Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye ville dere gitt i leie?


Mud

Recommended Posts

Har et lite hus i krøderen. Det ligger som mange vet ikke akkurat sentralt. 20-30min gange til butikk og en times kjøring unna Drammen, 45min fra Hønefoss og 20 min fra vikersund. Nå for tiden jobber jeg i lierskogen og reiseveien går greit (så lenge bilen virker :flowers: ), men til våren begynner jeg mest sannsynlig i vham (?) på andre siden av oslo og da sliter jeg. Har IKKE lyst til å selge huset mitt, for jeg liker det kjempegodt og har lyst til å bo her igjen, men jeg har ikke råd til å sitte på huset og leie et annet sted derfor er jeg nød til å prøve å leie det ut for en lang tids periode. I tilegg er det upersonlig boplikt i krøderen. Huset er ikke stort, bare et soverom, i under middels standar *plystre*, men er koselig for de som liker gammel stil. Har 900m2 delvis inngjerdet tomt (mangler bare litt gjerde og en port i front), stort uthus med isolert hunderom, hundegård og egen garasje. Det er 5 min gange til en usjenert strand som hunder kan være løse på i båndtvansgtiden og vi får lov til å la hunder være løse på jordene rundt her etter høsting. Norefjell skisenter ligger vel 20 min kjøring herfra (aner ikke har aldri vært der).

Der er livat i Noresund om vinteren pga skiturisme, men stedet er nærmest dødt om sommeren :D

Turmulighetene er selvfølgelig fantastiske. Min umiddelbare tanke er å leie ut til hundefolk for det er et perfekt sted å ha hund, noe Siri her inne kan bekrefte ;)

Troor nok jeg skal få leid det ut uten problemer, men jeg lurer på hvor mye jeg kan ta? Jeg har ikke lyst til å gå i tap, men jeg ser jo at siden det er såpass lite er det feks ikke aktuellt med en barnefamilie etc. Skal det bo mer enn en person her bør de være kjærester liksom. Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Til sammenligning, så leier jeg ett hus på 90 m2 relativt lav standard, 2 soverom (men man må gå igjennom det ene for å komme til det andre) 2 små stuer, kjøkken og bad (nytt). Jeg har en låve som er kun egnet som fyrstikkmat dvs lagringsplass for ved og høy. Jeg har 28 mål tomt og ny stall med to bokser og forrom med innlagt vann. 1km til buss, 3 km til nærmeste butikk og 7 km til nærmeste "by". En time fra Oslo. Dette betaler jeg 5000 kr pr mnd for. Tror nok ikke du kan regne med å få noe særlig mer enn 3000-3500 pr mnd.

Edit: Det heter Hvam og ligger mellom skedsmokorset og karihaugen.. (der din nye jobb er altså, ikke der jeg bor..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sammenligning, så leier jeg ett hus på 90 m2 relativt lav standard, 2 soverom (men man må gå igjennom det ene for å komme til det andre) 2 små stuer, kjøkken og bad (nytt). Jeg har en låve som er kun egnet som fyrstikkmat dvs lagringsplass for ved og høy. Jeg har 28 mål tomt og ny stall med to bokser og forrom med innlagt vann. 1km til buss, 3 km til nærmeste butikk og 7 km til nærmeste "by". En time fra Oslo. Dette betaler jeg 5000 kr pr mnd for. Tror nok ikke du kan regne med å få noe særlig mer enn 3000-3500 pr mnd.

Edit: Det heter Hvam og ligger mellom skedsmokorset og karihaugen.. (der din nye jobb er altså, ikke der jeg bor..)

Oki.. dvs tap :flowers:

Tror forøvrig uthuset her enkelt kan innredes til stall. Det har vært dyr her før, men jeg ville forsterket gulvet før jeg tok inn tunge dyr der nå :D

Badet mitt er urgammelt og knøttlite og det meste er egentlig av lav standar.. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Oki.. dvs tap :flowers:

Tror forøvrig uthuset her enkelt kan innredes til stall. Det har vært dyr her før, men jeg ville forsterket gulvet før jeg tok inn tunge dyr der nå :D

Badet mitt er urgammelt og knøttlite og det meste er egentlig av lav standar.. :glare:

Kjipt.. Men jeg skal flytte til sommeren, så da kan du jo leie her om du vil... ;) Kun 45 min kjøring til Hvam. Ikke langt fra 2ne og Siri eller Jeanette heller.. *friste friste*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt.. Men jeg skal flytte til sommeren, så da kan du jo leie her om du vil... :flowers: Kun 45 min kjøring til Hvam. Ikke langt fra 2ne og Siri eller Jeanette heller.. *friste friste*

Skal jeg ha råd til å leie et nytt sted + ha utgifter på det jeg har nå trenger jeg KORT reisevei! Sånn type: trenger ikke bil :D Pokker jeg MÅ begynne i hvam (ev kan jeg vente til Vestby), jeg elsker slike utfordringer! (enkelte mener jeg er selvpiner :glare: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt.. Men jeg skal flytte til sommeren, så da kan du jo leie her om du vil... :flowers: Kun 45 min kjøring til Hvam. Ikke langt fra 2ne og Siri eller Jeanette heller.. *friste friste*

Hey.. Jeg bor 15 minutter fra Hvam jeg, hvor bor du hen da, liksom?

