Gå til innhold
Hundesonen.no

Typiske bemærkninger om din hund??

Tina

Recommended Posts

Skrevet

Nei, det gjorde jeg ikke :) (og du tror heller ikke at jeg driver med dverg collier :D)

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Er det en liten hund som har gått inn i en annen?

Har hunden din operert?

Er rompa på'n skrella eller?

Er det en puddelting?"

"Er det en sånn blanding av labrador og puddel?"

Skrevet

En typisk samtale når jeg møter folk uten peiling.. :roll:

"nn" Hvilken rase er det?

"meg" Cavalier King Charles Spaniel.

"nn" ER det Cocker Spaniel?

"meg" Nei, det er Cavalier, en mindre variant kan man si..

"nn" Er du sikker?

"Meg" hehe, ja ganske sikker på det ja.

"nn" Nei, jeg tror deg ikke. Det der ER Cocker...

Så går vedkommende videre... :roll:

En gang jeg var ute en liten tur med gutta når Oscar var 10 uker så var det noen som lurte på om det var Cocker? Nei det er Cavalier sier jeg...

Åja, men er den sorte mamman? Skifter de farge så fort?

De trodde nemlig de var født sorte og skiftet til brun. :)

Ellers så er det sånne kommentare som:

*Ååååh, så søøøøøt...

*Kan jeg klappe de?

*De der kan vel ikke være voksne? (det sier de om Lady som er 6 år også)

*Er de søsken? (Om Zico og ei venninnes Cavalier som tilfeldigvis er samme farge :D )

*Hvorfor har de forskjellig farge? Fins det mange farger?

Skrevet
Er ikke en Chi... faktisk en gnager??? Altså niks en hund!!!???

Nei, Chihuahua er hunder å lik linje med alle andre. Hvorfor tror du ellers de spiser kjøtt, bjeffer, driter og logrer?? :)

Skrevet

Kommentarene vi får er som regel:

Hvorfor har dere barbert han på ryggen?

Hva har han på ryggen?

Og en liten jente lurte på om han var syk :wink:

Og så er det:

Hvilken rase er det?

Jeg: en Rhodesian Ridegback.

Hæææ??? En gang til.

Jeg: Rhodesian Ridgeback.

Har jeg aldri hørt om før. Hva har han på ryggen?

Jeg:Hårene vokser feil vei.

Ellers så er det:

Åh så stor han er! Men han var veldig fin... Er han farlig?

Jeg: Nei. Han har fått mat idag så du kan bare hilse :wink:

Vi var på fotball kamp med Aro. Der traff vi en dvergdach jeg passer av og til. Da hun og Aro begynte å leke fikk de dette blikket :-o Og en spurte om han skulle finne et pølsebrød og ketshup slik at Aro kunne få seg en Hot Dog :)

Skrevet

ja*kremt* hvor skal jeg starte...

Tini

-noen har begynt med sangen dum durum durum rum åååå chihuahua..

Mange tror det er en chi!

- Gikk forbi barnehagen jeg i.. ååå se den søte kattepusen... ropte en av ungene.

- En gammel mann som bor i blokka ved siden av. (litt senil) Åååå er det boston terrier /frank bulldog. Ja jeg hadde en fransk billdog før. den var

såå fin osv osv....... sier det samme nesten hver gang!

- Så er det ææææ den har ikke hale.. Får sjokk når de hører at den er født uten.

-Har til å med møtt en dritt unge som sa slik stakars den har jo ikke hale jo.. dyreplageri det du driver med.. :) Han så ganbske blek ut i ansiktet når jeg snakket til han da ja.. ingen kaller meg dyreplager allså... :) en at tingene jeg ba om var at han skulle gå hjem å lese litt som raser eller hunder før han sier sånt igjen!

Har hørt når ejg er ute med mico og Tini. Er det mor og datter????

Eller så er det ååååå sååå søt.

Åssen rase er det?

Hvor mye koster en slik?

å ja det vanlige!

Skrevet

jeg får bare høre:

"ehh.. hva er det?"

drittunge: "oi, han så farlig ut.. er han farlig?" meg: "nei." drittunge: "ååh, kan jeg klappe han da??" meg: "nei. han biter"

Skrevet
jeg får bare høre:

"ehh.. hva er det?"

drittunge: "oi, han så farlig ut.. er han farlig?" meg: "nei." drittunge: "ååh, kan jeg klappe han da??" meg: "nei. han biter"

hva slags hund har du?*har visst ikke fått med meg det* :)

Skrevet

Var i byen i dag, og hadde med meg Reia. Gikk inn på en butikk sammen med broren min, tror det var brio. Ved kassen står det en jente som sier ganske så høyt "Er det lov og ha hund her inne" Damen bak kassen : " ja".

