Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur/treningskompiser

Raksha

Recommended Posts

Skrevet

Hihi, jeg husker hvordan valpeperioden var med Josie ja :P Lite søvn og mye å gjøre.... Jeg vet at jeg får en del å gjøre til uka, så jeg tenkte også det kunne være greit å ta det litt utpå dagen (og ikke klokka 10 :blink:)

• Svar 436
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vi er med :D Med mindre det hopper opp et eller annet dumt familieselskap med de tantene jeg treffer en gang i året :D

Kl. 12 på ekerberg? Hvilken trikk/buss tar jeg da?

Skrevet

Yay! Josie har lyst til å løøøpe sammen med Aysha eller Oscar :D Du kan ta buss nr 34 Ekeberg Hageby fra Jernbanetorget (mellom Oslo City og Byporten), jeg regner med at det blir enklest for deg? Evt. 23 Simensbråten.. Da tar du den til endestasjonen, og så venter du på meg der :D

Skrevet
Yay! Josie har lyst til å løøøpe sammen med Aysha eller Oscar :D Du kan ta buss nr 34 Ekeberg Hageby fra Jernbanetorget (mellom Oslo City og Byporten), jeg regner med at det blir enklest for deg? Evt. 23 Simensbråten.. Da tar du den til endestasjonen, og så venter du på meg der :D

Ah så fint du skrev det, så slipper jeg å lete etter hvilken buss jeg skal ta :D

Skrevet
Ah så fint du skrev det, så slipper jeg å lete etter hvilken buss jeg skal ta :D

:D Hehe, jeg vet selv hvordan det er å prøve å finne frem når man ikke helt vet hvor man egentlig skal ("Ekeberg" er mer enn ett stoppested *ler*).

Jeg kan møte alle som skal ta buss, så kan vi ta følge til f.eks. parkeringsplassen ved Ekeberghallen?

Skrevet

Da får Josie det dobbelt så morro med BEGGE to! Jeg skal nemlig våge meg ut på tur med en pubertetshann som elsker alle og alle elsker ham (?) og Aysha om tror hun er 10 mnd igjen og kan late som om hun er midlertidig døv :D

23 bussen går 2 min herifra så jeg tar den eller blir kjørt hvis pappa er i kjørehumør :D

Skrevet

Jeg tror ikke jeg rekker det, kommer an på når det blir... Jeg har ennå ikke kjøpt en eneste julegave, så det MÅ jeg gjøre i morgen. I tillegg skal gulv vaskes og dyrene bades, så jeg har litt stramt skjema tror jeg :blink:

Skrevet

Da blir det oss to igjen, da? Eller har jeg oversett noen? *ler* Vi får se hva det blir til... Har også tusen ting å gjøre i morgen, men Josie må jo på tur. :lol:

Edit: Sorry, M.J. :P Får skylde på at det er altfor sent...

Skrevet

Jeg får se hva jeg rekker, men å planlegge noe nå tror jeg kan bli "skummelt". Jeg har ikke fått pakket, ryddet eller vasket her hjemme, ikke at det tar så lang tid, men dog...

Dere kan vel komme med forslag til evt. tid og sted?

Skrevet

Jeg synes vi enten skal gå nå snart, eller vente til i ettermiddag. Jeg må som sagt ut å handle, og da er det greit å gjøre det enten før eller etter... ikke litt først og litt etter. Ellers spiller det ingen rolle. Ekeberg er jo fint....

MJ, når og hvor passer det for deg?

Skrevet

For min del passer det aller best ut mot ettermiddagen, da får jeg tid til å fikse og ordne litt hjemme først. Og så har jeg en unnskyldning for å komme enda senere til mamma og pappa :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...