Gå til innhold
Hundesonen.no

KBHV 08 Tamlands Dea Francesca


blinki

Recommended Posts

Tusen takk for gratulasjoner og tilbakemeldinger :blink::lol:

Jeg er er utrolig fornøyd med den nye jenta mi :blink::blink:

Skal si denne valpe tiden går fort, den flyr avgårde.

synes ikke det var lenge siden jeg var i sverige å hentet henne..

swimzy:

Dobermann kommer i svart med tan, og i brunt med tan.

Min personlige favoritt er svart med tan,

men d rekner jeg med dere har funnet ut av,

siden begge jentene mine er svart med tan :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Så var det på tide med en liten oppdatering her inne:) min lille sorte perle nermer seg nå 8 mnd. tiden bare flyr avgårde. vi trener med RIK gruppen, og har store fremganger der, vi har tatt RIK GK og trent på utstilling!

Nå har vi vert på dobbel utstilling i helgen, resultatet ble 2 x BIR , og 2 x BIG1!!

var utrolig fornøyd med helgen, den gikk over all forventning!

legger ut noen bilder av jenta mi :icon_confused:

trening:

mo7.jpg

mo3.jpg

Resultatet for helgen:

birbig1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :hmm: Eg har stilt henne 6 ganger, hun har blitt BIR 5 ganger og har 3 gruppe plasseringer... Så det skal bli spennende å se hvordan hun utvikler seg videre...

eg er ivertfall utrolig fornøyd med henne, men hun er ikke alltid like uskyldig som hun ser ut som...

hehe ;););)

Mvh Monika :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :hmm: Eg har stilt henne 6 ganger, hun har blitt BIR 5 ganger og har 3 gruppe plasseringer... Så det skal bli spennende å se hvordan hun utvikler seg videre...

eg er ivertfall utrolig fornøyd med henne, men hun er ikke alltid like uskyldig som hun ser ut som...

hehe ;););)

Mvh Monika :hmm:

Hun var bare så nydelig. Ser at hun vokser og vokser på bildene. Og at hun har blitt BIR 5 ganger

er jo bare helt utrolig og i tillegg 3 gruppe plaseringer. Det er jo kjempe bra ! Du må ha lykke til videre

på utstillingene som kommer frammover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var bare så nydelig. Ser at hun vokser og vokser på bildene. Og at hun har blitt BIR 5 ganger

er jo bare helt utrolig og i tillegg 3 gruppe plaseringer. Det er jo kjempe bra ! Du må ha lykke til videre

på utstillingene som kommer frammover.

Tusen takk Kaisa!! Vi håper på gode plasseringer på neste utstillinger også.

De kommer i blå og fawn og, men de er ikke godkjente :P

Dette stemmer at dei kommer også i blå og fawn, men dette er ikke godkjent eller ønskeli. Men synest det står respekt av oppdrettere som går ut med at dei har fått hunder med disse fargene, og ikka bare tar livet av dei.

Dæven, så flinke dere er - og for en nydelig hund! Alltid ønsket meg dobis jeg og. :P

Dobbis er bare så herlige. alltid det som har logge mitt hjerte nermest... tusen takk

| Herlig da, kjempe nydelig hund | ;D etne e ikke så langt fra sauda helle;p

Tusen takk... Etne er ikke langt fra sauda :P

tusen takk alle sammen for tilbake meldinger på min sorte perle!!!

hun gir dere alle en go snute tilbake ;):P;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Då var det på tide med en liten oppdateringer her , valpe utstillingene er unnagjort. så totalen er 7 BIR og 5 gruppeplasseringer ;);)

På dagen hun var 9 mnd stilte vi på DKK sin utstilling i brønby, der ble hun beste tispe , å ble københavn vinner. Så nå heter hun KBHV 08 Tamlands Dea Francesca ;);):D

Så stilte vi på IDC dagen etterpå her gikk hun til finalen og kom på 4 plass ;) 9mnd og 1 dag gammel :P

Så stilte vi på World Dog Show(9 mnd og 4 dager gammel), her kom Dea på 7 plass , den eneste ukuperte tispen som stod igjenn! Jeg er bare så fornøyd etter denne turen, det hat gått over all forventning.

så det skal bli spennende å se hvordan det kommer til å gå videre :P:P

legger ved et bilde av henne på IDC. på bilene er hun 9 mnd og 1 dag gammel :P

deahode.jpg

Dobvoyage_Ami_Ex4_Working_Class.jpg

Tamlands_Dea_Francesca.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Gratulerer, og fyttigrisen for en stilig tispe.

Lykke til videre... :P Det blir jo vanskelig å toppe den starten da... eller?! :P

ja den starten blir vanskelig å slå... hehe...

tusen takk til alle dere andre for tilbakemeldinger på Dea :)

Legger inn noen flere bilder siden jeg er så godt i gang :):)

Deasitt9mnd.jpg

Dea med sine premier etter sverige turen :P

deatrofe.jpg

og enda et bilde med premiene :P

deatrofesitt.jpg

Dea sin bror Danilo 9 mnd gammel:

danilo.jpg

Dea in bror Dominic 9 mnd gammel:

leffe.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...