Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er ditt morgenrituale?


tm100021

Recommended Posts

Såh, hva er din morgen ritual?

Min

8.00-8.15 = Vekkerklokken ringer og jeg bruker et kvarter på å stå opp

8.15-8.35 = Slipper ut hundene og forer dem

08.35-09.45= Starter opp dataen, skifter, suser litt på nett(I senga med dyna pakket over meg)

09.45- 10.00= Badet og fikser meg litt

10.15= Frokost og dagen starter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...haha... mitt morgenritual er jo helt på trynet sånn egentlig... ;)

Men når man er hjemmeværende så blir det sånn.... ;)

05.15-05.30 Varierer når kl ringer.. (Typen sin klokka sådan..Han skal jo på jobb) Da våkner jeg...

og ligger å vrir meg til... tja...rundt 06.15 ..(3kvarter ca).. Da har jeg klart å sovne igjen..

08.15-08.30 Sover stortsett til da..Spørs om jeg sovner igjen etter kl har ringt.. Får ikke sove uten kjærsten siin :)

08.45-09.00 Står opp, surfer igjennom finn.no, logger på msn...

09.00-10.20 ligger jeg å ser TV i senga... ;)

10.30-11.30 Hopper i slåbråkken, og surfer igjennom hundesonen... samtidig mens jeg spiser frokosten... ;)

Etter dette kan dagen begynne... altså.. Hoppe i dusjen, Fyre, Ta en røyk osv... ;)

Noen morgener er selvfølgelig anderledes enn dette...Men stortsett sånn... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også hjemmegående i øjeblikket, så der er ikke så faste rammer omkring tidspunkter, men dog gør vi det samme hver morgen :)

står op mellem 8.00-10.00

går og frisker mig op på badeværelset og klæder mig på

går tur med hundene ½-2 timer alt efter vejret

spiser morgenmad(frokost) omkring kl.13.00-14.00

og derefter er det tid til et dejligt varmt bad.

Det er min morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag, tirsdag og torsdag:

05.45: Står opp og er rimelig langt inne i nattaland enda. Tusler på badet og hopper i dusjen.

06.10: Pusser tenner og kler på meg.

06.15: Om jeg har klart å finne båndet, fått på meg sko og sånt så er det nå det bærer ut på morgentur.

06.35: Tilbake fra tur og fôrer dyret, lager frokost til meg selv.

06.40: Drar på jobb.

07.00: Kommer i gang med jobbinga.

Onsdag og Fredag:

06.30: Står opp og hopper i dusjen, pusser tenner og alt sånt og er ferdig ca 07.00.

07.10: Ut på morgentur med dyret

07.25: Mikey får mat og jeg lager meg frokost

07.45: Drar på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste gangene jeg er oppe på morgenen, er jo når jeg jobber. :)

06.00: Går av vakt, og starter på turen hjem.

Rundt 07.00: Hjemme. Har en times kjøretur hjem, så når jeg er hjemme, avhenger litt av hvor lenge man skravler med kollegaer etter vakt. Som oftest hjemme mellom 7 og halv åtte.

07.05: Hilseritualet over og hunder luftes

07.15: Ordner frokost til hundene

07.30: Finner jeg senga. Setter klokka på vekking og sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0700: Vekkeklokke ringer.

0730: Jeg står opp, og slipper hunden ut i hagen.

0750: Ferdig på badet, slipper inn hunden, pakker sekken (evt. gymtøy).

0800: Drar på skolen.

Spiser ikke frokost om morgenene, fordi jeg ikke har matlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke jeg heller, jeg tvinger i meg mat! Men du burde virkelig spise i hvertfall 1/2 skive (du har sikkert hørt det tusen ganger før)...

