Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye ville dere gitt i leie?


Mud

Recommended Posts

Åja, men da bor du jo nesten nærmere Noresund da :flowers:. Eller... mulig jeg husker litt feil nå - begynner å bli lenge siden jeg kjørte DEN vegen liksom :D. Kanskje hipp som happ - langt åkke som ;). Jeg bodde jo riktig sentralt i forhold - rett på nedsiden av Esso'n på Noresund (den berga meg mang en gang fra den sikre sultedød *flir*).

Kjører jeg den veien du ikke ser på bildet (altså ved skinnesmoen og forbi villa fridheim) så bruker jeg vel 15min. Det pga dårlig vei , hadde vel mulgens gått raskere ellers. Bor ikke langt unna skinnesmoen på en måte. I mellom krøderen sentrum og skinnesmoen. Jeg pleier å kjøre andre veien jeg da, føles litt raskere med ny fin vei. Esso ja, der fikk jeg verdens dårligste løvstek engang jeg var utsultet :glare: Er forøvrig fascinert over tettheten på bensinstasjonene der *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører jeg den veien du ikke ser på bildet (altså ved skinnesmoen og forbi villa fridheim) så bruker jeg vel 15min. Det pga dårlig vei , hadde vel mulgens gått raskere ellers. Bor ikke langt unna skinnesmoen på en måte. I mellom krøderen sentrum og skinnesmoen. Jeg pleier å kjøre andre veien jeg da, føles litt raskere med ny fin vei. Esso ja, der fikk jeg verdens dårligste løvstek engang jeg var utsultet :glare: Er forøvrig fascinert over tettheten på bensinstasjonene der *ler*

Skinnesmoen blir vel litt nærmere Krøderen igjen ja... mener jeg var der noen ganger og trente hundisene jeg hadde da - tror det var der de lekte seg med en lemen *kremt*...

Hehehehe... første gangen jeg kom til Noresund slo det meg at det var 3 bensinstasjoner og et begravelsesbyrå der (skulle på jobbintervju).. :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinnesmoen blir vel litt nærmere Krøderen igjen ja... mener jeg var der noen ganger og trente hundisene jeg hadde da - tror det var der de lekte seg med en lemen *kremt*...

Hehehehe... første gangen jeg kom til Noresund slo det meg at det var 3 bensinstasjoner og et begravelsesbyrå der (skulle på jobbintervju).. :flowers:

Fordelen med å bo på glesne er at jeg trenger bare å ha hunden i bånd max i 2 minutter :D Untatt i båndtvangstiden da, da har jeg han i bånd til vi er ved stranda som tar ca 5 min. Når jordene er høstet slipper jeg de ved veien ned til stranden som er sånn ca10- 20m fra huset mitt eller bare tråkker over gjerdet ved enden av hagen og krysser jordet som ligger i mellom meg og stranda "mi". Nå har jeg en hund som ikke liker å gå over gjerder selv om jeg legger de ned, så stort sett går vi rundt, dvs forbi nabohuset. Jordene er MYE brukt av meg og dyra. STORE treningsarealer og de kan løpe tulling i mange kilometer *knis* Jage kanadagjess er fryktelig festlig, de beiter ofte på jordene her hehe

Edit: kjenner jeg blir dyktig bortskjemt av å bo her, rart bikkja mi ikke kan gå i bånd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig varierende leiepriser etter hvor man bor..

Jeg har 80kvm, to soverom, fint bad, ganske nyoppusset leilighet, inkludert strøm og internett i prisen. Samt at det er varmepumpe og vedovn i stua.. 4000,- i mnd :yawn: 5 min til skogen, ingen naboer tett på - ahh. Fem min å kjøre til togstasjonen og ca 10-15 min til nærmeste by (butikk 5 min unna med bil).

..som jeg nå flytter fra :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager! :yawn: Hvilke leiepriser er det dere opererer med da?? Vi hadde glatt fått 10 000- 12 000 for huset her, det er jeg rimelig sikker på. Helt ny tomannsbolig (halvpart) på 125 kvm, liten hage, carport, fint turterreng "utenfor døra" evt kjøre litt, lakseelv, jorder å slippe hunder på, skog og fjell/daler, 35 min til Trondheim, 30 min gange til butikk, 1 min til buss. Og nå snakker vi trøndelag, ikke østlandet, liksom. For jeg antar det er der krøderen er, eller hva i huleste det het? :D

Finner du de rette folk, med både hest og hund, så må du vel kunne presse prisen høyere opp? Kan ikke skjønne annet.. Hva er leiepris i området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager! :o Hvilke leiepriser er det dere opererer med da?? Vi hadde glatt fått 10 000- 12 000 for huset her, det er jeg rimelig sikker på. Helt ny tomannsbolig (halvpart) på 125 kvm, liten hage, carport, fint turterreng "utenfor døra" evt kjøre litt, lakseelv, jorder å slippe hunder på, skog og fjell/daler, 35 min til Trondheim, 30 min gange til butikk, 1 min til buss. Og nå snakker vi trøndelag, ikke østlandet, liksom. For jeg antar det er der krøderen er, eller hva i huleste det het? :yawn:

Finner du de rette folk, med både hest og hund, så må du vel kunne presse prisen høyere opp? Kan ikke skjønne annet.. Hva er leiepris i området?

