Jump to content
Hundesonen.no

Kok vannet til hunden din om du bor i Oslo!

sveintore

Recommended Posts

Vi i Bergen er jo ikke akkurat ukjent med fenomenet Giardia, og jeg hadde det på begge gutta i vår... :( kjempegøy :rolleyes: Så jeg koker faktisk vannet til hundene hele tiden jeg... Man vet aldri når renseanlegget her i byn blir slått ut, så jeg liker å være på den sikre siden :(

Dette gjelder vel oss som bor i Sarp også. Så mine hunder får nå flaskevann. :rolleyes:

why?

EDIT: så det på vg nå :( "Det er funnet indikasjoner på avføring i vannet". Må ikke si det hørtes digg ut.

Men føler litt at det alltid er noe problem med vannet, men at det ikke kommer frem før noe annet har kommet frem.

Å ja, da.. Her kokte det vann i to vannkokere og en stor kjele i hele går kveld (altså mange ladninger).

Den store vannbeholderen fra campingvognen ble hentet opp, og den står ute på tappen og holder vannet kaldt..

Hundene ser derimot ikke ut til å trives med dette oppkokte vannet... Kanskje det smaker merkelig (mer/mindre enn vanlig, rusk fra vannkokerne, eller noe slikt), så i kveld skal jeg til vet'en og vaksinere en hund - passer da på å ta med en dunk friskt, godt og kaldt vann fra "den riktige siden" av by'n! (Mye man kan bruke veterinærer til!)

Veldig interessant å høre at Panacur tar det, da! En av mine har vært sånn småpjuskete i magen i lengre tid - så kanskje jeg skulle gjøre et forsøk med en slik kur. Hvis DET hjelper på magen hans, så er det kanskje det som har trøblet hann...

Takk for tipset!

Susanne

Da er vannet FRISKMELDT iflg nyhetene i dag - JIPPI!

http://www.abcnyheter.no/node/54159

Jeg føler fremdeles det er litt "uffent" å faktisk drikke vann fra kranen selv, da.. Så jeg tror jeg skal bruke opp 1,5 literen min med Imdsal jeg har igjen til meg selv - men hundene får nå kaldt vann fra kranen, og det er populært, ja!

Susanne

Jeg leste dette jeg også, og ble ganske så happy :icon_redface: Jeg er heller ikke helt trygg på å drikke vannet selv ennå, tar flaskevannet først for å si det sånn. Men hundene syntes det var julekvelden å få springvann!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Og jeg som skulle gå tur i fjellet med et par venninner og deres hunder… Men siden junior fikk potekutt så kan ikke jeg være med, så ferien min er over. Skuffende å allerede være hjemme igjen. Mens de andre vandrer i fjellet. Snakk om uflaks 🙄
    • Vi har en hann labradorvalp på 18 uker som vi ønsker skal komme godt overens med hunden til svigerfamilien. Hunden de har er en 12 år gammel Eurasier hann og er svært uinteressert i fremmede, både hunder og mennesker. Vi introduserte de fra valpen var 9-10 uker og det har gått litt opp og ned. Eurasieren var veldig reservert, men sniffet på valpen littegranne før han trakk seg og ville være i fred. Valpen bydde på lek, men det var han gamle helt uinteressert i. Han begynte å snu seg, bjeffe og dytte bort valpen når han var for intens/kom for nær. Det syntes vi var greit at han sa ifra om, men sørget for å skjerme han så ikke valpen var altfor mye. Men nå har valpen blitt større og selv om den gamle sier ifra så prøver valpen seg likevel og begynner å bjeffe tilbake. Den gamle har begynt å knurre på valpen og har forsøkt å glefse etter han et par ganger. (han har ikke bitt, bare gir advarsler). Så vi er sjeldnere på besøk der pga dette. Vi ønsker at de skal komme overens, men hvordan går man frem? Vi har gått med begge på tur med avstand fra hverandre, men da får valpen raptus og blir helt 'gærn' selv om det er god avstand mellom de på tur. Vi har fått beskjed om å ikke bruke godbiter da det kan blir en 'kamp' om maten. Men kan vi bruke det når de har en avstand fra hverandre? Litt oppgitt og trenger råd. Takk på forhånd. 
    • Ja, bestilte forrige uke. Masse salg, fikk varene raskt 🤗🤗
    • Har ikke hatt noen problemer med mine bestillinger. Har kjøpt mye fint på salg 🤗🤗🤗    
    • Må jo oppdatere situasjonen som lovet!    Vi brukte mange uker på å bare være i nærheten av bilen, og gradvis nærmet vi oss å gå inn i bilen igjen. Da dette gikk bra, øvde vi flere uker på å bare lukke bagasjeluken og åpne igjen med én gang. Så videre til korte turer, og til slutt så løsnet det! Nå hopper han så å si helt frivillig inn i bilen, og aksepterer kjøreturer. Vi er oppe i totalt 4 timer nå, så nå får vi endelig besøkt familie og venner langt unna.    Han har vokst ut av buret sitt, så nå har han fått hele bagasjerommet i stedet med riktig sikring. Målet er å få han inn i et bur i fremtiden når vi får større bil, men enn så lenge får dette duge. Han sover ikke når vi kjører, peser hele veien. Men aksepterer det, og det er det viktigste.    Så tusen hjertelig takk for rådene dine,  QUEST! Det var mange ganger vi ville gi opp, men tålmodighet og tid var nøkkelen her. 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...