:) Har hørt det en del ganger tidligere ja, har begynt å ta med meg et eple, som jeg spiser på vei til skolen nå da. Så jeg ikke kommer på skolen på helt tom mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mitt rituale utført med skikkelig morratryne:

07.30 Klokka ringer, og jeg kaver meg opp og forsøker å finne badet uten å snuble i logrende hund.

07.35 Sjangler ut fra badet med skjorta bak frem og en sokk av hver farge. Har mer eller mindre stø kurs mot kaffetrakteren for å trykke på den saliggjørende knappen. Oppdager en forventningsfull bisk, gir den et klapp og et hei før jeg åpner døra og slipper henne ut for tissing. Setter en sko i døra, så hun puffer den opp selv når hun vil inn igjen.

07.45 Finner en godbit til hunden som har kommet inn igjen. Hun går og legger seg igjen, og kaffen er ferdig. Nam! Får i meg de første dyrebare dråpene og tenner en røyk. Kjenner at det er liv der lengst inne et sted.

07.55 Kauker reveljen til ungene en to tre ganger før de kommer stupende ned trappa i kappløpet om badet.

08.00 Jeg smører matpakke, mens jeg hører ungene krangle om hvem som skal først på do.

08.15 Ungene kommer (nå enige og påkledd) inn på kjøkkenet for å få frokost. De spiser mens jeg tar det siste overblikket over klær og utstyr til skolen.

08.30 Jeg kjører ungene til skolebussen, eller helt til skolen, hvis vi ikke rakk bussen.

08.45 Hjemme igjen, blir møtt av hunden som har åpnet ytterdøra og sitter og venter på gårdsplassen, eller inni carporten hvis det regner. Leker litt med henne.

08.50 Går inn sammen med hunden, tar mer kaffe og resten av røyken jeg begynte på tidligere.

09.00 Fyller i frokost til bisken, og lager skive til meg selv. Hunden sitter og venter. Ferdigsmurt, får hunden den forløsende osteskiva i skåla si, og vi starter bespisningen sammen. Etterpå går jeg på badet for å finne igjen megsjæl, og dagen vår er igang.

Edit: Jeg er også hjemmejobbende når jeg ikke står i bar/pub i helger og ferier.

Så dagen er min egen, sammen med hunden da :)

Gubbelure jobber utenlands, og hvis han er hjemme sover han lenge, så han er heller ikke i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er søren ikke helt sikker, mesteparten gjøres i halvsøvne siden jeg også nesten alltid forsover meg. Vet egentlig bare pga foreliggende resultat at :tøtto blir halt ut av sengen og bedt om å kle på seg, jeg lufter Sofus og får tøtto på skolen. Sånn ca her våkner jeg litt til... og da bærer det enten avsted til min skole eller min jobb.

Frokost? Hm, ja.. det kan vel skje.. Mest rundt lunsjtider ELLER jeg er effektiv og slår den sammen med middag i 18 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

06.30: Vekkerklokka rekker å "bippe" en gang før jeg kaster meg over den å får den til å ti stille!(HATER den lyden!) Drar meg opp av senga og inn på badet.

07.00: Fått istand meg selv,funnet bæsjeposer å fått kobbel på dyret før vi går morgenrunde.

07.15-20: Morgenrunden ferdig, jeg tar meg en røyk imens jeg ser frokost-tv.

07.35: Kjører jeg til jobben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt morgenrituale er sånn ca slik:

07.15 klokken ringer og jeg setter på slumre (ringer hvert 5 min)

07.30 klokken ringer og jeg kommer meg faktisk opp, gjerne fordi Rex sitter ved senga, logrer og nistirrer (tankeoverføring?)

07.45 Jeg har fått slengt på meg fillene, vært på badet og drukket litt vann og er klar for morgenturen.

08.15 Tilbake fra en halvtimes morgentur, jogger 3 dager i uken utenom det er det vandretur med evt litt dressur.

08.30 Jeg har dusjet og er klar for frokost. Havregryn, Biola og Mandler, mens bikkja spiser tørrfôret sitt og kjøtt

08.45 Lufte hund (tissetur)

09.00 Avsted til skole, evet lese hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

06.15 - klokka ringer

06.40 - sjelden oppe før dette. Går på badet

07.05 - spiser frokost & leser avisa

07.20 Reiser på skolen

Så heldig at pappa tar hundene før han skal på jobb, altså rundt kl 6.

