Gå til innhold
Hundesonen.no

vinn en valp!!


Benedicte

Recommended Posts

Jeg avr på narvesen når jeg var i Tønsberg for å kjøpe det nyeste Canis. Jeg kom over et blad kalt "herlega hund" (svensk blad). Jeg ble helt sjokkert da det stod oppi hjørnet "VINN EN VALP!" og det var bilde av en cockervalp... Hva tenker folk med? Skal man vinne en valp slik at den ender opp hos.. tja.. hvem vet?? Kanskje en 8åring som ville vinne en valp? Og hva med stamtavle og allslags? Og det var ikke oppgitt rase engang! :) :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj så vanvittig useriøst!! Det bladet burde jo vært brent!!

(håper redaktøren o.l er seriøse nok til å vurdere "søknadene" skikkelig da... for hundens skyld hvertfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh! hvor mange "små" unger er det ikke som kommer til å ville prøve det da, så kanskje foreldrene lar de, for det er liten sjanse for at de faktisk kommer til å vinne,(tror de) så vinner de også sitter de der med en valp som de egentlig ikke har tid eller penger til :) håper også at de vurderer seriøst de som "bestemmer" hvem som vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere burde kanskje vite litt mer får dere uttaler dere på den måten?

Jeg har det bladet, og det virker som om det er seriøst ment. Selv om selve tanken med å gi bort et dyr på den måten er merkelig. De kommer nok til å sjekke ut vinnerne så godt som mulig på forhånd. Jeg har selv vunnet en hest, og vil ikke si at det gjør meg til en dårligere hesteeier enn om jeg hadde kjøpt den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere burde kanskje vite litt mer får dere uttaler dere på den måten?

Jeg har det bladet, og det virker som om det er seriøst ment. Selv om selve tanken med å gi bort et dyr på den måten er merkelig. De kommer nok til å sjekke ut vinnerne så godt som mulig på forhånd. Jeg har selv vunnet en hest, og vil ikke si at det gjør meg til en dårligere hesteeier enn om jeg hadde kjøpt den selv.

Så klart ikke! Men som sagt var jeg enig med Silje, og det hun sa var jo fornuftig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke bladet, og jeg husker ikke helt hva det står. Men så vidt jeg husker skulle du skrive om deg selv, og svare på en mengde spørsmål om deg selv, din livsstil, framtid o.l.

Det er jo et nytt blad, med et originalt salgstriks. Det selger nok bra. Jeg liker ikke ideen, men tror ikke det er så ille som dere vil ha det til. Hvorfor skulle den valpen få det så mye verre enn alle andre valper som blir solgt til gud og hvermann? Her blir jo faktisk kjøper/vinner sjekket mye nøyere ut enn de fleste valpeselgere gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hvis de som skal kåre vinneren bruker god tid på å finne den eieren som er best egnet, så ser jeg ikke noe galt med det. Blir som i penny-klubben da de gav bort en hest. Man måtte jo svare på mange spørsmål osv, og de var visst nøye med å velge ut en egnet eier.

Ja, ikke sant. Ser ikke no galt i det egentlig. Det som er synd er jo hvis det fører til mange lignende, men useriøse konkurranser. Når jeg vant Mirox snakke de både med gamle ridelærere og mamma før de snakka med meg. Så de tok det i alle fall veldig seriøst. Og selv om det er et større ansvar på mange måter å få en hest enn en hund, så regner jeg med at de også tar det seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. Ser ikke no galt i det egentlig. Det som er synd er jo hvis det fører til mange lignende, men useriøse konkurranser. Når jeg vant Mirox snakke de både med gamle ridelærere og mamma før de snakka med meg. Så de tok det i alle fall veldig seriøst. Og selv om det er et større ansvar på mange måter å få en hest enn en hund, så regner jeg med at de også tar det seriøst.

Vant du hesten din gjennom penny klubben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bladet av faren min, og har lest artikelen... syntes først det hørtes utrolig teit ut før jeg slete den... men du må sende inn en ordentlig søknad, og de som gir bort valpen (som er en seriøs opdrettere) skal gå ordentlig igjennom søknadene og finne ut hvem som passer best. Barn under 18 år kan ikke delta alene men sammen med sine foreldre, og det hele virker veldig seriøst.. .det er ingen konkuranse akkurat...

bladet er faktisk ganske bra... jeg synes det er teit av de som ikke har lest artiklen og ikke vet noen ting og si at det er skikkelig teit.. forresten er ikke valpen født ennå så det er ikke den på bilde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bladet av faren min, og har lest artikelen... syntes først det hørtes utrolig teit ut før jeg slete den... men du må sende inn en ordentlig søknad, og de som gir bort valpen (som er en seriøs opdrettere) skal gå ordentlig igjennom søknadene og finne ut hvem som passer best. Barn under 18 år kan ikke delta alene men sammen med sine foreldre, og det hele virker veldig seriøst.. .det er ingen konkuranse akkurat...

bladet er faktisk ganske bra... jeg synes det er teit av de som ikke har lest artiklen og ikke vet noen ting og si at det er skikkelig teit.. forresten er ikke valpen født ennå så det er ikke den på bilde...

Enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest artikkelen, og synes fortsatt den er utrolig idiotisk! Det er itte akkurat vanskelig å ljuge på no' sånt!

At dom lodder ut en cavalier valp bare for å skaffe seg flere som kjøper bladet, blir for dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest artikkelen, og synes fortsatt den er utrolig idiotisk! Det er itte akkurat vanskelig å ljuge på no' sånt!

At dom lodder ut en cavalier valp bare for å skaffe seg flere som kjøper bladet, blir for dumt!

Ja, selvfølgelig er det lett å lyve. Akkurat som det er lett å lyve for en hvilken som helst annen oppdretter også, og som mange gjør. Her har de i alle fall muligheten til å sjekke opp mye nøyere enn de fleste oppdrettere gjør.

Hehe, kult Benedicte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest artikkelen, og synes fortsatt den er utrolig idiotisk! Det er itte akkurat vanskelig å ljuge på no' sånt!

At dom lodder ut en cavalier valp bare for å skaffe seg flere som kjøper bladet, blir for dumt!

de lodder den ikke akkurat ut da...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere burde kanskje vite litt mer får dere uttaler dere på den måten?

Jeg har det bladet, og det virker som om det er seriøst ment. Selv om selve tanken med å gi bort et dyr på den måten er merkelig. De kommer nok til å sjekke ut vinnerne så godt som mulig på forhånd. Jeg har selv vunnet en hest, og vil ikke si at det gjør meg til en dårligere hesteeier enn om jeg hadde kjøpt den selv.

=D> =D> =D> =D> =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...