Gå til innhold
Hundesonen.no

Den typiske Eier?


Margrete

Recommended Posts

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar
Ok der følte jeg meg truffet: Hunden er ikke bichon frise, men dog i samme familie. Jeg er ikke gammel, og en såkalt "pen" jente har jeg aldri kunnet kalle meg (bah) <_<

Men jeg skal da innrømme jeg har kommet med kommentarer som "ja ville ha en liten hund, åsså er det jo kjempe greit at han ikke røyter"

Im busted, veldig fin beskrivelse egentlig Skessa:)

Hahahahah tok deg der ja :frantics: Neida.. tar litt av når jeg først har begynt :whistle:

Da er det lett å fornærme folk av og til ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan det ser ut i huset til en myndeeier vet jeg svært lite om, men beskrivelsen over passer veldig bra!

Jeg må vel også beskrive den typiske eier av mynder som driver med Lure Coursing:

Stor, litt sliten varebil, stappfull av hundebur, campingstoler, kaffetermos, brus og matpakke, løps-munnkurver, løpsdekken, ekstra klær, ekstra sko, to-tre hundedekken, og ekstra ditt-og-datt.

Selv er lc-myndeeieren kledt i utvaskede turklær og/eller joggebukse, og solide sko. Og ganske mange er også behengt med avansert kamera med langlinse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten; man kan ikke være jente og trene bruks? Det er kun for traktorlesber som snuser, veier 200 kg for mye og som kan flere grove vitser enn bilmekanikere..

Jeg er ingen traktorlesbe, men wannaberødstrømpe og mannehater - kan ikke leve med de, kan ikke leve uten (menn, altså.. Ikke hunder), jeg snuser ikke, men jeg røyker, og pappa lurte engang på om jeg var nødt til å snakke sånn at selv bryggesjauere hadde blitt flau *ler*

Holder meg til campingstolen min en halvmeter fra bilen, med røyken og kaffen, mens jeg ser sur ut. For det er vist viktig. Og er jeg på ett eller annet fjernt jorde har jeg jammen meg stolen, kaffen og røyken der å.

Det er viktig å ha stol ja! Samme hvor man er, så må stolen ut av bilen! hehe

Morsom tråd. :frantics:

Noen som har noen formening om Cavaliereiere da?

hehe - cavalier er tantehund :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk Schæfereier LP:

- Dem tror at hunden hører dårlig, og må derfor brøle ut kommandoer.

- Ofte er det også menn fra militær bakgrunn, som sammenligner hunden med sine tidligere soldater, og derfor tror hunden skal behandles på samme måte.

- Etter endt øvelse er hunden usikker på om den virkelig får lov til å ta belønningen, dette er fordi Schæfereier er utrolig sterke ledere, ikke fordi at hunden blir usikker av all skrikingen..

- Når Schæfereier er i grupper på flere kan det anbefales å ha med øreklokker, dette fordi støynivået kan bli noe sjenerende, da kommandoene må bli ropt høyere og høyere for å overdøve de andre.

Schæfereier kan sammenlignes med Rottiseigere, men Schæfereier er dog hakket værre..

:frantics:

Å fy søren så sant!

Men det å eie en schæfer er også litt:

Traske rundt i en stor skinnjakke, vagger litt, men ikke så mye at man er gængster, når man går fremover (eller rettere sagt: blir DRATT bremover) passer man på at sneipen er tent, og at sigarettrøyken liksom blåser i vinden bak en mens man går, slik at alle kan følge osen for å se hvor man har gått. Man er gjerne litt harry, har bilder av Schæfere på bilvinduet, og har alltid et stort hundebur baki bilen. Kjøper bare bruktbiler som aldri holder mer enn over vinteren. Når man klapper hunden, oser det gjerne sigarettrøyk ut av håra på den. Utenfor huset står det "Vokt deg for hunden" på et stort skilt, selv om bikkja døde for sytten år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dachseiere (som meg) er enten hardbarka jaktfolk med ti dachser, hagla over skulderen og kamo-klær, sover under åpen himmel, eller i et knøttlite telt med alle hundene stående jamrende utenfor... så spør jegeren om hvor det ble av de j**** hjortene. Skylder på vanlige folk som er ute og lufter Chihuahuaen sin, og kaller den en gneldrebikkje som skremmer viltet...Eller så er det folk som ville ha "en pen hund" (*kremt* mamma *kremt*) For gjett hvem som må gå tur med henne? Hun har like god kondis som 20 (lagt sammen) godt trente soldater. Blir aldri sliten.

