på morraturen. Det er heller ikke en særlig lystig affære å forsøke å vaske vekk Labb-slush fra potene på Idioten. Selv på en korthåret hund sitter lukta som støpt uansett hvor mye man skrubber. I tillegg må jeg vaske vekk møkkarester i oppgangen og min egen entré. Jeg blir forbanna bare jeg tenkter på det...

Nå gjelder det ikke min, men mange hunder spiser hundemøkk (min spiser bare mennesklig resteavfall han... :rolleyes: ) og mange ruller seg i det som om det skulle vært Chanel No. 5. Hadde min gjort det tror jeg at jeg hadde blitt Den Gærne Kamphunddama både titt og ofte. Mange sykdommer kan spre seg gjennom hundemøkk, ikke bare mark. Virushepatitt og parvovirus f.eks. Selv om en hund er vaksinert er den ikke garantert å holde seg frisk.

Jeg plukker opp i busker og i grøftekanter også jeg. Er min hund der, så er det sannsynligvis andre hunder som forviller seg dit også.

Vinter og snø er forøvrig ingen grunn til å ikke plukke opp møkk. Hver eneste vår når snøren forsvinner ligger det utvannede, halvmugne, digre, spylignende og særdeles uappetittelige rester av Skrekkanuba og Royal Asinine på alle mine faste lufteområder. Når jeg som hundeentusiast selv synes det er direkte frastøtende kan jeg bare tenke meg hva de hundeløse synes om oss. Vi har dårlig nok rykte fra før.

Det gikk så langt engang at en en nabogjeng gikk sammen en vår hvor vi kjøpte noen ruller med små svarte og plukket opp vinterens etterlatenskaper. Tro meg, jeg har vært med på festligere lag. Men noen måtte jo gjøre det, for å gå tur ble unntaksvis trivelig. Våren er definitivt verst.

Hundeposer koster vel en tier for en pakke eller no, det holder i mitt tilfelle ca en måneds tid. Så allverdens utgift er det ikke. Ikke er de kompliserte å bruke heller, ei heller tidkrevende. Ikke den hyggeligste delen av hundeholdet selvsagt, men det kommer med pakka liksom. Er man i områder hvor folk ferdes, så plukker man opp og ferdig med det.

(Herregud, hvor patetisk er det ikke å bli sååå engasjert av hundemøkk da? :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker opp så lenge de driter steder der det ferdes mye folk. Det gjelder også type lysløype etc også. Går vi midt inni skauen, så gjør jeg ikke det. Dersom jeg kommer over dritt i et par av parkene jeg trener en del i, så plukker jeg ofte opp det også. Lett å kjefte på en som er der ofte, om folk finner dritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund er rar :P ... Han liker ikke å drite der mye folk ferdes.. Han gjør det jo selvfølgelig når han MÅ.. Men når vi for eksempel går på en grusvei, så setter han raua så langt oppi steingarden som det går..

Han foretrekker å drite på kjelver/jorder. :rolleyes: - Altså oppå gress.

Tror aldri at han har driti på asfalt i hele sitt liv ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker opp der folk ferdes og slikt, men Sasha er som Labbetuss? og gjør ikke fra seg på asfalt..

Men jeg plukke selvsagt opp alikevel hvis folk og hunder ferdes der. Eneste gangene jeg ikke plukker opp er inni skauen(der jeg aldri møter noen så er ikke så mange som går det gitt :P) eller hvis jeg ikke finner den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, en kampsak som ikke involverer kamphunder. Lovely. :P

Jeg bor i Oslo, så ja jeg plukker alltid opp. Er jeg på tur i marka har jeg med biobag og plukker opp for så å slenge det langt pokker inni skauen om det er langt mellom søplebøttene.

Jeg har alltid med minst ti driteposer, og jeg er en av de som roper "Har du glemt pose? Jeg har en til overs!" når jeg ser noen som ikke plukker opp. Jeg kan til og med gå etter jeg, for det irriterer meg noe grenseløst.

