Jump to content
Hundesonen.no

Østliekurs sommeren 2008


Marthe

Recommended Posts

Posted

Hva skal dere ta? Vurderer å melde meg på, da jeg ikke kom med på et annet kurs jeg hadde lyst til å gå (ag).. Har dere vært der før? er det gode kurs (tviler ikke, men morro å vite)?

Posted
Hva skal dere ta? Vurderer å melde meg på, da jeg ikke kom med på et annet kurs jeg hadde lyst til å gå (ag).. Har dere vært der før? er det gode kurs (tviler ikke, men morro å vite)?

Jeg har meldt på i uke 26 (rundering med Extra) :blink: Jeg har ikke vært der før, men har hørt mye positivt :P

Hvor og når er det? Link? :P

http://www.ostlie-hundesenter.no/ :P

  • 2 weeks later...
Posted
Hva skal dere ta? Vurderer å melde meg på, da jeg ikke kom med på et annet kurs jeg hadde lyst til å gå (ag).. Har dere vært der før? er det gode kurs (tviler ikke, men morro å vite)?

JA, det er gode kurs!!! Å komme på kurs der var som å komme hjem ^_^ . Fantastiske folk, med en utrolig bred erfaring.

Ikke no wannabe for å si det sånn :icon_fun:

  • 2 weeks later...
Posted

jegvil jegvil :yawn: men vet ikke hva jeg skal melde meg på i. har en liten plan om og starte noe bruks men HVA det har jeg ikke peiling på, vil få et godkjent resultet sont at jeg kan starte i bruksklasser på utstilling men vet ikke hva jeg trenger <_<

Posted

Jeg har kjempelyst til å gå mentalkunnskapskurset og sporkurset, men det blir ørlitegranne for dyrt for meg akkurat nå dessverre.. Så kjempespennende ut med mentalkunnskap syns jeg!

jegvil jegvil :yawn: men vet ikke hva jeg skal melde meg på i. har en liten plan om og starte noe bruks men HVA det har jeg ikke peiling på, vil få et godkjent resultet sont at jeg kan starte i bruksklasser på utstilling men vet ikke hva jeg trenger <_<

For å stille flat'en din i bruksklassen på utstilling så må du ha minimum 3. premie på jaktrprøve for retrievere.

Posted
Hvilken uke er det du skal? Det er nok lurt å melde seg på snart :yawn:

Planen var å ta et av sporkursukene men nå ser det ut til at jeg må flytte på våren så da sier nok penepungen nei desverre.

Får heller prøve å høste godene av det instruktørene i klubben lærer der. De trener hos han annenhver uke og går MASSE kurs der + at de er figuranter etc. for han.

Testet en av mine der i høst kan virkelig på det sterkeste anbefale han og de andre der.

Posted

Jeg har tenkt å melde meg på, men hva gjør vi som har to hunder? Er det dobbel kursavgift?

Har sendt dem mail for noen uker siden, men ikke fått svar enda.

Posted
Jeg har tenkt å melde meg på, men hva gjør vi som har to hunder? Er det dobbel kursavgift?

Har sendt dem mail for noen uker siden, men ikke fått svar enda.

Jeg ville ha ringt ;) Du bør melde på fort ;)

Posted

hm okay da trenger jeg jaktprøve for retriever ;) . . hehe

men hva annbefaler dere og trene til noen som ikke hvet hva de vill men har veldig lyst og prøve noe som ikke krever ALT for mye utstyr(blod ol.) da jeg ikke har muligheten og reise og hadde vært kjekt og ha treningsmulighetene tilgjenngelig :rolleyes:

Posted
Testet en av mine der i høst kan virkelig på det sterkeste anbefale han og de andre der.

Jeg vil heller anbefale folk å ta en offisiell mentaltest (K-test, MH, FA). En test hos Østlie koster kr. 1000,- (om han ikke har lagt på prisen), mens andre tester koster mellom 200-400 kroner. Og den individuelle bedømmingen får du også ved en vanlig, offisiell test.

Posted
hm okay da trenger jeg jaktprøve for retriever :D . . hehe

men hva annbefaler dere og trene til noen som ikke hvet hva de vill men har veldig lyst og prøve noe som ikke krever ALT for mye utstyr(blod ol.) da jeg ikke har muligheten og reise og hadde vært kjekt og ha treningsmulighetene tilgjenngelig :rolleyes:

Bruksspor! Du trenger ikke andre mennesker, du trenger ikke blod og du trenger ikke øde skog. I grunnen kan du godt legge sporet rett utenfor døra. :D

Posted
Bruksspor! Du trenger ikke andre mennesker, du trenger ikke blod og du trenger ikke øde skog. I grunnen kan du godt legge sporet rett utenfor døra. :)

Nå er vel strengt tatt blodspor også et bruksspor... :rolleyes: Definisjonen av en brukshund er ikke bare rottweiler eller schäfer som trener spor og rundering i skogen.. En jakthund, førerhund, narkohund osv er også brukshunder...

Spørsmålet er om du har noe mål med treningen. Er det kun for å syselsette hunden, er det greit nok å gå noen selvgåtte spor. Skal du konkurrere eller drive annen bruksrelatert sport, ville jeg unngått å gå egne spor i særlig grad. Du opplever ofte at hundene går veldig bra de sporene du selv har lagt, nettopp fordi de er nysgjerrig på hva du har gjort der ute.

Da er det heller bedre å lære hunden å bli nysgjerrig på andres spor og få full uttelling på de funn - både av gjenstander og figuranter i sporet først - og deretter - når hunden viser sporforståelse - gå inn og gå et og annet spor selv. Jeg har holdt på med spor i 18 år, og mine hunder har veldig sjelden gått spor som jeg har lagt.

Posted

takk for svar. Har veldig lyst og konkurere jah :rolleyes: men jeg er ikke sikker på om pengene strekker til på dette kurset så jeg venter heller 1-2 mnd og ser om det er noe plasser igjen og da har jeg kanskje fått litt mer peiling på hva innen bruks jeg vil drive med

  • 4 weeks later...
Posted

Jeg vurderer sterkt å dra i uke 28 med rundering, men jeg vet ikke om pengene strekker til så jeg må se hva det blir til.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Nye innlegg

    • Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Create New...