Hehe..huset mitt er 52m2 boflate og bygd i 1947! :D Nå må de faktisk gjøre en innsats hvis de skal ha hest her da..men det er 14 staller rundt her tror jeg, den ene er ved et av nabohusene så stallplass blir neppe et problem. Vil de ha hest her så kan nederste delen av hagen fint brukes som en liten luftegård.

Huset mitt:

20070518_0628.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et dejligt lille hus du har, tror godt du kunne få mere i leie for det en nævnt.

Selv sidder jeg i en ældgammel lejlighed med lavt til loftet, ca 60kvm.

Toilet og bad er uden for lejligheden, det trækker gennem væggene og er iskoldt, med rådne skabslåger, en ovndør der falder af en gang imellem, stuebordet ryster ved at underboen går rundt, tapetet er revnet og faldet ned nogen steder, og rådne vindueskarme og en hoveddør hvor håndtaget falder af og kun typen min kan låse døren, og få den op igen. Derudover en udlejer der ikke har været interesseret i at renovere/male den de sidste 15-20 år.

Den betaler vi 6500 for om måneden

Typen min sagde at du skulle prøve at forhøre dig hos Huseiernes landsforbund, de kender kvadratmeter priserne, og hvis du er medlem der, så hjælper de dig hvis du får problemer senere hen med leier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...]

Den betaler vi 6500 for om måneden

Forskjellen er at i Bergen sentrum kan man gå få meter og ha tilgang til buss, tog, skole, jobb, x antall matvareforretninger og andre butikker, døgnåpne kiosker og muligheter for et sosialt liv. Er jo det man betaler for.

Annerledes å være totalt avhengig av bil til alt, med veier som knapt brøytes vinterstid, kilometervis til nærmeste Nærmat med bakvendte åpningstider og ellers nada.

Finner du de rette folkene som ser sjarmen i å bo en sånn plass så kan du gjerne være heldig, ellers tipper jeg som Gråtass rundt 3-3500 :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro for Loke ja! verre for meg :glare: Bor bror i nærheten? *plystre*

Var Loke jeg tenkte det ble moro for ja, du og jeg hadde muligens blitt litt stressa? hehe

- Lillebror bor ca 10 minutter unna med bil han :D

Her på bøgda er jo en halvtimeskjøring bare en liten svipp! Det er jo ikke noen avstand og snakke om engang.

Det året jeg kjørte tur/retur Trondheim annenhver helg, syns jeg alt under halvannen time var en snartur, men ting forandrer seg litt igjen når man blir godt vant, gitt..

Men Loke, hvis du skal bo nærme Hvam uten bil og ha gang avstand til jobben, så håper jeg du er glad i å gå.. Det er ikke så veldig mange boliger rundt hellerudsletta liksom *flirer*. Alternativet er jo å flytte til skjettenbyen *grøsse* mao ikke spesielt fristende.. Eller Holt Vestvollen i kaninburene *grøsse mer*.

Heh.. Er ikke Hvam et ørlite knutepunkt for ymse bussruter? Det må da gå an å bo litt utenfor selve Hvam da, og allikevel kunne ta kollektiv trafikk?

Kunne forresten tenkt meg å bodd sånn til som du gjør sjøl, Annette, men det må nok bli når mine søte små er litt større og kan kjøre og besøke moren sin selv :yawn: Men det ser deilig ut, både med naboer på passe avstand, skog og fjell OG strand i umiddelbar nærhet.. Når jeg blir eldre og skriver bøker og drikker vin og kjefter på folk enten de er der eller ikke - og det gleder jeg meg til, av en eller annen merkelig pervers grunn? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Mulig jeg tar feil, men så bor jo jeg i Nord, og kjører man i timesvis kommer man ikke lengere enn til lengere i ødemarka liksom. Men hvis man bor 1 time unna drammen, så er det jo ikke lange biten til Oslo heller. Og da jeg kjørte vestfold på langs, kjørte vi jo igjennom mange byer bare på noen timer. Så intrykket mitt er at man kommer seg flere steder på noen timer med tog /bil enn andre steder i landet.

I schæferhund klubben her i byen var det et par som kjørte over 25 mil hver vei for hundetrening en kveld! det er helt sykt! :yawn:

Jeg vet bare at jeg ville følt meg mer sentralt beligget i sør enn her jeg bor nå.