For det er et ufattelig skår i dagens potensiale når jeg tråkker i en kvalm ruke på vei til å plukke opp etter min egen hund på morraturen. Det er heller ikke en særlig lystig affære å forsøke å vaske vekk Labb-slush fra potene på Idioten. Selv på en korthåret hund sitter lukta som støpt uansett hvor mye man skrubber. I tillegg må jeg vaske vekk møkkarester i oppgangen og min egen entré. Jeg blir forbanna bare jeg tenkter på det...

Nå gjelder det ikke min, men mange hunder spiser hundemøkk (min spiser bare mennesklig resteavfall han... :rolleyes: ) og mange ruller seg i det som om det skulle vært Chanel No. 5. Hadde min gjort det tror jeg at jeg hadde blitt Den Gærne Kamphunddama både titt og ofte. Mange sykdommer kan spre seg gjennom hundemøkk, ikke bare mark. Virushepatitt og parvovirus f.eks. Selv om en hund er vaksinert er den ikke garantert å holde seg frisk.

Jeg plukker opp i busker og i grøftekanter også jeg. Er min hund der, så er det sannsynligvis andre hunder som forviller seg dit også.

Vinter og snø er forøvrig ingen grunn til å ikke plukke opp møkk. Hver eneste vår når snøren forsvinner ligger det utvannede, halvmugne, digre, spylignende og særdeles uappetittelige rester av Skrekkanuba og Royal Asinine på alle mine faste lufteområder. Når jeg som hundeentusiast selv synes det er direkte frastøtende kan jeg bare tenke meg hva de hundeløse synes om oss. Vi har dårlig nok rykte fra før.

Det gikk så langt engang at en en nabogjeng gikk sammen en vår hvor vi kjøpte noen ruller med små svarte og plukket opp vinterens etterlatenskaper. Tro meg, jeg har vært med på festligere lag. Men noen måtte jo gjøre det, for å gå tur ble unntaksvis trivelig. Våren er definitivt verst.

Hundeposer koster vel en tier for en pakke eller no, det holder i mitt tilfelle ca en måneds tid. Så allverdens utgift er det ikke. Ikke er de kompliserte å bruke heller, ei heller tidkrevende. Ikke den hyggeligste delen av hundeholdet selvsagt, men det kommer med pakka liksom. Er man i områder hvor folk ferdes, så plukker man opp og ferdig med det.

(Herregud, hvor patetisk er det ikke å bli sååå engasjert av hundemøkk da? :P )

Den meldinga var akkurat det jeg trengte. Heretter plukker jeg opp hver gang. Punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker alltid opp etter hundene når vi går rundt på tur der jeg vet folk ferdes. Inni busker, grøftekanter o.l. Fordi jeg vet hvor utrolig ekkelt der er å tråkke i det, at hunden tråkker i det, ruller seg i det osv. Det er rett og slett ekkelt. I skogen er det ikke alltid jeg har styr på hvor hundene setter seg ned og bæsjer, men hvis jeg ser det tar jeg det som regel. Med mindre jeg har glemt pose :P

Hvordan greier du å skrive så mye om hundebæsj Mari? Morsomt skrevet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker alltid opp etter hundene mine når jeg er i "sivilisasjonen". Men her rundt mitt eget hus, med 200 meter til nærmeste nabo og 500 meter til nestemann, her lar jeg det ligge. Jeg lar det også ligge i hagen min nå på vinteren, og plukker opp på vårparten, når det har tødd såpass at bæsjen ikke er frosset fast til bakken lenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker omtrent alltid opp(kanskje 99% av gangene). Har en liten bartefrøken som elsker å rulle seg i alt av godlukter, så jeg synes det er fryktelig irriterende at folk ikke plukker opp. Hvis jeg ikke plukker opp er det fordi hunden har gått inn i en busk e.l. hvor jeg ikke kommer til. Gjør de fra seg i skogen plukker jeg det opp og legger posen litt gjemt slik at jeg kan ta den med meg på tilbakeveien. Har alltid poser i lomma, det er blitt en vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka er litt kresen på bæsjeplasser, hun må alltid gjemme seg litt i buskas for å gjøre fra seg, så der tar jeg ikke opp.

