Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeseng

Guest lijenta

Recommended Posts

Guest lijenta

Hei!

Jeg trenger hjelp til å finne en hundeseng som ikke er myk og varm. Den må være opp fra gulvet. Har dere noen forslag så taes dem imot med takk. Ikke bia beden den blir for varm. Har heller ikke plass til stol i stua. Sengen må være stor nok til at en flatcouted retriever kan ligge utstrekt i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg vil vel først spørre om hvorfor du vil ha en hundeseng? Særlig hvis du vet at hunden ikke vil ligge på noe mykt og varmt - da det ofte er konsekvensen av nettopp en seng.

Men når det er sagt, så synes jeg disse rundt plastsengene fra Fer-plast (samme fasong som gammeldags hundekurv) er kjempefine, da. Ikke "fine" i utseendet (selv om de finnes i flere farger), men fine for hundene og de ser ut til å like dem.

Mine hunder har masse pels, og er nok derfor ikke SÅ interessert i hundesenger sånn generelt. Men en sånn plastseng på deling (4 hunder) gjør at den faktisk blir brukt av og til.

Men av en eller annen grunn så har jeg kun (gjennom alle år) sett beardistisper som faktisk bruker hundeseng av og til - guttene ligger ved siden av (eller aller helst i et annet rom enn sengen står)..

Ellers har(hadde) Ikea en sånn firkantet treseng som det bare var en løs pute/matte på. Ikke så høy, men opp fra gulvet i hvertfall.

Også finnes den Buster-bua (?), da - som det annonseres for i Hundesport + +. Mer som et hundehus, men med en seng på taket.

Lykke til i din leting!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en slik en? Kjøpte den på dyrebutikken, trekket kan tas av og vaskes og mine hunder elsker den. Men den er kanskje ikke høy nok for å unngå trekk. Linken til bardman viser en type seng ala det min far brukte til sine schäfere og den ble godt brukt av alle.

Denne er jo nesten som et møbel i seg selv:

post-1175-1193243915_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Han har det godt i buret. Det står på et varmt underlag og han har myk madrass og tepper. Mer enn nok plass til å snu seg som han vil. Han har vannskål festet på ene burveggen og må han tisse, piper han så jeg går ut med han. Det er ikke bur som er et problem her. Han legger seg inn i det frivillig på dagtid også når han skal sove. 
    • Buret er veldig begrensende, og hunder bruker ulike liggestillinger og underlag for å regulere varmen i løpet av natten. Hunder ligger gjerne stille der fordi de ikke har noe valg. Hvis valpen må gjøre fra seg eller søler når han drikker så blir det fort vått og ubehagelig å ligge der også. Lykke til med kattetreningen, du har nok en jobb foran deg der. Selv om det har gått bra før så er individer forskjellige og har ulike grader av instinkter.
    • Ja, han visste at jeg hadde katter, men mente det ikke var noe problem. Og jeg har hatt både jakthunder og gjeterhunder tidligere og det har gått veldig bra. Valpen ligger fint i buret så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal endre på det? Buret står i stuen og valpen sover rolig hele natten der. 
    • Begynner å bli ei stund siden jeg hang på forum nå, ja 😄 dårlig til å sjekke svar og, ser jeg!  Det må jo bli kjøring, da!
    • Visste oppdretter at du hadde katter? Har de noen råd kanskje? Dette er jo en mix av raser som har notorisk høyt jaktinstinkt, så dette kan bli en stor utfordring. Her må det i så fall systematisk trening til med rotrening rundt kattene, belønning for å ignorere dem, og trygge områder for begge. Og det er fortsatt ingen garanti for at det går bra. Har du mulighet til å skille dem i ulike rom om natten så valpen slipper å ligge i bur?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...