Gå til innhold
Hundesonen.no

Lot hund sulte ihjel i galleri


Argyr

Recommended Posts

Leste på en side at det hadde tatt to dager før hunden døde... Det hjalp litt på sorgen for den lille hunden her, det gikk forholdsvis "fort", og sannsynligvis hadde den dødd i løpet av samme tid ute på gata. Om enn ikke før?

men, det rettferdiggjør SELVFLGELIG IKKE at dette er gjort, at folk mener det er kunst og at de som har gjort dette skulle bliltt utsatt for det samme... MEN, det hjelper litt på et "gråtende hjerte" for hunden sin del...

Har forøvrig skrevet under oppropet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff! Det er helt tragisk at det finnes så syke mennesker i verden. det er forferdelig!

Har også hørt om at i kina så lagde de rammer! rundt små chihuahuaer,, som de hang på veggen. Og det var liskom bilder. med levende hund inni, som ikke kunne lee seg i det hele tatt,, fordi rammen var bygd akkurat til den.

Slike mennesker skulle fått dødsdom mener jeg. De er dyremishandlere! Og dyr skal behandles med respekt!

Jeg blir trist av sånne ting. OG SINT!

De kan være at det ikke er sant.. jeg hørte om at de satte katter inni glass mugger, mens de var kattunger. Og ga dem lammende middel og mat, som gjorde at dem vokste etter desse glassa/muggene/krukkene... kall det hva du vil. Det var ikke sant. Den var bare en gutt som var ute etter "oppmersomhet" som hadde lakt ut falske bilder osv :P .

Jeg for min del hater jeg kinesere på grunn av alt dem gjør mot dyr.. Så da er vell jeg en slags rasist mot kinesere da :P .

Men kan jo være at det er sant det du sier :unsure: ikke vet jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan være at det ikke er sant.. jeg hørte om at de satte katter inni glass mugger, mens de var kattunger. Og ga dem lammende middel og mat, som gjorde at dem vokste etter desse glassa/muggene/krukkene... kall det hva du vil. Det var ikke sant. Den var bare en gutt som var ute etter "oppmersomhet" som hadde lakt ut falske bilder osv :P .

Jeg for min del hater kinesere på grunn av alt dem gjør mot dyr.. Så da er vell jeg en slags rasist mot kinesere da :P .

Men kan jo være at det er sant det du sier :unsure: ikke vet jeg

Har du tenkt på at indere kanskje er "rasist" mot deg fordi du spiser ku? Kulturer er forskjellige, sånn er det bare. Men jeg synes det blir litt drøyt å si at man hater et helt folkeslag (det største i verden, så bare pass deg..!), pga at de har annerledes kultur og andre verdier i forhold til dyr. I alle fall noen av de. Det finnes mange organsisasjoner som jobber for dyrs rettigheter i Kina, og de som driver de er kinesere. Blir like dumt om jeg skulle si jeg hatet alle argentinere, bare pga at en dust lot en hund sulte ihjel i et kunstgalleri, og også fordi landet deres heller ikke tar så godt vare på dyr... Kan du tenke deg hvordan en inder føler det når de ser bilder fra fjøs, hvor kyr står stappet tett-i-tett sammen, bare til produksjon av melk og kjøtt? Og når de er nådd en viss alder pakker vi de inn i store lastebiler, hvor de er livredde, sender de til slakteri for å bli skutt, mens de kjenner lukten av døde artsfrender.. (Høres jo nesten ut som Holocaust.) I deres øyne driver nok vi også med dyreplageri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!! Har ikke ord!! Har selvsagt signert! At det går an!

Ang; kinesere og dyregreier....; jeg er utrolig imot mye av det kineserene gjør mot dyr! Og jeg har rett og slett ikke lyst å reise dit av den grunnen. Har vel egentlig "akseptert" at de spiser hunder og slike dyr. Forskjellige kulturer.... men hvorfer i alle dager pine dem!??! Jada, veldig OT. Men bare måtte få det ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har gått på formgivingslinja i to år og har sett litt av hvert av kunst. Dette er ikke kunst. Dette er et levende liv som lider! Denne handlingen er ubeskrivelig ondsinnet. Dette er gjort med vilje og med GOD viten om hvilken gjerning dette er. Mange tanker som raser rundt i hodet og sinn, men det eneste jeg hadde fått ut av situasjonen er vold. Jeg mener det når jeg sier dette: Hadde jeg sett denne mannen gående på gata som om ingenting var skjedd, jeg hadde løpt bort til ham og SKAMBANKA han. Han skulle fått igjen av samme mynt. Jeg hadde ikke stoppet før folk hadde klart å skille oss med fysisk makt. Er ikke voldelig, men jeg skal love dere jeg hadde blitt det da!

Jeg har signert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener dyr er like verdifulle, og har krav på samme type beskyttelse, som mennesker.

Ville man kalt det kunst dersom det var et menneske som var bundet fast og ikke fikk føde?