Når hun en skjelden gang gjør fra seg ved stier, gangveier osv så tar jeg alltid opp.

Har alltid med meg minst tre poser i jakken eller i baklommen på buksen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Endelig var ventetiden på mer enn ett år over og ny valp er hentet!  🌸 VH Stella Polaris aka Stella 🌸  Ei tøff og trygg haldentispe som skal brukes til jakt, tur og friluftsliv. 
    • Jeg hadde nok tatt hun med til vetrinær for å være sikker på at alt er ok. Bedre å reise en gang for mye enn en gang for lite.
    • Men er det noen her som selv har erfaring med å ha to valper fra samme kull?
    • Jeg har masse ledig tid så det går bra. Har tid til å trene de separat med miljøtrening, og sosialisering med hver enkelt individ. Sånn at de får oppleve verden uten de andre hundene. Jeg trener også i hundeklubben så da kan jeg også trene de alene med kun en av dem mens den andre kan trene ro i bilen. Enten sammen med de andre hundene eller kun alene. Kommer til å trene i by, i skogen, tettsted og ved vann og strand.   Men kan ikke valpene da få uvanene av de voksne hundene også? Og at det da er vanskelig med leking inne eller soving. Jeg skjønner ikke at det er ekstra vanskelig når de kommer fra samme kull enn ikke. Hundene kan vell trekke hverandre opp selv om de lever i flokk. Jeg kan dele opp flokken og trene med de alene. Det gjør jeg allerede fra før av med de to jeg har fra før siden de trenger alenetid. Jeg er langt over middels glad i hund og jeg hadde synes det hadde vært intressert i å lære hvordan det er å ha to valper fra samme kull. Jeg er oppvokst med hund og hatt hund hele livet men aldri hatt to valper samtidig. Kun valp og ungdom sammen og det gikk bra.
    • Vår kjære Pomeranian valp som er snart 10 uker satt på fanget til en venn ved spisebordet i går, han sa først at hun prøvde å hoppe ned.. senere sa han att hun falt ned. I fallet/hoppet landet hun med hode først… Hun pep veldig uten stopp og holdt en pote opp, og jeg så på hele henne at hun ble kjempe redd. Aldri sett henne slik før og gjorde vondt å se henne så redd. Hun fortsatte å pipe når jeg løftet henne opp, men ga seg når jeg fikk roet henne ned. Da ble hun også trøtt og sovnet.    Jeg klemte først på poter, beina, halen magen/bryst og lett rundtomkring i ansiktet uten noen antydning til at hun fikk vondt. fordi jeg først ikke viste at hun landet med hode først.. Når jeg litt senere fikk vite att hun landet på hodet klemte jeg igjen rundtomkring i hele hode hennes. Da ga hun et lite pip og vred seg unna når jeg klemte på ene siden av kjeven. Dette skjedde et par ganger til når jeg klemte igjen på samme sted utover dagen. Når samboer tittet på henne virket hun helt fin og pep ikke. Senere på kvelden gikk mamma nøye over hele henne og hun syntes valpen virket helt fin og hun var nøye med hode og valpen piper ikke når hun klemmer rundt kjeven.  Hun lekte, bet biteleker og spiste på kvelden i går og har lekt masse i dag. Tror dere valpen kan ha fått noen skader av fallet? Eller at hun «bare» fikk vondt og ble redd? For en valp er det jo veldig høyt… og burde hun bli tatt med til veterinær, Selvom hun virker hel og pen i dag?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...