Også kommer hun springende etter meg og roper over halve butikken " for en søt hund du har".

Mest vanlig:

" er det en chihuahua?"

" Det er bare en valp?"

" ååå så søt"

" Å, se den lille hunden"

"hvilken rase er det?" " kan du si det igjen"!

" hva kostet den?"

Begynner og bli litt lei av og si Jack Russel Terrier 10 ganger til hver person som stopper meg på gata for og stryke hunden og spørre hvilken rase det er, og jeg må gjenta det 100000 ganger før de forstår det!

Kanskje jeg må henge et skilt rundt halsen hennes der det står " JEG ER EN JACK RUSSEL TERRIER!" :):)

Hvorfor tror alle at småe hunder er Chihuahua?

Skrevet

hihi, utrolig vanlig det der :)

Jeg har gitt opp navnet Irish softcoated wheaten terrier, skjønner de ikke wheaten terrier en gang sier jeg terrier :?

Skrevet

Hihi, det er utrolig at folk ikke kan holde kjeft egentlig. Foreksempl det å si "så søøøøt katt" osv til små hunder [-X

Menne, jeg har hørt masse dustete kommenterer om geisha, den dummeste:

En dum fyr sier : " å så fin hund! er det en Pittbull?"

Jaja, Likner Geisha på en pittbull kanskje ?

Den nest dummeste :

Ei gammel dame sier: " å får en vakker afgansk mynde du har"

de vanligste:

"nei så fin schæfer, er den farlig? biter den?"

Noen unger kommer bort får å hilse, det får de lov til noen ganger. Etter hatt de har stått der i noen minutters tid spør de "biter den?"

Herregud, hadde ho biti hadde de ikke fått lov til å hilse på henne.

Eller " å så søøøøøøøøt border collie"

det er mange som har sagt mye teit, og jeg husker ikke alt :)

Skrevet

Den nest dummeste :

Ei gammel dame sier: " å får en vakker afgansk mynde du har"

:):) afgansk mynde? hæhæ :)

Har ikke fått så mange negative komentarer ennå jeg, er vel mest sånn jeg hører folk hviske, "nei, den hunden var fin da!" o.l.

Er jo egentlig ganske koselig det da :P

Skrevet

Får mest komentarer fra voksne, je da... Som regel de som opplevde 80-åra :wink:

Et engangs tilfelle:

En fyr står og snakker med kamerata sine, da je går forbi med'n Romeo.

Da je hadde kømmi no'n meter forbi hører je bak meg: "hihi, den hunden hadde skikkelig puddel sveis" :)

Den mest vanlige:

"Sjekk ut den hunden da, den har afro!" :)

En gang havna je i en samtale med ei litt eldre dame. Det var hu som innleda samtalen med: "Så flink han er til å gå i bånd, da" :P "Og se på klørne hans, de er jo helt perfekte!"

Så snudde je meg mot hu dama da, og fikk'n Romeo på plass :) "Å så flink han er! det er sånn det skal være! sammarbeid mellom hund og eier!". Så snakka vi litt hund, før je måte gå videre...

må si je var litt høyt oppe i skyene etter den samtalen der :wink::P

Skrevet
-sjekk hu da.. går på tur med Rottene sine...

meg: smiler dumt til dem..

- de var jo litt søt da...... kan vi få klappe dem..

meg: NEI.... ROTTER DE BITER DE... rrrr

eller så er det jo ROPING,,, ÅÅÅ SE EN CHIHUAHUA... ååå se hun har en i jakken og.. den var bitteliten.. den vil jeg ha/sånn vil jeg ha.. hvor mye betalte du?? kan jeg få kjøpe dine??? hallo?

når jeg har Casper på armen på turene med hundeklubben så går vi forbi ett kjøpesenter her.. da gjemmer jeg han fordi vi blir overfaldt.. speedy er ikke så interessang lenger.. hehe

Hehe ja jeg var vitne til overfallingen når vi møttes i byen...Herregud jeg tror jeg hadde glefsa etter alle som så på meg jeg hadde så mange mast på meg :oops: Må si du har god tålmodighet :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...