:frantics:

Enkelte dachseiere må bli minnet på at dachser bare er hunder og ikke en kortbeint Lars Monsen krysset med Einstein og Haile Gebrselassie (marathonløper). :whistle:

Og fordommer om andre hundeeiere:

Basset hound- og Bulldog-eiere er ytterst sedate som med langtur tenker på å gå til kjøleskapet og tilbake i tv-stolen.

Dvergpinscher-eierne er trendhorer som er smarte nok til å skjønne at chihuahua er harry. :)

Springer-eiere er kvinner eller politifolk med utpreget interesse av å påpeke at hasj leder til heroin.

Powderpuff eiere er utspjåkede kvinner som fikk seg hund fordi datteren var drittlei av å bli sminket og dandert opp av mamma.

Dalmatiner-eiere ville ha en hund som passet til alle klær og alle anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy søren så sant!

Men det å eie en schæfer er også litt:

Traske rundt i en stor skinnjakke, vagger litt, men ikke så mye at man er gængster, når man går fremover (eller rettere sagt: blir DRATT bremover) passer man på at sneipen er tent, og at sigarettrøyken liksom blåser i vinden bak en mens man går, slik at alle kan følge osen for å se hvor man har gått. Man er gjerne litt harry, har bilder av Schæfere på bilvinduet, og har alltid et stort hundebur baki bilen. Kjøper bare bruktbiler som aldri holder mer enn over vinteren. Når man klapper hunden, oser det gjerne sigarettrøyk ut av håra på den. Utenfor huset står det "Vokt deg for hunden" på et stort skilt, selv om bikkja døde for sytten år siden.

Jæ*lig bra! :frantics:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jålefolk" av den sorten man av og til ser rundt utstillingsringene til småhunder og pudler, ser man faktisk svært lite av i myndemiljøet. Myndelivet er nok for turkrevende for jålene, tenker jeg...
Oops..ser ut til at myndeierne følte seg tråkket på tærne... :frantics: Men siden du nevnte puddeleiere; damene er gjerne "godt voksne" har høy stilfaktor når det gjelder bekledning(nåja..kommer vel litt an på smaken det da..) og har gjerne mye og høyt hår. Før de skal inn i ringen børster de frenetisk vekselvis sitt eget og hundens hår, gjerne med samme børste..

"Mennene" er her meget elegante og velkledde.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Bergans klær og sekk, gappay hundeførerjakke,sporbånd i hele bilen OG i veska, sporpinnner bak sete (de detter ut av vesten), leverposteituber og bokser med kattemat i vesten / jakka og en hund som trekker godt i båndet er jeg vel ferdig kategorisert :frantics:

Jeg har ikke feltstol eller termos for øyeblikket da, de gikk med i bilkræsjen. Og eneste lekene er et kjøkkenhåndkle (stas!) og en ødelagt kong etter Lyra han har lagt elsk på.

Langhårsbelgereiere ble kategorisert på aktivhund.se her om dagen (kjenner meg ikke igjen for å si det mildt, men moro lell) og det er sant: belgereriere har visst ikke selvironi :) Det ble ramaskrik på mailinglista :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tar opp alt for mye tid! Jeg kom brått på at vi har glemt malle eieren!

Den kvinnelige;

- liten

- tynn

- påstålig på grensen til det irriterenede

- sta

- mye kunnskap, sliter med å sette det ut i praksis (jeg ble presset til å si det!!)

Den mannelige:

- mannen over alle menn + litt til

- vi snakker taus

- vi snakker om drakter

- vi snakker om dårlig kunnskap om hund, men de bruker gjerne sin tauset og mannligheten sin til å overbevise andre om at de har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en morsom tråd. :frantics: En "rase" som kanskje bør nevnes er "FOD" - hunden.

Hunden: Overdimensjonert hund i diverse farger og fasonger, men mistenkelig ofte ser det ut som en harehund, dobermann og en retriver har vært inne i bildet. Samtidig.

Eieren: En familie med hund for første gang. De fant ut at det var mye billigere å skaffe seg en omplasseringshund, enn å kjøpe en renraset. Dessuten fikk de jo gjort en god gjerning i samme slengen.

