Gå til innhold
Hundesonen.no

Kok vannet til hunden din om du bor i Oslo!

sveintore

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er en av de heldige i Oslo som får vann fra Skullerud og ikke Maridalen! For en gangs skyld kan jeg skryte på meg at jeg bor på riktig kant av byen :(

Skrevet

Vi i Bergen er jo ikke akkurat ukjent med fenomenet Giardia, og jeg hadde det på begge gutta i vår... :( kjempegøy :rolleyes: Så jeg koker faktisk vannet til hundene hele tiden jeg... Man vet aldri når renseanlegget her i byn blir slått ut, så jeg liker å være på den sikre siden :(

Skrevet

Var på sånn veterinærdag med kurset igår og der sa veterinæren at hvis hunden blir smitett skal den gå på Panacur kur i tre dager og så er det over..

Skrevet
Dette gjelder vel oss som bor i Sarp også. Så mine hunder får nå flaskevann. :rolleyes:

why?

EDIT: så det på vg nå :( "Det er funnet indikasjoner på avføring i vannet". Må ikke si det hørtes digg ut.

Men føler litt at det alltid er noe problem med vannet, men at det ikke kommer frem før noe annet har kommet frem.

Skrevet

Å ja, da.. Her kokte det vann i to vannkokere og en stor kjele i hele går kveld (altså mange ladninger).

Den store vannbeholderen fra campingvognen ble hentet opp, og den står ute på tappen og holder vannet kaldt..

Hundene ser derimot ikke ut til å trives med dette oppkokte vannet... Kanskje det smaker merkelig (mer/mindre enn vanlig, rusk fra vannkokerne, eller noe slikt), så i kveld skal jeg til vet'en og vaksinere en hund - passer da på å ta med en dunk friskt, godt og kaldt vann fra "den riktige siden" av by'n! (Mye man kan bruke veterinærer til!)

Veldig interessant å høre at Panacur tar det, da! En av mine har vært sånn småpjuskete i magen i lengre tid - så kanskje jeg skulle gjøre et forsøk med en slik kur. Hvis DET hjelper på magen hans, så er det kanskje det som har trøblet hann...

Takk for tipset!

Susanne

Skrevet

Jada, her er vi i gang med å koke vann... Fryktelig styrete, men det er bedre å være på den sikre siden :)

Skrevet

Da er vannet FRISKMELDT iflg nyhetene i dag - JIPPI!

http://www.abcnyheter.no/node/54159

Jeg føler fremdeles det er litt "uffent" å faktisk drikke vann fra kranen selv, da.. Så jeg tror jeg skal bruke opp 1,5 literen min med Imdsal jeg har igjen til meg selv - men hundene får nå kaldt vann fra kranen, og det er populært, ja!

Susanne

Skrevet

Jeg leste dette jeg også, og ble ganske så happy :icon_redface: Jeg er heller ikke helt trygg på å drikke vannet selv ennå, tar flaskevannet først for å si det sånn. Men hundene syntes det var julekvelden å få springvann!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...