Vi har forøvrig et godt miljø i hundeklubben og vi, Annette.. Flinke folk som hjelper til utenom og *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - jeg kan bekrefte at Krøderen og Krødsherad er som skapt for å ha hund *lengter tilbake*.

Jeg leier et lite hus på rundt 75 km2 med ett soverom, bad, stue og kjøkken. Inkl garageplass, snømåking, middag på døra etc ( :flowers: ) betaler jeg 4000 kr pr mnd. Det er vel veldig billig til å være 20 min fra Gardermoen liksom. Da jeg leide på Noresund betalte jeg 2 700 pr mnd for en leilighet på samme størrelse - det er jo over 10 år siden, så prisnivået har vel økt noe siden den gangen. Hadde også tilbud om å leie et helt hus den gangen til rundt 3-4000 kr...

Du kan jo forsøke deg på en annonse i avisa og se hva du kan få leid det ut for ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Flytte inn til 2ne! :flowers::D

Ja, bare å komme.. Emma er høyløpsk denne uka, Dina til neste uke.. Da blir det nok moro for Lokegutten, liksom? hehe

Jepp - jeg kan bekrefte at Krøderen og Krødsherad er som skapt for å ha hund *lengter tilbake*.

Jeg leier et lite hus på rundt 75 km2 med ett soverom, bad, stue og kjøkken. Inkl garageplass, snømåking, middag på døra etc ( ;) ) betaler jeg 4000 kr pr mnd. Det er vel veldig billig til å være 20 min fra Gardermoen liksom. Da jeg leide på Noresund betalte jeg 2 700 pr mnd for en leilighet på samme størrelse - det er jo over 10 år siden, så prisnivået har vel økt noe siden den gangen. Hadde også tilbud om å leie et helt hus den gangen til rundt 3-4000 kr...

Du kan jo forsøke deg på en annonse i avisa og se hva du kan få leid det ut for ?

Det var veldig billig leie på dette huset ditt? Der har du hatt veldig flaks, for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - jeg kan bekrefte at Krøderen og Krødsherad er som skapt for å ha hund *lengter tilbake*.

Jeg leier et lite hus på rundt 75 km2 med ett soverom, bad, stue og kjøkken. Inkl garageplass, snømåking, middag på døra etc ( :flowers: ) betaler jeg 4000 kr pr mnd. Det er vel veldig billig til å være 20 min fra Gardermoen liksom. Da jeg leide på Noresund betalte jeg 2 700 pr mnd for en leilighet på samme størrelse - det er jo over 10 år siden, så prisnivået har vel økt noe siden den gangen. Hadde også tilbud om å leie et helt hus den gangen til rundt 3-4000 kr...

Du kan jo forsøke deg på en annonse i avisa og se hva du kan få leid det ut for ?

Kilometerkvadrat?? Større enn krøderen det!! Hvordan vasker du gulvene *knis* Feiebil?? Det er flott her ja, derfor jeg ikke har lyst til å selge.. tross alt. Forbanner stedet med jevne mellomrom, men det er et lite paradis her med fjorden, fjellet og skogen rett ut stuedøren.

Ja, bare å komme.. Emma er høyløpsk denne uka, Dina til neste uke.. Da blir det nok moro for Lokegutten, liksom? hehe

Moro for Loke ja! verre for meg :glare: Bor bror i nærheten? *plystre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Hey.. Jeg bor 15 minutter fra Hvam jeg, hvor bor du hen da, liksom?

Her på bøgda er jo en halvtimeskjøring bare en liten svipp! Det er jo ikke noen avstand og snakke om engang.

Men Loke, hvis du skal bo nærme Hvam uten bil og ha gang avstand til jobben, så håper jeg du er glad i å gå.. Det er ikke så veldig mange boliger rundt hellerudsletta liksom *flirer*. Alternativet er jo å flytte til skjettenbyen *grøsse* mao ikke spesielt fristende.. Eller Holt Vestvollen i kaninburene *grøsse mer*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bare å komme.. Emma er høyløpsk denne uka, Dina til neste uke.. Da blir det nok moro for Lokegutten, liksom? hehe

Det var veldig billig leie på dette huset ditt? Der har du hatt veldig flaks, for å si det sånn..

*Flir*.... UPS liksom... bare en LIIIITEN skrivefeil :flowers:.

Forresten - det blir jo reinrasa valper da - tenkt på det eller ???

Kilometerkvadrat?? Større enn krøderen det! Hvordan vasker du gulvene *knis* Feiebil?? Det er flott her ja, derfor jeg ikke har lyst til å selge.. tross alt. Forbanner stedet med jevne mellomrom, men det er et lite paradis her med fjorden, fjellet og skogen rett ut stuedøren.

*Kremt*... :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Flir*.... UPS liksom... bare en LIIIITEN skrivefeil :flowers:.

Forresten - det blir jo reinrasa valper da - tenkt på det eller ???