Til å begynne med ser man hele familien på tur med Fido i helgene. Ungene lufter etter skolen, far om morgenen og mor om kvelden.

Ganske snart ser du mor alene på slep etter Fido i den lengste flexilina. Fido er rimelig overvektig, ganske spinnvill og mor er sliten og unnskylder Fidos uoppdragenhet med at "han er OMPLASSERINGSHUND, skjønner du".

Fido er skjelden i skauen, eller på organiseret trening, men ganske ofte på frisleppsletter i nærheten av hjemmet, der mor kan ta seg en røyk og skravle litt, mens Fido raser rundt og mosjonerer seg selv. Turen er slutt når mor fryser på beina i sine noe upraktiske fritidssko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - cavalier er tantehund :frantics:

Gamle tanter har små terriere. Så og si alle som er på ringtrening med terrierklubben er damer mellom femti og seksti, alle kledd i fornuftige turklær, lua og hanskene er på plass fra slutten av august. De har alt som finnes av utstyr til hundene, huslånet er nemlig nedbetalt, gamle tanter har god råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruks, agility og lp folk har et viktig tilbehør: svindyre fotoapparat med gigalinser og/eller filmkamera. Med sistnevnte inviterer de venner og bekjente til "filmkveld" hvor de analyserer ganglaget sitt, vendinger og millimeterpresisjonen til hunden.

Og angående traktorlesper så hjelper det på å bo nord for polarsirkelen om vinteren, da må man ha så mange lag med klær på seg at man får et mistenkelig likt ganglage som førstnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker du om hunden eller eieren nå ? haha, bra beskrivelse av rasen ihvertfall ;)

:) det var eieren jeg tenkte på :P Kjenner ikke så mange boxermennesker, men det var spesielt ett av dem jeg kom til å tenke på som det typiske boxermennesket og hun er akkurat sånn. Verdens mest hyggelige og trivelige menneske og akkurat som hunden sin. Ja, bare at hun ikke slikket oss frenetisk i ansiktet hver gang vi møttes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--------

Den typiske bulleeier:

- OK - NOEN vil sikkert bli fornærma, men jeg så altså prototypen her på Jessheim en dag: Bikkja og eieren var like breibeinte bak, han i bolebukse og skinhead, øreringer og tatoveringer. Say no more... ;).

til hunden...

- Lommene er alltid fulle av det man TROR bikkjedyret elsker å spise...

:)

KopiavIMG_1565.jpg

Det er meg, jeg er bulleeier (vel, bullmastiff) og nå gråter jeg. :D

Sånn. Neida. Jeg tuller. Det ER meg, men jeg gråter ikke. Jeg og ser for meg typiske bulleeiere som det, men har bare sett en eller to eller tre som faktisk ER sånn.. :P

Okei, dette var usaklig. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiere av diverse gatemikser..:

Ofte en familie, bor litt utenfor de store byene. Kjøper seg blandingshund fordi de er billigere, også er jo blandingshunder ofte mye friskere enn rasehundene! Og smartere. Og siden frøkna er så snill så skal de ha kull med naboens elghund/bc/schæfer-blandingshann. Den er også snill. Bikkjene fores på COOP eller Extra tørrfòr, med mulig unntak av Pedigree og LABB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk og lov at dette er en humortråd, ellers tror jeg at jeg hadde blitt dypt fornærmet her som den GSeieren jeg er:P

Men beskrivelsene passer dessverre fryktelig mange av eierne (husker da vi var de eneste på bygdøy som visste hva en gs var.. merkelige tider..)

Den typiske jakthundeier etter mitt hodet:

konstant iført grønne, lydløse klær og med stolsekk på ryggen. Er man på fuglejakt har stolsekken også rypenett. Snusleppen er omtrent like stor som mjøsa og generalen ligger alltid godt pakket i lomma. En elgskank er mer en bra nok fôr og bikkja trenger jo ikke noe trim utenom jakta, da må man jo se etter nytt våpen for neste sesong og pusse støvlan.

Dusj er for homser, den nyeste jaktradioen obligatorisk og bikkjeskapet kan ikke slippes utenom jakta "for da stikkern til skogs og blir borte". Man må også ha minst 3 ulike våpen på hylla og hagla er konstant parat. Det mer ammo i beltet det bedre (ser jo "SÅ" rambo ut!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...