Jump to content
Hundesonen.no

Hundeseng

Guest lijenta

Recommended Posts

Guest lijenta

Hei!

Jeg trenger hjelp til å finne en hundeseng som ikke er myk og varm. Den må være opp fra gulvet. Har dere noen forslag så taes dem imot med takk. Ikke bia beden den blir for varm. Har heller ikke plass til stol i stua. Sengen må være stor nok til at en flatcouted retriever kan ligge utstrekt i den.

Hei,

Jeg vil vel først spørre om hvorfor du vil ha en hundeseng? Særlig hvis du vet at hunden ikke vil ligge på noe mykt og varmt - da det ofte er konsekvensen av nettopp en seng.

Men når det er sagt, så synes jeg disse rundt plastsengene fra Fer-plast (samme fasong som gammeldags hundekurv) er kjempefine, da. Ikke "fine" i utseendet (selv om de finnes i flere farger), men fine for hundene og de ser ut til å like dem.

Mine hunder har masse pels, og er nok derfor ikke SÅ interessert i hundesenger sånn generelt. Men en sånn plastseng på deling (4 hunder) gjør at den faktisk blir brukt av og til.

Men av en eller annen grunn så har jeg kun (gjennom alle år) sett beardistisper som faktisk bruker hundeseng av og til - guttene ligger ved siden av (eller aller helst i et annet rom enn sengen står)..

Ellers har(hadde) Ikea en sånn firkantet treseng som det bare var en løs pute/matte på. Ikke så høy, men opp fra gulvet i hvertfall.

Også finnes den Buster-bua (?), da - som det annonseres for i Hundesport + +. Mer som et hundehus, men med en seng på taket.

Lykke til i din leting!

Susanne

Jeg tror jeg rett og slett hadde laget en selv jeg. Kjøpt en stor treplate og spikret/skrudd på bein i ønsket høyde. Lagt et teppe oppå. Evt spikret noen lave lister rundt, så teppet ikke sklir av.

Hva med en slik en? Kjøpte den på dyrebutikken, trekket kan tas av og vaskes og mine hunder elsker den. Men den er kanskje ikke høy nok for å unngå trekk. Linken til bardman viser en type seng ala det min far brukte til sine schäfere og den ble godt brukt av alle.

Denne er jo nesten som et møbel i seg selv:

post-1175-1193243915_thumb.jpg

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...