Som noe så sjeldent som en østlending som har flytta nordover, skal jeg gi deg delvis rett i det. Nå har jeg ikke bodd i nordland da, men troms og finnmark, og det er uten tvil lengre avstander her enn på østlandet. Når jeg bodde i finnmark var det liksom helt naturlig å kjøre 50 mil hver vei for en helgetur. Og tre kvarters kjøring til noe mer enn en stusselig matbutikk helt greit. Jeg får ihvertfall et litt annet syn på avstander her oppe. Men at alt ligger sentralt på østlandet blir nok å ta litt hardt i. Du finner steder unna allfarvei med timeskjøring til butikken på østlandet også.

Hehe men så var det jo ikke dette som var poenget med tråden heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et så lite hus tror jeg ikke 3000 - 3500 er så urealistisk. Jeg og en venninne leier dette huset her nå - to etasjer, tre soverom, bad, wc, kjøkken, to stuer og stor kjeller for 6700 i måneden. Vi har også 1 mål inngjerdet hage, garasje og 2 minutter å gå til "kjøpesenteret". Huset er sikkert hvertfall 125 m2. Godt med huseiere som skal bygge alt nytt likevel, så at vi har 5 hunder i hus har aldri vært en issue - utrolig nok.

Men lykke til med utleie, Annette. Vi får satse på at du finner en som liker seg i gokk og er villig til å betale dyrt for det :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville glatt betalt rundt 4000 for det der. Hvis du er villig til å ta mindre kunne det sikkert vært mulig å få noen til å leie der som kanskje til og med ville pusse opp litt for deg (leste noe om at det trengtes litt arbeid?) for et lite avslag i leieprisen...

Her i by'n betalte jeg 3800 for 17kvm før jeg flytta inn med sambo'n! :glare: Jeg liker meg best landlig riktignok, og ville gladlig betalt endel for å komme meg ut av by'n.. Hadde jeg hatt penger... :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..man trenger da ikke være arbeidsledig for å bo her! Det er 45min til nærmeste by og dit kjøres det faktisk jevnlig kollektivtrafikk slik at man ikke er helt avhengig av bil ;) (Hønefoss) Desverre for meg jobber jeg i lierskogen som liksom blir feil retning og dobbelt så langt unna. Men det fungerer greit det også så lenge bilen er kjørbar. De fleste som bor her jobber faktisk i Oslo og har pendlet i alle år.

Har hatt besøk av et par nye mennesker siden sist, altså folk som aldri har sett huset før og de ble begge overasket over hvor koselig det var her :angry: Det ser litt ut som huset til mormor og de 8 ungene på innsiden liksom, jeg ser jo bare ting som må gjøres. Et par malingsstrøk og en klikkparkett her og der og standaren heves betraktelig. Heldigvis jobber jeg i byggvarebransjen og har fryktelig snille venner så det blir en liten dugnad etter jul og etter det skal jeg begynne å snuse litt på markedet. Vet det er mange som kunne tenkt seg å bo i krøderen og de fleste som leier foretrekker å ha hele huset for seg selv fremfor å leie en del av en bolig så jeg håper det går greit å få leid ut.

Edit:

Forskjellen er at i Bergen sentrum kan man gå få meter og ha tilgang til buss, tog, skole, jobb, x antall matvareforretninger og andre butikker, døgnåpne kiosker og muligheter for et sosialt liv. Er jo det man betaler for.

Annerledes å være totalt avhengig av bil til alt, med veier som knapt brøytes vinterstid, kilometervis til nærmeste Nærmat med bakvendte åpningstider og ellers nada.

Det brøytes da her?? :icon_redface: Jeg drar som oftest hjemmefra 0530 om morgenen og da er veiene ferdig brøytet. Salte derimot trenger de visst litt mere tid på :glare: Veien holder bra standar, siden jeg flyttet inn har det blitt lagt helt ny asfalt herfra til vikersund og tilmed pingla meg ligger i 80-90 hele veien. Butikken ligger 20min gange unna (tok tiden når jeg gikk dit med Loke sist, uten hund som må settes i sitt hver gang det kommer bil tipper jeg det tar rundt 15 min ) og har åpent fra 09-19... Kiosken har vel oppe til 22 tror jeg.

Det er ikke Oslo, men det er ikke helt ødemarka heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke Oslo, men det er ikke helt ødemarka heller :whistle:

Mer ødemark enn Sokna er :tongue: Her har vi 20-30 minutter til Hønefoss avhengig av hvem som kjører. Dog har vi bare 1 shell stajson og ikke 3 bensin stasjoner som kryllingland, som vi så fint kaller det :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig ikke du skal forvente deg over 5000kr... (Og får du det har du ekstremt flaks)

Jeg har selv hatt flaks og funnet ett billig og nydelig stabbur til 5000 veldig lokalt på Borgen (Kløfta) Men jeg har hatt utrolig flaks!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...