Eller ville noen reagert, kalt "kunstneren" sadistisk ekstrem og satt en stopper for det hele?

Kunne det i det hele tatt skjedd noe liknende med et menneske, uten at det ble reist straffesak mot kunstneren og satt inn kriseteam for offeret?

Jeg tror ikke det...

Bare det at noen har stått og sett på og stilltiende akseptert dette... :devil:

(Og at ikke kunstneren ser hvor selvmotsigende han er? Han framstår jo som en idiot med blinde flekker for sykheten i sin egen adferd!)

Jeg mener kunstneren almennpreventivt burde straffes med bøter og fengsel- med restriksjoner i maten som individuell og opplysende straff.

Jeg mener også at de som lot denne mannen stille ut og sultedrepe hunden burde straffes for medvirkning til dyrets død.

For så kynisk bør det ikke være lov til å opptre.

Hunden skulle vært konfiskert av myndigheter og dyrevern, og sendt til vetrinær med en gang dette ble satt igang.

Sammfunnskritiske kunstneriske innslag kan ikke omfatte drap.

Om kunstneren vil vise samfunnet hvor sykt det er, kan han ikke gjøre det ved å være like syk selv i samme åndedrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.marcaacme.com/blogs/analog/inde...ezas_de_habacuc

http://www.moonbattery.com/archives/2007/1...ublicly_st.html

Ja, det er bilder av det også.

Fortsatt noen som mener at jo kvalmere og mer provoserende og respektløst det er, jo bedre?

:wallbash:

Jeg har ikke orket å se bildene :devil:

har selvsagt signert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hårreisende at folk rundt har latt dette skje. Har de ikke skam i livet? Hadde jeg oppdaget dette hadde jeg tatt med meg hunden bort fra disse grusomme menneskene! Skjønner ikke hva som foregår i hodene på noen som mener dette er kunst. Det er helt forkastelig.. Skulle gjerne truffet denne "kunstneren" i en mørk bakgate.. Har såklart signert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

******* dette gjør meg mektig provosert! jeg tåler mye når det makabre blir tatt i bruk for å nå fram med sine meninger men...DETTE ER Å TRÅKKE LAAAANGT OVER STREKEN! SKULLE GJERNE BUNNET FAST KUNSTNEREN TIL VEGGEN Å SETT HAM SULTE IHJEL.....**** I *******! SORRY ORDBRUKEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

******* dette gjør meg mektig provosert! jeg tåler mye når det makabre blir tatt i bruk for å nå fram med sine meninger men...DETTE ER Å TRÅKKE LAAAANGT OVER STREKEN! SKULLE GJERNE BUNNET FAST KUNSTNEREN TIL VEGGEN Å SETT HAM SULTE IHJEL.....**** I *******! SORRY ORDBRUKEN

Synes det var veldig bra sakt jeg :P .. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare skjønner ikke hva i huleste dette har med kunst å gjøre!??? Den peronen der kunne jo heller dratt på et likhus og bedt folk komme der..! Fysj

Helt sinnsykt, har ikke ord for det. Hadde jeg vært til stede så hadde jeg gjort nærmest alt for å få hunden vekk derfra. Tenk da at den kanskje er vandt med at når mennesker kommer så får den kos og mat og vann, så nå når mennesker kommer så bare ser de på han og går sin vei.... Begynner å grine nå! Slike mennesker skulle blitt sendt til en planet uten noe å overleve på... Ikke rom drakt på seg en gang

PS: det burde vært like lover for dyr som mennesker! De gjør jo bare sånn at flere og flere tar å misshandler dyr nå når lovene ikke er like gale som med mennesker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvalm! Dette er hårreisende, og jeg blir utrolig stresset av å sitte her og se de menneskene gå rundt uten å gjøre NOE!!

OFF, hva skjer med oss??? Hvor blir det av empatien??? Guillermo Vargas er en stor idiot. Har prøvd å lese litt rundt dette, og han endrer jo helt klart forklaringen sine etter de reaksjonene han før. Idiot!

Jeg skrev selvfølgelig under!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det mest hjerteskjærende jeg har sett. Er denne såkalte kunsteren...spy eller de menneskene som går rundt å ser på fullstendig avstumpa.

Gikk bort å la meg ved siden av Inka og tårene rant.

Har selvfølgelig signert... og skulle gjerne gjort det tusen ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunstneren vil bli hørt, og det har han også blitt gjort. Det er jo ingen "store" reaksjoner der sånt skjer, ikke sant? Da burde kanskje noen faktisk reagere når man faktisk får virkeligheten så tett innpå seg som inni et kunstgalleri. Alle vil jo bli hørt, og når ting ikke blir gjort noe med, må man gå til andre verk. Dette er nok kunstneres måte å si i fra på, selv om den er utrolig kjip.

"Du er hva du leser".

Også har jeg selvsagt skrevet under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...