Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundkjøring for barn


Margrete

Recommended Posts

Nå har jeg fått igang datterbarnet på ridning, takk til de som har gitt gode råd til meg :icon_redface: Nå leter jeg etter ett sted der min sønn kan lære seg å kjøre å med hund, altså en form fritidsaktivitet en gang i uka. Noen som kjenner til noe slikt i Oslo og omeng?

Tusen takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

asker og bærum har en ganske aktiv trekkhundgruppe, kanskje de også har noe for barn?

Eller så kan du ta kontakt med forbundet: http://www.sleddog.no/

De brude kunne hjelpe deg, lykke til hundekjøring er kjempe gøy!

Jeg har spurt på forumet der å :icon_redface: Og driver med en mail til Asker og Bærum gruppene. Problemet vårt er jo at vi mangler hund... Klart han kunne fått låne border collien, men det kommer til å gå i en sinnsyk fart to km og der er det bråstopp, for han er sliten etter å ha bråkt i ett j**** kjør. Schæfer saken mener at trekk er oppskrytt, oppoverbakker er veldig oppover og borteover er kjedlig og nedover er artig, da gjelder å løpe så remmer og tøy holder... Så mine hunder egner seg ikke for en junior på en måte. Få far til å kjøpe polarhund kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

asker og bærum har en ganske aktiv trekkhundgruppe, kanskje de også har noe for barn?

Eller så kan du ta kontakt med forbundet: http://www.sleddog.no/

De brude kunne hjelpe deg, lykke til hundekjøring er kjempe gøy!

En av mine søstres venninner har drevet aktivt med hundekjøring i Asker og Bærum, med lånt fuglis. (Heh, har ikke du blitt fin frue da? Må vel finnes noen setterjevlar rundt deg som du kan låne et par ganger i uken *flir*). Så det burde da gå ann for flere å låne og, skulle man tro=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine søstres venninner har drevet aktivt med hundekjøring i Asker og Bærum, med lånt fuglis. (Heh, har ikke du blitt fin frue da? Må vel finnes noen setterjevlar rundt deg som du kan låne et par ganger i uken *flir*). Så det burde da gå ann for flere å låne og, skulle man tro=)

hoho... de er tykke og fete og har ingen formening om hva tur. Men det var noe å tenke på.

edit: Ingen her inne som føler seg kallet til å låne bort en hund som trekker da? :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet Margerete, Belgere er fine trekkhunder :icon_redface: Godeste Herr Nordenstam kjørte i sin tid finnmarksløpet med terv i spannet. Loke skal få lov til å snørekjøre masse i vinter, hvis han blir så frisk som det ser ut til. Bare en opplysning *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AK har tidligere også blitt aktivt brukt til trekk :)

Bilde

Ellers er vell å låne en nabo fugglis en idee. Problemet er vell vist dere får den i god form også vil ikke guttebarnet mer :icon_redface: (spørs om ikke dyret plutselig står på trappen deres og naboene er flyttet da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet Margerete, Belgere er fine trekkhunder :) Godeste Herr Nordenstam kjørte i sin tid finnmarksløpet med terv i spannet. Loke skal få lov til å snørekjøre masse i vinter, hvis han blir så frisk som det ser ut til. Bare en opplysning *ler*

Skal du å begynne nå *mumle*

Klubbene må da kjenne noen som kan hjelpe til?

Ja håper det, har sendt en mail ang det.

AK har tidligere også blitt aktivt brukt til trekk ;)

Bilde

Ellers er vell å låne en nabo fugglis en idee. Problemet er vell vist dere får den i god form også vil ikke guttebarnet mer :icon_redface: (spørs om ikke dyret plutselig står på trappen deres og naboene er flyttet da)

Ang. dette med fugglis så er jeg redd for nettopp det... at jeg blir sittende igjen med en ekstra hund som er i god form og jeg må begynne å løpe/kjøre/sykle med den å, fordi guttungen oppdaget den grusomme runde tingen som de skal løpe meningsløst rundt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet Margerete, Belgere er fine trekkhunder :icon_redface: Godeste Herr Nordenstam kjørte i sin tid finnmarksløpet med terv i spannet. Loke skal få lov til å snørekjøre masse i vinter, hvis han blir så frisk som det ser ut til. Bare en opplysning *ler*

Heh.. Jeg tror at om jeg skulle ha trekkhund, så ville jeg vel neppe hatt belgeren blant de 10 øverste på lista, de er jo totalt irrasjonelle og uforutsigbare med tanke på retning og fart *flir* Næh, takke meg til en AH da altså, den drar som et uvær, og den bryr seg sjeldent om katta til naboen, plastposen i renna, hunden i hagen, joggeren langs veien og syklisten på tur! Enkel og grei er den og, om den får dra som et uvær noen dager i uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått svar fra både her og der... og ikke noe napp desverre. Asker kjører rekrutt kurs på høsten, så der er det ikke noe for barna før til neste år. Ikke låner de ut hund og skulle jeg fått lånt måtte jeg ha stilt opp med han på fellestreningsdagene og håpe på hjelp. Jeg har ikke så greie på dette og tenker han trenger litt mer hjelp enn det lille jeg kan. Så da må jeg finne på noe annet han kan drive med *sukk* Så om noen ikke vet om noe han kan gjøre med dyr, så ender jeg opp som fotballmamma, og jeg tipper at ingen vil meg så vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du har hund til det da, så da er du jo like langt. Men agility? Gutter liker jo fart og spenning. :thumbs:

:icon_clapping: Du har tydligvis ikke sett Z på ag-banen... Se her, så skjønner du, eller her. Bla deg nesten nederst forbi pusunger og lekende gode hunder til sinnsyk bc, da ramler sikker litt på plass ang trekk og han også. Blir for artig på en måte. Faro kan ikke brukes til noenting.

edit. Føler meg veldig vanskelig nå.. tanken var god altså! Planen er jo terriersak etterhvert og den skal være litt hans så da kan han styre med ag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...