Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar - NV-07

Caroline

Recommended Posts

• Svar 134
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg er også veldig spent! :icon_clapping:

Noen som vet hvordan det gikk med papillonene? Var hele 75 påmeldt, så skulle ikke forundre meg om det var noen fra Sverige/Finland..

Skrevet

Noen som har peiling på resultater fra kvalifiseringen til ag NM?

Kjenner bare til et par stk, vil vite mer! :thumbs::icon_clapping:

Skrevet

Takk :icon_clapping:

Åå, faren til Frøken kom på 2 plass i avlsklassen. Morro! :thumbs:

Skulle ønske jeg var der!

*Dobbelpost, mod. Crizpo*

Skrevet

Jeg og Line stilte Chinese Crested, Line stilte Flashdance Top Model De Rama som ble 3bt. og jeg stilte KBHV-07 Rimabra's Ringleader og ble 4bt. Dette er to 15mnd. gamle hunder så vi er døds fornøyde over at de hevdet seg sånn blant de nesten 90påmeldte CC'ene! :)

I tillegg ble vi BIR oppdretter, Kennel Rimabra, blant tre grupper :icon_clapping::thumbs:

Skrevet

Gratulerer så mye Maren! :blink:

Resultatene har jo allerede blitt lagt ut av Kristine, så da trenger ikke jeg å gjenta dem :D

EDIT: Glemte å gratulere oppdretteren min med storcert, BIM og NV-07 på dvergpuddelen sin :lol: (som hun forøverig muligens skal brukte Felix på.. Bare for reklamens skyld, hehe)

Skrevet

På fredag kom Tayron og jeg på 3. plass av 10 møtte (var 12 påmeldt) i LP kl.II med 159,5 poeng - og han som aldri har fungert innendørs før. Jippi!

Lørdag handlet Decarabia frem Kenny til en 1. premie i championklassen. Tusen takk for flott handling!

Stort kjempegrattis til BCAmira - supert jobbet!!

Skrevet
På fredag kom Tayron og jeg på 3. plass av 10 møtte (var 12 påmeldt) i LP kl.II med 159,5 poeng - og han som aldri har fungert innendørs før. Jippi!

Lørdag handlet Decarabia frem Kenny til en 1. premie i championklassen. Tusen takk for flott handling!

Stort kjempegrattis til BCAmira - supert jobbet!

Det var da bare en ren fornøyelse å stille Kenny;) Og han gjorde mya av jobben selv også. Flinke gutten!!

Skrevet

Lurve tøsen (Blaze) ble 2.btk med CK og red.Cacib. Meget fornøyd med det :blink:

Det var Australsk dommer og han gav bare ut 4 CK av 16 hunder (1 ikke møtt).

Kritikken:

Pleasing over all type, would prefer slightly better set of rear and a little more strength of muscle (Snute). Good shoulder angle, would prefer better upperarm. Strond topline, good depth of chest, well angul and well musceled rear. in a good condisjon. Moved well.

BIR og BIM ble 2 Australske importer.

Skrevet

Var mye blått ute og gikk i vår ring i dag- Norges mestvinnende basenji var en av de 1/3 basenjier som gikk ut med blå-sløyfe...

Også en fransk champion gikk ut m blått.

Echo VANT klassen sin med 1/1 -uten CK (!)

Dennis ble 1/2 m HP: BHK/BTK ble ikke en gang fyllt opp plasseringsmessig selvom det var 20 Basenjier påmeldt.

Svigers ble BIR m NV tittel til sin sheltie tispe. Gøy :blink:

Grattis BC Amira & alle andre med gode resultater!

Skrevet
Var mye blått ute og gikk i vår ring i dag- Norges mestvinnende basenji var en av de 1/3 basenjier som gikk ut med blå-sløyfe...

Også en fransk champion gikk ut m blått.

Echo VANT klassen sin med 1/1 -uten CK (!)

Dennis ble 1/2 m HP: BHK/BTK ble ikke en gang fyllt opp plasseringsmessig selvom det var 20 Basenjier påmeldt.

Svigers ble BIR m NV tittel til sin sheltie tispe. Gøy :blink:

Grattis BC Amira & alle andre med gode resultater!

Tror det var mange strenge dommere ute i dag. Kan det være pga av alle dommer aspirantene??

Tror jeg så deg forresten, men da var jeg på farten :closedeyes:

Skrevet

Jeg har ikke stilt noe hund i dag, men har tittet litt i de forskjellige ringene. Mitt inntrykk er også at det var en del strenge dommere ute og gikk...

Ellers er jeg superfornøyd, siden jeg har møtt og sett en del soniser i dag :blink: Ikke alle jeg hilste på, men til dere jeg pratet med; veldig hyggelig å treffe dere!

Skrevet
Ellers er jeg superfornøyd, siden jeg har møtt og sett en del soniser i dag :lol: Ikke alle jeg hilste på, men til dere jeg pratet med; veldig hyggelig å treffe dere!

Tror jeg så deg, men så dukket det en annen med voksen Springer og en springer valp opp... Så da våget jeg ikke :blink: "Hei er du Peers" ... tror noen hadde stirret fælt på meg om dem ikke var det..

Skrevet
Akkurat kommet hjem nå. Det gikk sånn passe, fikk fin kritikk.

1UK, 4UKK

Kritikken:

"Fem. ung tik m. mgt goda propp. Korrekt bett. Välmejslat huvud m. mørka vackra øgon, välburna øron. Bra hals. Kan ännu utvecklas lite mer i kroppen. Bra benst., nogot uppdragen buklinje. Ej i bästa päls, men tillr. lätta smidiga rørelser. Trevligt temp."

Skrevet
Tror jeg så deg, men så dukket det en annen med voksen Springer og en springer valp opp... Så da våget jeg ikke :blink: "Hei er du Peers" ... tror noen hadde stirret fælt på meg om dem ikke var det..

Jeg så deg, da du sto i bruks-standen med de flotte hundene dine :lol: (men turte ikke si hei)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...