Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør dere med fôr dere vinner i konkurranser?


Symra&Pippin

Recommended Posts

Symra vant en stor sekk av et fôr av en annen type enn det vi bruker. Det er vel ganske vanlig å vinne fôr fra sponsorer, derfor spør jeg altså: Hvis fôret er av en annen type enn det dere bruker, gir dere det bort eller blander dere det i det vanlige fôret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hehe kan ikke akkurat si jeg sliter noe spesielt med at jeg vinner forsekker (ettersom jeg ikke stiller og ikke bor med hund fortida :rolleyes: ), men hvis det hadde vært et normalt for av grei kvalitet ville jeg blanda det inn i foret hunden får. En normal hund tar ikke skade av litt variasjon (kanskje h*n setter pris på det?) og du har jo masse fult brukbart for. Jeg ser ingen grunn til å ikke skulle bruke det hvis det ikke er et for jeg har dårlig erfaring med fra før (eller om hunden har allergier eller sånt da).

Hadde jeg hatt noen venner som bruker det foret hadde jeg nok kanskje gitt det bort til H*n isteden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at jeg heller pleier å vinne fôrsekker, men vi kjøper stort sett en ny type fôr hver gang vi handler inn fôr til hunden, så jeg ville gitt det til hunden, med mindre hunden pleier å ha problemer relatert til fôr/fôrbytter da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er et for som jeg mener er bra for hunden og hunden liker, så blander jeg det inn i foret. Han regerer aldri (i magen osv) om jeg bytter for. Kjøper som regel nytt "merke" for hver gang jeg kjøper nytt for, så har tar ikke skade av å bytte/blande litt for av&til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde med en liten skål til Symra nå (siden ingen svarte at det er fryktelig dumt å begynne med noe nytt bare fordi det er gratis ...). Symra hev seg over det og spiste til skåla var tom, så bar hun skåla demonstrativt omkring for å vise meg hvor tom den var. Fôret er forresten Precept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir det bort :)

Noen som har lyst på et par poser Royal Canin Puppy forresten?

Nå er det jo en som har svart allerede, men dersom det er Medium, hadde jeg vært interessert også ;)

Jeg må innrømme at jeg aldri har vunnet noe som helst, men dersom jeg hadde sittet igjen med fôr jeg vanligvis ikke bruker, hadde jeg enten blandet det eller gitt det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Det går ned i den store dunken for biologisk avfall dvs bikkjene.. :)

Her blandes det ikke ut heller, her bare fores det rett på. Men hvis dere får for dere ikke ønsker, så er det mange dyrevern organisasjoner som gledelig tar det i mot, evt bytter med produsenten i kattemat som det oftest er større behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så langt har fôrsekken vi til nå har vunnet (hele 3 kg arionfôr *wow*:)) stått på gulvet på rommet mitt ved siden av den andre maten. Dette har vel igrunn mest med jakta å gjøre og at jeg holder på bytte fra et fôr til et annet og derfor vil se effekten av fôrbytte. men vil nok blande inn arionfôret når det andre fôrskifte er ferdig (ca neste uke).

Dette er vår første fôrsekk da, så hadde man vunnet i et sett så stiller det seg jo litt annerledes kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det er tørrfor det er snakk om de gir bort her så jeg hadde nektet og tatt det imot og forklart mitt synspunkt på tørrfor.

Men du deltar gjerne på arrangementer som sponses av tørrforprodusenter og støtter dem på den måten i stedet?

Ikke vunnet fór av noe sort, men antar jeg enten hadde gitt det bort til noen som bruker det merket fra før eller hadde blandet det ut med det de får til daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

For oss som stiller flere hunder, og mange ganger, kan det bli endel kilo i løpet av et år, ja..

Lagde faktisk en liste for noen få år siden, og da nærmet det seg raskt 100 kilo på en sommersesong med en flott valp...

Hvis jeg vinner en liten pose (3-5 kilo) blander jeg det i det fôret de får til vanlig. Ca 1 tredjedel av "ny" mat er alltid populært!

Vinner jeg en stor sekk av et fôr jeg tror kan være OK, velger jeg ut en av mine som går over på dette. 15 kilo fôr varer ca 2 mnd for en av mine, så man får jo en grei testperiode.

Akkurat nå går unghunder og voksne hjemme hos meg på en salig blanding av Senior, Junior og Adult av tre forskjellige merker... "Nam nam"

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har jeg bare vunnet fôrsekk en gang, det var en 4 kg Pro Pac, den har jeg latt hunden få litt av innimellom... men vi fôrer egentlig ikke på tørrfôr, så det blir ikke så ofte :cry: De fungerer også som kjipe godbiter :P Men får jeg en større sekk noen gang så må jeg nok finne noen som fôrer på den typen og gi den bort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...