*Kremt*... :closedeyes:

kanskje Siri har lyst å flytte tilbake? *friste* friste*

Hvis huset har bra standard ville jeg nok betalt 4-4500 kr i mnd. Det høres jo bra ut med stor uteplass og sånn så. Og på Østlandet er jo alt så sentralt at det ikke er noe problem å bo landlig. :D

Desverre er det ikke bra standar ;) Huset står støtt og det er helt nytt tak, men invendig er det endel som bør gjøres før det er bra. Det er fullt levelig, ingenting som MÅ gjøres, men strøkent er det ikke *plystre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og på Østlandet er jo alt så sentralt at det ikke er noe problem å bo landlig. :flowers:

Og det er her mange som IKKE bor på Østlandet tar litt feil... Jeg regner ut at jeg kjører vanvittig mye lenger her nede enn jeg noen sinne kunne finne på å tenke på å gjøre engang da jeg bodde i Trøndelag faktisk... Jeg har ofte kjørt flere mil fram og tilbake for å komme på hundetrening f eks (som da jeg bodde på Noresund og trente med folk i Oslo - 9 mil en veg det liksom...).

kanskje Siri har lyst å flytte tilbake? *friste* friste*

Pføy... frist meg ikke :glare: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis huset har bra standard ville jeg nok betalt 4-4500 kr i mnd. Det høres jo bra ut med stor uteplass og sånn så. Og på Østlandet er jo alt så sentralt at det ikke er noe problem å bo landlig. :flowers:

Vanlig misforståelse det.. Østlandet er huuuge! Og alt er definitivt ikke sentralt.

Jeg kunne og betalt 4-4500 i mnd tror jeg, spesielt dersom man kan (og får lov av deg) lage stall i uthuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Og det er her mange som IKKE bor på Østlandet tar litt feil... Jeg regner ut at jeg kjører vanvittig mye lenger her nede enn jeg noen sinne kunne finne på å tenke på å gjøre engang da jeg bodde i Trøndelag faktisk... Jeg har ofte kjørt flere mil fram og tilbake for å komme på hundetrening f eks (som da jeg bodde på Noresund og trente med folk i Oslo - 9 mil en veg det liksom...).

9 mil Pføy! Prøv 14 mil en vei for hundetrening.. Og vi snakker ikke bare motorvei altså.. Men tror nok det er mange som lider av den vrangforestillingen at bare det heter østlandet så er det 15 min kjøring til Oslo.. Desverre så er det ikke alltid sånn.

Har to vennepar av meg som leier hus i (indre) Østfold. De har helt ok hus med 2-3 soverom bra med hage og helt grei standard. De har under en times reisevei til Oslo. De betaler 3000 og 3500kr pr mnd i leie. De har uthus og muligheter for hundegårder/hundestall. Men igjen da er man avhengig av bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pføy... frist meg ikke :glare: .

Akkurat nå sitter jeg i sofaen og speider utover fjorden og Norefjell :flowers:

Kikker litt på bilder av hundene som leker ved stranda om sommeren :

20070420_0468.jpg

20070414_0334.jpg

20070414_0329.jpg

20070414_0340.jpg

Og noen bilder av tur og treningstterrenget vårt..

20061231_0133.jpg

20061007_0115.jpg

IMG_0783-1.jpg

IMG_0778.jpg

Ja, også var det jordene hundene raser løs på hver høst da..sånn rett på utsiden av huset mitt slik at jeg enten kan krysse gjerdet i ende av hagen eller går 5 meter langs en vei før jeg slipper han..

20070419_0380.jpg

Har ingen bilder av fjellet, men det har du vel selv? *knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ja! Bruker du lupe på det siste bildet kan du se huset mitt tror jeg? Det er krøderfjorden det er bilde av?

Jepp - Krøderen it is ! Det er fra Noresund og sørover (Noresundet er gjemt bak fjellkanten da...). Bor du på vestsida av Krøder'n da eller ? Eller sånn sør-vest ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil, men så bor jo jeg i Nord, og kjører man i timesvis kommer man ikke lengere enn til lengere i ødemarka liksom. Men hvis man bor 1 time unna drammen, så er det jo ikke lange biten til Oslo heller. Og da jeg kjørte vestfold på langs, kjørte vi jo igjennom mange byer bare på noen timer. Så intrykket mitt er at man kommer seg flere steder på noen timer med tog /bil enn andre steder i landet.

I schæferhund klubben her i byen var det et par som kjørte over 25 mil hver vei for hundetrening en kveld! det er helt sykt! :flowers:

Jeg vet bare at jeg ville følt meg mer sentralt beligget i sør enn her jeg bor nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved Glesne kirke...Tror det er mer eller mindre rett bak den halvøya der.

Der:

hjem.jpg

Åja, men da bor du jo nesten nærmere Noresund da :flowers:. Eller... mulig jeg husker litt feil nå - begynner å bli lenge siden jeg kjørte DEN vegen liksom :D. Kanskje hipp som happ - langt åkke som ;). Jeg bodde jo riktig sentralt i forhold - rett på nedsiden av Esso'n på Noresund (den berga meg mang en gang fra den sikre sultedød *flir*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...