Gå til innhold
Hundesonen.no

NEI!


siljestokka

Recommended Posts

Hmm.. Når kan/burde/burde man si nei/fy til hunden sin. Snakket med ei jeg.. Bestemora hennes sa aldri nei til hundene uansett.. Så dem stjal visst mat rett i fra bordet osv. Så da begynte jeg å tenke :rolleyes: . I hvilke situvasjoner er det "greit" å si nei.

Dette tenker jeg da :) :

*Når hunden løper etter dyr ( jager katter osv)

*Stjeler mat

*Bjeffer mot fremmede .

*Når du tar hunden i gjøre noe som den ikke har lov til (Og som det vet at den ikke har lov til, men gjør det likevell)

Er det flere punkt :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Når kan/burde/burde man si nei/fy til hunden sin. Snakket med ei jeg.. Bestemora hennes sa aldri nei til hundene uansett.. Så dem stjal visst mat rett i fra bordet osv. Så da begynte jeg å tenke :rolleyes: . I hvilke situvasjoner er det "greit" å si nei.

Dette tenker jeg da :icon_redface: :

*Når hunden løper etter dyr ( jager katter osv)

*Stjeler mat

*Bjeffer mot fremmede .

*Når du tar hunden i gjøre noe som den ikke har lov til (Og som det vet at den ikke har lov til, men gjør det likevell)

Er det flere punkt :icon_redface: ?

Angående bjeffing mot fremmede spørs det jo litt hvorfer hunden bjeffer. Slik som min, kan jeg ikke si Nei! til når hun bjeffer mot fremmede, fordi hun er redd. Og hvis jeg begynner å straffe henne for det, blir hun enda mer skeptisk.

Nå sier jeg ikke så mye nei til jenta mi da, men de punktene du har allerede skrevet henger jeg meg på(som regel, spørs litt hvilken situsjon og alt slik), kommer ikke på mer akuratt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel opp til hver enkelt å vurdere det, vel? Avhengig av hva slags hund man har, hvor sterke drifter den har for å gjøre det den gjør, hva som egentlig er grunnen, osv.

Forøvrig - hva er et "nei"? Det kan være så mangt, avhengig av om det er lært inn negativt, om det er mer som en kommando ("slutt med det du gjør og ta kontakt med meg"), eller om det ikke er lært inn i det hele tatt og det etterhvert blir mer og mer utvannet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker nei som en "slutt med det du gjør og ta kontakt med meg" kommando. Problemet mitt er at jeg er såpass snarsint at det ikke er alltid jeg klarer å holde meg til et såpass positivt nei. :glare: "Nei" brukes som regel når han gjør noe feil under trening eller når han gjør noe han ikke har lov til, som å prøve og ta mat feks. Hvordan jeg sier det avhenger også av situasjonen. Det er forskjell på "NEI!!" og "nei.."

Man kan bruke nei til hva man selv vil, og hva man sier er jo egentlig ikke viktig, så lenge hunden forstår hva det betyr. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

* Knurrer og biter

* Knurrer når du skal ta noe fra den

* Hopper opp i sofaen ( hvis den ikke har låv til det, noen får jo låv selfølgelig )

* Ja det er jo Så masse

- du skal jo si nei til den hver gang den gjør noe galt , men på en rolig men bestemt måte ! Skjønner ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...