Jeg er på skolen omtrent en halvtime før den begynner, men det er fordi om jeg skulle tatt buss måtte jeg gått hjemmefra tidligere enn nå : P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe sånn spesielt rituale. Jeg står opp mellom åtte og halv ni, slipper hundene ut, dusjer, spiser og drar på jobb til klokken 10.00

Dagene jeg har fri står jeg opp i 10.00 tiden. Slaurer foran data eller tv en liten stund. og så finner jeg på noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg går på skole...

= opp umenskelig tidlig i mine øyne, vertfall nå som jeg må BUSSE til skolen ( lenge leve kolektiv trafikken)

Opp 05.00, og svirre rundt i halvsvime i noen min, ordner mat til valp, og styrer og ordner med klær og styr

05.30 , gi valp mat, og ut på morgen runde med valp

06.00 Ut med resten av flokken på en 40 min runde ca

hjem med bikkjer for å så LØPE ned til bussen som går 07.05..

så skole fra kvart over åtte til halv fire ca...

trenger ikke si jeg er trøtt etter en hel uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkner rundt 05 00 av Mannens vekkerklokke. Mumler "hadet vennen" på gode dager, på andre dager andre ting (i dag var det: "pass deg for hesten, den sparker" visstnok). Hvis jeg skal på skolen, som ikke er så fryktelig ofte, står jeg opp syv/halv åtte. Da har Mannen tatt med seg Insektet på jobb, så jeg bruker all tiden frem til halv ni på badet eller foran frokost tv. Jeg klarer ikke spise frokost hvis jeg våkner av klokke, hvis ikke kan jeg spise...Uansett hvor tidlig det er. Når jeg ikke skal på skolen står jeg gjerne opp rundt halv ti, og da er det hunden som bestemmer dagsrytmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokken ringer 05:45 Står opp med en gang. Godt å være skikkelig A menneske!

Fikser meg på badet og drar til moren min med Mike kl 06:10

Er på gården hos foreldrene mine 06:30

Mike får tisse før vi går inn 06:30

Prøver å få mamma opp kl 06:35 så hun kan spise frokost sammen meg og Mike

Spiser frokost 06:45

Går morgenturen med Mike kl 07:00

Mike får frokosten sin kl 07:30

Jeg drar på jobb kl 07:30 og Mike er igjen på gården.

Har ganske faste rutiner på hverdagen, et par minutter feil her og der gjør at jeg blir forsinket på jobb <_< Og orker ikke å stå opp 10 min før enn 05:45 heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

05.45: Ringeklokka ringer

05.55: står opp og rusler inn på badet

06.05: tar på datamaskinen opå vei inn til kjøkkenet, setter en kopp med vann inn i microen

06.10: henter koppen, lager te og setter meg inn foran dataen

06.40: slipper hunden ut så hun får tisse....(hun sover til nå)

06.45: spiser frokost

07.00: fikser meg på badet..

07.30: setter med på pcen litt til :)

07.45: tar på meg yttertøy og rusler til skolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Har hørt det en del ganger tidligere ja, har begynt å ta med meg et eple, som jeg spiser på vei til skolen nå da. Så jeg ikke kommer på skolen på helt tom mage.

Man spiser frokost for å starte forbrenningen,gjør man ikke det blir man gjerne mer eller mindre overvektig.

Dagen min starter av og til sånn:

07.00

Slumrer i Senga med zelda i et kvarter.

7.15

Spise mat.

07.30 Fore rottene .

07.40 Fore og gi Zelda nytt vann.

08.45 slippe ut Zelda for at hun kan gå på do også går jeg og smører mat og sminker,og pusser tenner.

08.00 Zelda har gjort seg ferdig og går inn.

Jeg hiver lunsjen oppi sekken og drar 08.10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...