Gå til innhold
Hundesonen.no

Østliekurs sommeren 2008


Marthe

Recommended Posts

Hva skal dere ta? Vurderer å melde meg på, da jeg ikke kom med på et annet kurs jeg hadde lyst til å gå (ag).. Har dere vært der før? er det gode kurs (tviler ikke, men morro å vite)?

Jeg har meldt på i uke 26 (rundering med Extra) :blink: Jeg har ikke vært der før, men har hørt mye positivt :P

Hvor og når er det? Link? :P

http://www.ostlie-hundesenter.no/ :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hva skal dere ta? Vurderer å melde meg på, da jeg ikke kom med på et annet kurs jeg hadde lyst til å gå (ag).. Har dere vært der før? er det gode kurs (tviler ikke, men morro å vite)?

JA, det er gode kurs!!! Å komme på kurs der var som å komme hjem ^_^ . Fantastiske folk, med en utrolig bred erfaring.

Ikke no wannabe for å si det sånn :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jegvil jegvil :yawn: men vet ikke hva jeg skal melde meg på i. har en liten plan om og starte noe bruks men HVA det har jeg ikke peiling på, vil få et godkjent resultet sont at jeg kan starte i bruksklasser på utstilling men vet ikke hva jeg trenger <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjempelyst til å gå mentalkunnskapskurset og sporkurset, men det blir ørlitegranne for dyrt for meg akkurat nå dessverre.. Så kjempespennende ut med mentalkunnskap syns jeg!

jegvil jegvil :yawn: men vet ikke hva jeg skal melde meg på i. har en liten plan om og starte noe bruks men HVA det har jeg ikke peiling på, vil få et godkjent resultet sont at jeg kan starte i bruksklasser på utstilling men vet ikke hva jeg trenger <_<

For å stille flat'en din i bruksklassen på utstilling så må du ha minimum 3. premie på jaktrprøve for retrievere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken uke er det du skal? Det er nok lurt å melde seg på snart :yawn:

Planen var å ta et av sporkursukene men nå ser det ut til at jeg må flytte på våren så da sier nok penepungen nei desverre.

Får heller prøve å høste godene av det instruktørene i klubben lærer der. De trener hos han annenhver uke og går MASSE kurs der + at de er figuranter etc. for han.

Testet en av mine der i høst kan virkelig på det sterkeste anbefale han og de andre der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å melde meg på, men hva gjør vi som har to hunder? Er det dobbel kursavgift?

Har sendt dem mail for noen uker siden, men ikke fått svar enda.

Jeg ville ha ringt ;) Du bør melde på fort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm okay da trenger jeg jaktprøve for retriever ;) . . hehe

men hva annbefaler dere og trene til noen som ikke hvet hva de vill men har veldig lyst og prøve noe som ikke krever ALT for mye utstyr(blod ol.) da jeg ikke har muligheten og reise og hadde vært kjekt og ha treningsmulighetene tilgjenngelig :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet en av mine der i høst kan virkelig på det sterkeste anbefale han og de andre der.

Jeg vil heller anbefale folk å ta en offisiell mentaltest (K-test, MH, FA). En test hos Østlie koster kr. 1000,- (om han ikke har lagt på prisen), mens andre tester koster mellom 200-400 kroner. Og den individuelle bedømmingen får du også ved en vanlig, offisiell test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm okay da trenger jeg jaktprøve for retriever :D . . hehe

men hva annbefaler dere og trene til noen som ikke hvet hva de vill men har veldig lyst og prøve noe som ikke krever ALT for mye utstyr(blod ol.) da jeg ikke har muligheten og reise og hadde vært kjekt og ha treningsmulighetene tilgjenngelig :rolleyes:

Bruksspor! Du trenger ikke andre mennesker, du trenger ikke blod og du trenger ikke øde skog. I grunnen kan du godt legge sporet rett utenfor døra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruksspor! Du trenger ikke andre mennesker, du trenger ikke blod og du trenger ikke øde skog. I grunnen kan du godt legge sporet rett utenfor døra. :)

Nå er vel strengt tatt blodspor også et bruksspor... :rolleyes: Definisjonen av en brukshund er ikke bare rottweiler eller schäfer som trener spor og rundering i skogen.. En jakthund, førerhund, narkohund osv er også brukshunder...

Spørsmålet er om du har noe mål med treningen. Er det kun for å syselsette hunden, er det greit nok å gå noen selvgåtte spor. Skal du konkurrere eller drive annen bruksrelatert sport, ville jeg unngått å gå egne spor i særlig grad. Du opplever ofte at hundene går veldig bra de sporene du selv har lagt, nettopp fordi de er nysgjerrig på hva du har gjort der ute.

Da er det heller bedre å lære hunden å bli nysgjerrig på andres spor og få full uttelling på de funn - både av gjenstander og figuranter i sporet først - og deretter - når hunden viser sporforståelse - gå inn og gå et og annet spor selv. Jeg har holdt på med spor i 18 år, og mine hunder har veldig sjelden gått spor som jeg har lagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. Har veldig lyst og konkurere jah :rolleyes: men jeg er ikke sikker på om pengene strekker til på dette kurset så jeg venter heller 1-2 mnd og ser om det er noe plasser igjen og da har jeg kanskje fått litt mer peiling på hva innen bruks jeg vil drive med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...